Rajdy » Mistrzostwa Świata WRC » Aktualności » Rajd Nowej Zelandii - wyniki: Kolejny dublet Citroena, wielki dramat Forda
Rajd Nowej Zelandii - wyniki: Kolejny dublet Citroena, wielki dramat Forda
2008-08-31 - Ł. Lach Tagi: Rajd Nowej Zelandii, Wyniki
Sebastien Loeb wygrał Rajd Nowej Zelandii, a 17 s za nim był Dani Sordo, co dało Citroenowi drugie z rzędu podwójne zwycięstwo w mistrzostwach świata. Kierowcy Forda, zmierzając po prawie pewne dwa pierwsze miejsca, przeżyli wielki dramat na przedostatnim odcinku specjalnym - Mikko Hirvonen przebił koło i ostatecznie był „dopiero” trzeci, a Jari-Matti Latvala uszkodził Focusa WRC na kamieniu i nie dotarł do mety.
Latvala z wielkim poświęceniem odkurzał drogę jadącemu po nim koledze i na drugiej próbie dnia strategia Forda wydała się realizować perfekcyjnie. Hirvonen prowadził 7,1 s przed Latvalą, a dwa kolejne miejsca zajmowały Citroeny C4 WRC przedzielone różnicą 8,7 s.
"Jari-Matti odwala kawał dobrej roboty" - chwalił kolegę Hirvonen. "Daje dziś z siebie wszystko. Czuć ogromną różnicę kiedy ktoś jedzie przed tobą". Potwierdzając wrażenia rodaka Latvala powiedział: "Czułem jakbyśmy tracili do reszty z pół godziny! Jeśli utrzymam dobre tempo to mamy szansę obronić się przed Loebem".
Loeb, choć wygrał trzeci od końca OS 16 to powoli zaczął porzucać nadzieję na trzecie z rzędu i 44 w karierze zwycięstwo w MŚ. Od mety dzieliła go już tylko klasyczna próba w terenie i króciutki superoes.
"Rano straciliśmy swoją szansę i teraz zwycięstwo jest już nieosiągalne. Spróbujemy złapać Jari-Mattiego, ale nawet ten cel będzie bardzo trudno zrealizować" - mówił nadal czwarty w wynikach Loeb.
"Następny odcinek będzie bardzo ważny" - brzmiała prorocza była wypowiedź Latvali na mecie tej samej próby. "Ja już nie jestem w stanie pojechać szybciej i na pewno nie złapię Mikko, ale postaram się utrzymać z tytułu Citroeny”.
Pierwszą ofiarą 29-kilometrowego OS 17 padł otwierający trasę Latvala - 3,3 km po starcie trafił w kamień, po czym poinformował przez radio o poważnym wycieku oleju i zaparkował Focusa WRC na poboczu. Trzeci wypadek w trzecim występie nie pomógł Latvali w odbudowaniu reputacji.
Następny był Hirvonen. Lider rajdu przebił oponę, następnie na kapciu nie opanował samochodu i obrócił się uszkadzając przód Focusa. Strata wyniosła 50 s, a zszokowani obrotem wydarzeń kierowcy Citroena dowiedzieli się na mecie odcinka, że zajmują dwa pierwsze miejsca.
"Nie wiem w ogóle co się działo, Dani próbował przekazać mi coś przez radio" - mówił nowy lider. "Dopiero gdy zobaczyłem Latvalę to zacząłem ostro cisnąć bo wiedziałem, że Hirvonen będzie pod dużą presją. Okazało się, że miał kapcia, a my prowadzimy. Niesamowity rajd. Rano nie pomyślałbym, że będę w tym miejscu".
Dalej na OS 17 Ford otrzymał kolejny cios gdy Francois Duval zastępujący kontuzjowanego Gigi Galliego w satelickim zespołe Stobarta wypadł z drogi na szybkim prawym zakręcie, rozbił Focusa WRC i zmuszony był oddać 5. miejsce.
Na superoesie obyło się już dramatów. Petter Solberg korzystając z pecha rywali ukończył rajd na 4. miejscu choć strata do poprzedzającego go Mikko Hirvonena wyniosła 2 min i 48 s. Chris Atkinson w kolejnym Subaru Impreza WRC2008 po raz drugi wycofał się z rajdu, ponownie po błędzie, który spowodował uszkodzenie 2-litrowego Boxera.
Urmo Aava już na początku trzeciego dnia rywalizacji oddał lokatę rywalowi w Subaru notując stratę, której do końca nie udało się już odrobić. Mimo to Estończyk w prywatnym Citroenie zajął wysokie 5. miejsce. "Wykonaliśmy obrót na pierwszym dzisiejszym oesie i dlatego Petter awansował. Samochód lata strasznymi bokami i ciężko wstrzelić się w zakręty. To chyba nie jest mój dzień" - relacjonował na mecie OS 15.
Kierowcy zespołu Suzuki, choć nie uniknęli problemów, to wywalczyli najlepszy wynik dla modelu SX4 WRC w jego pierwszym pełnym sezonie startów MŚ. P-G Andersson przebił dziś dwa koła na jednym oesie, ale zdołał utrzymać miejsce przed zespołowym kolegą, Tonim Gardemeisterem. Dzięki 6. i 7. lokacie Suzuki za jednym razem dopisało 7 oczek do dotychczas zebranych 13 punktów.
Dwa kolejne miejsca należały także do kierowców jednego zespołu - Munchi's Ford. Federico Villagra zmieścił się w punktowanej ósemce. Henning Solberg po stracie 10 minut pierwszego dnia spowodowanej awarią wspomagania w Focusie WRC wykorzystał świetną pozycję na drodze i wygrał w sumie siedem odcinków specjalnych! Wysiłek się opłacił bo Norweg dopisał jeden punkt do dorobku argentyńskiego zespołu.
Na końcu dziesiątki znalazł się zwycięzca rundy PCWRC, Martin Prokop, znany polskim kibicom z rywalizacji w JWRC z Michałem Kościuszko. Czeski kierowca Mitsubishi Lancera Evo IX w końcu zdołał przełamać złą passę. Za nim finiszował Patrik Sandell i Martin Rauam jadący także "Dziewiątkami".
Rajd Nowej Zelandii 2008 - podsumowanie
Loeb, Elena, Sordo i Marti - najlepsza czwórka Rajdu Nowej ZelandiiSebastien Loeb powiększył przewagę w punktacji
Trzeci dzień 11. rundy MŚ początkowo układał się idealnie po myśli zespołu spod znaku niebieskiego owala. Sebastien Loeb, który umyślnie oddał w sobotę pokaźną przewagę w celu zyskania lepszej pozycji na starcie, miał ostro gonić w niedzielę tymczasem wykonał piruet na otwierającym dzień OS 13 i uszkodził przód C4-ki WRC.
Citroen, dzięki dobrej jeździ Sordo, oddalił się od FordaHirovnen, choć był na podium, uznał wynik za porażkę
"To był długi lewy zakręt" - mówił Loeb tłumacząc spadek na 4. pozycję. "Źle napadłem na ten zakręt i kiedy dodałem gazu to samochód wykonał pełny piruet. Musiałem cofać i dopiero mogłem pojechać dalej".Latvala z wielkim poświęceniem odkurzał drogę jadącemu po nim koledze i na drugiej próbie dnia strategia Forda wydała się realizować perfekcyjnie. Hirvonen prowadził 7,1 s przed Latvalą, a dwa kolejne miejsca zajmowały Citroeny C4 WRC przedzielone różnicą 8,7 s.
Loeb, choć wygrał trzeci od końca OS 16 to powoli zaczął porzucać nadzieję na trzecie z rzędu i 44 w karierze zwycięstwo w MŚ. Od mety dzieliła go już tylko klasyczna próba w terenie i króciutki superoes.
"Rano straciliśmy swoją szansę i teraz zwycięstwo jest już nieosiągalne. Spróbujemy złapać Jari-Mattiego, ale nawet ten cel będzie bardzo trudno zrealizować" - mówił nadal czwarty w wynikach Loeb.
"Następny odcinek będzie bardzo ważny" - brzmiała prorocza była wypowiedź Latvali na mecie tej samej próby. "Ja już nie jestem w stanie pojechać szybciej i na pewno nie złapię Mikko, ale postaram się utrzymać z tytułu Citroeny”.
Pierwszą ofiarą 29-kilometrowego OS 17 padł otwierający trasę Latvala - 3,3 km po starcie trafił w kamień, po czym poinformował przez radio o poważnym wycieku oleju i zaparkował Focusa WRC na poboczu. Trzeci wypadek w trzecim występie nie pomógł Latvali w odbudowaniu reputacji.
Następny był Hirvonen. Lider rajdu przebił oponę, następnie na kapciu nie opanował samochodu i obrócił się uszkadzając przód Focusa. Strata wyniosła 50 s, a zszokowani obrotem wydarzeń kierowcy Citroena dowiedzieli się na mecie odcinka, że zajmują dwa pierwsze miejsca.
"Nie wiem w ogóle co się działo, Dani próbował przekazać mi coś przez radio" - mówił nowy lider. "Dopiero gdy zobaczyłem Latvalę to zacząłem ostro cisnąć bo wiedziałem, że Hirvonen będzie pod dużą presją. Okazało się, że miał kapcia, a my prowadzimy. Niesamowity rajd. Rano nie pomyślałbym, że będę w tym miejscu".
Dalej na OS 17 Ford otrzymał kolejny cios gdy Francois Duval zastępujący kontuzjowanego Gigi Galliego w satelickim zespołe Stobarta wypadł z drogi na szybkim prawym zakręcie, rozbił Focusa WRC i zmuszony był oddać 5. miejsce.
Na superoesie obyło się już dramatów. Petter Solberg korzystając z pecha rywali ukończył rajd na 4. miejscu choć strata do poprzedzającego go Mikko Hirvonena wyniosła 2 min i 48 s. Chris Atkinson w kolejnym Subaru Impreza WRC2008 po raz drugi wycofał się z rajdu, ponownie po błędzie, który spowodował uszkodzenie 2-litrowego Boxera.
Urmo Aava już na początku trzeciego dnia rywalizacji oddał lokatę rywalowi w Subaru notując stratę, której do końca nie udało się już odrobić. Mimo to Estończyk w prywatnym Citroenie zajął wysokie 5. miejsce. "Wykonaliśmy obrót na pierwszym dzisiejszym oesie i dlatego Petter awansował. Samochód lata strasznymi bokami i ciężko wstrzelić się w zakręty. To chyba nie jest mój dzień" - relacjonował na mecie OS 15.
Kierowcy zespołu Suzuki, choć nie uniknęli problemów, to wywalczyli najlepszy wynik dla modelu SX4 WRC w jego pierwszym pełnym sezonie startów MŚ. P-G Andersson przebił dziś dwa koła na jednym oesie, ale zdołał utrzymać miejsce przed zespołowym kolegą, Tonim Gardemeisterem. Dzięki 6. i 7. lokacie Suzuki za jednym razem dopisało 7 oczek do dotychczas zebranych 13 punktów.
Dwa kolejne miejsca należały także do kierowców jednego zespołu - Munchi's Ford. Federico Villagra zmieścił się w punktowanej ósemce. Henning Solberg po stracie 10 minut pierwszego dnia spowodowanej awarią wspomagania w Focusie WRC wykorzystał świetną pozycję na drodze i wygrał w sumie siedem odcinków specjalnych! Wysiłek się opłacił bo Norweg dopisał jeden punkt do dorobku argentyńskiego zespołu.
Na końcu dziesiątki znalazł się zwycięzca rundy PCWRC, Martin Prokop, znany polskim kibicom z rywalizacji w JWRC z Michałem Kościuszko. Czeski kierowca Mitsubishi Lancera Evo IX w końcu zdołał przełamać złą passę. Za nim finiszował Patrik Sandell i Martin Rauam jadący także "Dziewiątkami".
Rajd Nowej Zelandii 2008 - wyniki końcowe (po OS 18) | |||
---|---|---|---|
poz | kierowca / pilot | samochód | czas |
1. | Loeb / Elena | Citroen C4 WRC | 3:59:18.9 |
2. | Sordo / Marti | Citroen C4 WRC | +17.5 |
3. | Hirvonen / Lehtinen | Ford Focus WRC 08 | +41.5 |
4. | P.Solberg / Mills | Subaru Impreza WRC 08 | +2:48.9 |
5. | Aava / Sikk | Citroen C4 WRC | +3:30.7 |
6. | Andersson / Andersson | Suzuki SX4 WRC | +7:37.4 |
7. | Gardemeister / Tuominen | Suzuki SX4 WRC | +7:54.9 |
8. | Villagra / Perez Companc | Ford Focus WRC 07 | +8:35.0 |
9. | H.Solberg / Menkerud | Ford Focus WRC 07 | +9:15.2 |
10. | Prokop / Tomanek (1. PCWRC) | Mitsubishi Lancer Evo IX | +13:49.0 |
V10.pl fot. Citroen, Ford
Dodaj komentarz
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
Zaloguj się
2
Komentarze do:
Rajd Nowej Zelandii - wyniki: Kolejny dublet Citroena, wielki dramat Forda
Podobne: Rajd Nowej Zelandii - wyniki: Kolejny dublet Citroena, wielki dramat Forda
Rajd Nowej Zelandii 2012 - Sebastien Loeb wygrywa po raz trzeci »
Rajd Nowej Zelandii 2012 - Power Stage dzieli Loeba od wygranej »
Rajd Nowej Zelandii 2012 - Tanak dachował »
Rajd Nowej Zelandii 2012 - Sordo znowu najszybszy w Auckland »
Podobne galerie: Rajd Nowej Zelandii - wyniki: Kolejny dublet Citroena, wielki dramat Forda
Galeria WRC - Rajd Nowej Zelandii 2012 - dzień 3 »
Galeria WRC - Rajd Nowej Zelandii 2012 - dzień 2 »
Galeria WRC - Rajd Nowej Zelandii 2012 - dzień 1 »
Najczęściej czytane w tym miesiącu
Tapety na pulpit
Galerie zdjęć
Seksowne dziewczyny z Suzuki Rizla pokazują swoje wdzięki [17]
Colin McRae: Dirt 2 - screeny Hi-Res [33]
Newsletter