Rajdy  »  Rajd Polski - nowości i zmiany
Rajd Polski - nowości i zmiany

Rajd Polski - nowości i zmiany

2018-07-06 - G. Filiks     Tagi: ERC, RSMP, Rajd Polski, Rajdowe Mistrzostwa Europy
Rajd Polski po czterech sezonach w kalendarzu Rajdowych Mistrzostwach Świata (WRC) powraca do kalendarza Rajdowych Mistrzostw Europy (ERC). 75. edycja naszego klasyka będzie również rundą Rajdowych Samochodowych Mistrzostw Polski (RSMP).

Zmiana statusu rajdu sprawia, że organizatorzy muszą dostosować koncepcję zawodów do wymogów regulaminowych obowiązujących w mistrzostwach Starego Kontynentu. Zmiany zaszły także na kluczowych dla rajdu stanowiskach. Przewodniczącym Komitetu Organizacyjnego 75. Rajdu Polski został Jarosław Noworól, który był dyrektorem rajdu przez ostatnie cztery lata. Jego miejsce zajął Krzysztof Maciejewski, będący od roku 2014 dyrektorem sportowym zawodów.
Rajd Polski - nowości i zmianyRajd Polski - nowości i zmiany
„Wykorzystujemy naturalnie dorobek i doświadczenia zdobyte podczas rund mistrzostw świata oraz inwestycje poczynione w ostatnich latach. Dzięki temu rajdowe zespoły będą miały do swojej dyspozycji sukcesywnie rozbudowywany park serwisowy z utwardzoną nawierzchnią. Jako odcinki specjalne wybraliśmy sprawdzone drogi, których nawierzchnia jest na tyle dobrej jakości, że nie ulegała degradacji podczas przejazdów samochodów klasy WRC. Biura rajdu znajdą się tradycyjnie w Centrum Kongresowym Hotelu Gołębiewski, a tor Mikołajki Arena będzie trzykrotnie miejscem walki najlepszych załóg ERC i RSMP, w tym dwukrotnie w nowej konfiguracji". - powiedział Noworól.
Rajd Polski - nowości i zmianyRajd Polski - nowości i zmiany
Podczas trzydniowej rywalizacji (rajd odbędzie się w terminie 21-23 września) zaplanowano rozegranie 15 odcinków specjalnych o długości około 215 kilometrów. Pierwszego dnia rajdu (w piątek) kibice będą mogli podziwiać załogi podczas odcinka kwalifikacyjnego, którego wyniki decydują o bardzo istotnej w rajdach szutrowych kolejności startu. Rajdówki pojawia się również na odcinku testowym. Jego trasa, identyczna jak odcinka kwalifikacyjnego, jest zupełnie nowa. W godzinach popołudniowych, po uroczystym starcie w centrum Mikołajek, ruszy pierwszy widowiskowy oes na torze z dwoma równocześnie rywalizującymi samochodami.
„Trasę w tym roku zaplanowaliśmy tak, aby kibice mogli zobaczyć możliwie dużo odcinków specjalnych. Nowością jest próba Mikołajki Max o długości ponad 9 kilometrów, która rozpoczyna się na drogach w okolicy stolicy Mazur, a kończy na torze. Nigdy wcześniej nie przeprowadzaliśmy takiego oesu w Rajdzie Polski. Kibicom będzie dzięki temu łatwiej zobaczyć rywalizujące załogi na trasie oesu i zdążyć do serwisu, aby podziwiać prace mechaników. Chcemy również zmienić koncepcję wyznaczania stref kibica i sposób zabezpieczania trasy, aby w przedostatni weekend września nie wystąpiły problemy związane z bezpieczeństwem kibiców". - wyjaśniał Maciejewski.W sobotę zawodnicy dwukrotnie pokonają cztery oesy, rywalizując na dystansie ponad 110 kilometrów. W niedzielę zaliczą dwukrotnie trzy próby, przejeżdżając niespełna 100 kilometrów. Zwycięzcy 75. Rajdu Polski pojawią się na mecie w centrum Mikołajek o godzinie 18:00.



źródło: informacja prasowa / rajdpolski.pl

Dodaj komentarz

Nick
Treść
Wpisz kod
z obrazka
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.

Zaloguj się

Login Hasło
0

Komentarze do:

Rajd Polski - nowości i zmiany