
Juho Hanninen debiutujący za kierownicą samochodu klasy S2000, Peugeota 207, wygrał dziś 3 z 4 rozegranych odcinków i prowadzi po pierwszym dniu Raju Rosji, 4 rundy IRC. Drugi jest Giandomenico Basso (Abarth), a trzeci Jan Kopecky (Peugeot).
Rajd tej rangi odbywa się w Rosji dopiero po raz drugi. Pod koniec września, na przeciwległym końcu Rosji, odbędzie się jeszcze "Novorossyisk Rally Russia. WRC Candidate", który walczy o miano rundy MŚ w 2010. FIA uznała, że górskie oesy położone nieopodal Morza Czarnego są atrakcyjniejsze dla WRC niż szybkie i płaskie próby zlokalizowane w połowie drogi między St. Petersburgiem, a granicą z Finlandią. To właśnie specyfika odcinków, podobnych do tych z Finlandii, ale z mniejszą ilością hopek, sprawia, że rajdowcy z kraju tysiąca jezior są tam tak szybcy. W ubiegłym roku zwyciężył Anton Alen, a tym razem tempo dyktuje jego rodak, Juho Hanninen. 26-letni Fin szybko przestawił się używanego "na co dzień" w PCWRC Mitsubishi Evo IX i na czterach OS-ach wypracował już 21,5 s przewagi.
Alen złapał na drugiej pętli dwa kapcie, stracił minutę i z 2. miejsca spadł na siódme. Lokatę po zespołowym koledze z Abartha przejął Basso. Ku zdziwieniu samego kierowcy czeski zespół Kopecky Motorsport zdołał odbudować Peugeota po poważnym wypadku sprzed 2 tygodni na Rajdzie Ypres. Na krótkich testach samochód nie sprawił problemów i tempo Jana Kopeckiego daje mu 3. miejsce.
Najszybszy Rosjanin, 17-letni Evgeny Novikov jest czwarty jednocześnie prowadząc w grupie N. Mając do dyspozcji 207 S200 i Subaru w dwóch specyfikacjach Novikov zdecydował się w końcu na start Imprezą N12. Dwie kolejne lokaty zajmują kierowcy Peugeotów z Kronosa, Nicolas Vouilloz, który ma nadzieję na odrobienie starty do nieobecnego w Rosji Luki Rossetkiego oraz zwycięzca w Ypres, Freddy Loix.
Dziesiątkę uzupełniają Rosjanie w N-grupowych Subaru. Do Wyborga zjechała także światowa elita w samochodach przednionapędowych. Trzynaste miejsce zajmuje Guy Wilks testujący dla Hondy Civika Type R. Drugi w ośce, 24 s za Wilksem, jest Kris Meeke w konkurencyjnym Renault Clio R3, a trzecie miejsce zajmuje Simon Jean-Joseph jadący już tradycyjnie Citroenem C2 R2 MAX. Dani Sola (Abarth), zwycięzca odcinka testowego, zakończył jazdę z uszkodzonym silnikiem.
Rajd Rosji zakończy się w sobotę. Drugi i trzeciego dnia zawodnicy także przejadą po cztery odcinki specjalne.
Rajd tej rangi odbywa się w Rosji dopiero po raz drugi. Pod koniec września, na przeciwległym końcu Rosji, odbędzie się jeszcze "Novorossyisk Rally Russia. WRC Candidate", który walczy o miano rundy MŚ w 2010. FIA uznała, że górskie oesy położone nieopodal Morza Czarnego są atrakcyjniejsze dla WRC niż szybkie i płaskie próby zlokalizowane w połowie drogi między St. Petersburgiem, a granicą z Finlandią. To właśnie specyfika odcinków, podobnych do tych z Finlandii, ale z mniejszą ilością hopek, sprawia, że rajdowcy z kraju tysiąca jezior są tam tak szybcy. W ubiegłym roku zwyciężył Anton Alen, a tym razem tempo dyktuje jego rodak, Juho Hanninen. 26-letni Fin szybko przestawił się używanego "na co dzień" w PCWRC Mitsubishi Evo IX i na czterach OS-ach wypracował już 21,5 s przewagi.
Alen złapał na drugiej pętli dwa kapcie, stracił minutę i z 2. miejsca spadł na siódme. Lokatę po zespołowym koledze z Abartha przejął Basso. Ku zdziwieniu samego kierowcy czeski zespół Kopecky Motorsport zdołał odbudować Peugeota po poważnym wypadku sprzed 2 tygodni na Rajdzie Ypres. Na krótkich testach samochód nie sprawił problemów i tempo Jana Kopeckiego daje mu 3. miejsce.
Dziesiątkę uzupełniają Rosjanie w N-grupowych Subaru. Do Wyborga zjechała także światowa elita w samochodach przednionapędowych. Trzynaste miejsce zajmuje Guy Wilks testujący dla Hondy Civika Type R. Drugi w ośce, 24 s za Wilksem, jest Kris Meeke w konkurencyjnym Renault Clio R3, a trzecie miejsce zajmuje Simon Jean-Joseph jadący już tradycyjnie Citroenem C2 R2 MAX. Dani Sola (Abarth), zwycięzca odcinka testowego, zakończył jazdę z uszkodzonym silnikiem.
Rajd Rosji zakończy się w sobotę. Drugi i trzeciego dnia zawodnicy także przejadą po cztery odcinki specjalne.
Rajd Rosji 2008 - wyniki po I dniu (po OS 4) | |||
---|---|---|---|
po | kierowca / pilot | samochód | czas |
1 | Hanninen / Markkula |
Peugeot 207 S2000 |
28:30,2 min. |
2 | Basso / Dotta | Abarth Punto S2000 | +21,5 s |
3 | Kopecky / Stary |
Peugeot 207 S2000 | +28,6 |
4 | Novikov / Moscatt |
Subaru Impreza | +37,3 |
5 | Vouilloz / Klinger |
Peugeot 207 S2000 | +38,0 |
6 | Loix / Buysmans |
Peugeot 207 S2000 | +39,2 |
7 | Alen / Alanne |
Abarth Punto S2000 | +1:08,6 |
8 |
Zhigunov /Oganesiants | Mitsubishi Evo IX |
+1:12,4 |
9 | Zheludov / Kolomeytzeva |
Subaru Impreza | +1:18,2 |
10 |
Vertunov / Troshkin |
Subaru Impreza |
+1:32,8 |
V10.pl fot. ircseries.com, DPPI
Dodaj komentarz
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
Zaloguj się
0
Komentarze do:
Rajd Rosji po I dniu: Hanninen godzi czołówkę IRC
Podobne: Rajd Rosji po I dniu: Hanninen godzi czołówkę IRC




Podobne galerie: Rajd Rosji po I dniu: Hanninen godzi czołówkę IRC
.jpg)
.jpg)
.jpg)
Najczęściej czytane w tym miesiącu
Tapety na pulpit
Galerie zdjęć
Newsletter