Rajdy  »  Mistrzostwa Świata WRC  »  Aktualności  »  Rajd Niemiec tuż przed startem - zapis konferencji prasowej
Uroczysty start Rajd Niemiec

Rajd Niemiec tuż przed startem - zapis konferencji prasowej

2007-08-17 - Ł. Lach     Tagi: Rajd Niemiec, Wywiady
W czwartek wieczorem odbyła się konferencja prasowa tuż przed startem Rajdu Niemiec. Obecni byli: Sebastien Loeb (Citroen), Francois Duval (OMV Kronos), Mikko Hirvonen (Ford) oraz Chris Atkinson (Subaru).

Sebastien, przybywasz do Niemiec ze stratą 13 punktów do Marcusa Gronholma. Twoja sytuacja trochę się różni w stosunku do ubiegłego roku. Czy od strony psychologicznej ma to jakiś wpływ na twoje podejście do startu? Sebastien LOEB: Niezupełnie, w mistrzostwach jesteśmy w takiej sytuacji, że jeśli chcemy myśleć o tytule to musimy teraz pokonać Marcusa. Postaramy się być szybsi od niego, później zobaczymy co da się jeszcze zrobić.

Zamierzasz podjąć więcej ryzyka niż pierwotnie planowałeś? 13 punktów to według Ciebie duża strata, czy jest to raczej łatwe do odrobienia?

Sebastien LOEB: Marcus ma pokaźną przewagę, nie będzie nam ciężko wrócić na pierwsze miejsce w tabeli, ale przy siedmiu rajdach do końca - wszystko może się jeszcze wydarzyć. W zeszłym roku byłem w stanie wygrać tutaj bez podejmowania nadmiernego ryzyka. Mam nadzieję, że w tym roku będzie podobnie, ale jeśli pierwszego dnia Marcus będzie szybszy to zaryzykujemy więcej.

Czyli znajdowałeś się już obu sytuacjach. Czy czujesz większą presję, gdy bronisz przewagi, czy gdy musisz gonić? Należy również pamiętać, że jest to pierwszy "prawdziwy" asfaltowy rajd dla C4 WRC. Czy będzie tak mocny jak Xsara?
Sebastien LOEB: Łatwiej jest się bronić, gdy masz więcej niż 10 punktów przewagi wtedy jest większy komfort psychiczny. W tym roku jest nam trochę trudniej, ale wyzwanie jest ciekawe i bardziej mnie motywuje. Mam nadzieję, że C4 jest równie szybkie jak Xsara. Odczucia są pozytywne, wszystko jest w porządku.

Francois, jak to się stało, że startujesz Xsarą z OMV Kronos?

Francois DUVAL: Ten rok zaczął się dla nas fatalnie, wycofał się mój sponsor. Jestem tutaj i bardzo się cieszę, że będę mógł startować w zespole Kronosa, który osiągał tu dobre wyniki.

Miałeś okazję przetestować Xsarę? Czy różni się jakoś od tej którą startowałeś w 2005 roku? Jeśli tak, to jakie są różnice? W Niemczech zawsze dobrze Ci się wiodło, czy te drogi przypominają belgijskie oesy?

Francois DUVAL: W ubiegłym była dobra walka. W tym roku moja pozycja na trasie nie jest dobra, co może sprawić problem jeśli będzie padać. Auto jest całkiem podobne do wersji 2005... no może z wyjątkiem 2-3 drobnych zmian - dla mnie jest OK. Jeden dzień testowałem z ekipą PH Sport w Sardynii, a w tym tygodniu jeden dzień jeździliśmy po suchym.

Ostatnio nie ścigałeś się na asfalcie, czy jest to dla Ciebie jakiś problem? Będziesz potrzebował czasu aby się złapać rytm? Xsara to nie najnowsze auto, czy aktywne dyferencjały mają dla Ciebie znaczenie w tym rajdzie?

Francois DUVAL: Mam nadzieję, że szybko złapię rytm, ponieważ rajd nie jest długi. Xsara jest bardzo dobra. Mam aktywne dyferencjały i jeśli warunki pozostaną takie jak teraz - będą przydatne. To zawsze jakaś mała przewaga w mokrych warunkach.

Chris byłeś mocny w Finlandii, zająłeś 4 miejsce, co pokrywa się z twoją pozycją w jedynym rajdzie asfaltowym jaki dotychczas odbył się w tym roku (Monte Carlo). Myślisz, że jesteś w stanie walczyć o porównywalny wynik lub nawet walczyć o podium?

Chris ATKINSON: Walka o podium będzie bardzo zacięta, jest na pewno co najmniej 5-6 kandydatów. W tym rajdzie będą bardzo małe różnice między nimi. Nie mieliśmy wiele czasu na dostrojenie auta na asfalt, ale sprawia wrażenie lepszego niż w Monte Carlo, ciągle go rozwijamy. Na asfalcie jest lepszy niż na szutrze i będziemy chcieli to wykorzystać.

Pojawia się wiele znaków zapytania dotyczących formy Subaru na asfalcie. Czy Impreza jest w stanie walczyć tutaj o najwyższe lokaty? Czy odpowiada Ci charakterystyka rajdu?

Chris ATKINSON: Samochód jest szybki, nie ma co do tego wątpliwości. Naszym jedynym zadaniem jest jechać najszybciej jak potrafimy. Dwa lata temu właśnie tutaj pierwszy raz startowałem na asfalcie. To tylko kwestia nauki i zdobycia doświadczenia. Dla wielu kierowców takie warunki to normalka, my będziemy się dopiero uczyć.

W porannym shakedownie Fordy zostały pokonane przez oba C4, obie Xsary z OMV oraz Subaru Solberga. Czy w zespole Forda budzi to jakieś obawy?

Mikko HIRVONEN: W ubiegłym roku w Grecji w ogóle nie brałem udziału w shakedownie, a prowadziłem w rajdzie, więc nie mam obaw.

Francois, czy możemy spodziewać się kolejnych startów Xsarą?

Francois DUVAL: Mam taką nadzieję. Zespół i samochód są w porządku, więc jeśli dobrze się spiszemy, mam nadzieję, że będziemy w stanie przekonać sponsorów do udział w kolejnych rajdach.



źródło: Rallye Deutschland foto: SWRT.com

Dodaj komentarz

Nick
Treść
Wpisz kod
z obrazka
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.

Zaloguj się

Login Hasło
0

Komentarze do:

Rajd Niemiec tuż przed startem - zapis konferencji prasowej