Rajdy  »  Mistrzostwa Świata WRC  »  Aktualności  »  WRC: Tanak skorzystał w Rajdzie Niemiec z tajnej broni Toyoty?
WRC: Tanak skorzystał w Rajdzie Niemiec z tajnej broni Toyoty?

WRC: Tanak skorzystał w Rajdzie Niemiec z tajnej broni Toyoty?

2018-08-23 - G. Filiks     Tagi: Tanak, Rajd Niemiec, WRC, Toyota, Toyota Yaris WRC
Ott Tanak wygrał zeszłotygodniowy Rajd Niemiec z pomocą tajnej broni Toyoty, twierdzi niemiecki Rallye-Magazin.

Estończyk ostatnio jest na fali - odniósł dwa zwycięstwa z rzędu i powoli wyrasta na czarnego konia tegorocznego sezonu WRC.
WRC: Tanak skorzystał w Rajdzie Niemiec z tajnej broni Toyoty?WRC: Tanak skorzystał w Rajdzie Niemiec z tajnej broni Toyoty?
W lipcowym Rajdzie Finlandii w samochodzie Toyoty pojawił się nowy silnik. W Niemczech japoński koncern podobno zastosował kolejne usprawnienie - nowy rozdział mocy.

W aucie Tanaka 70% siły napędowej było przekazywane na tylne koła. Dzięki temu pojazd miał spisywać się lepiej na zakrętach. Rozwiązanie dodatkowo ponoć zmniejszyło zużycie przednich opon, które na asfaltach u naszego zachodniego sąsiada normalnie dostają w kość. W wozie lidera Toyoty ogumienie degradowało się bardziej równomiernie.
WRC: Tanak skorzystał w Rajdzie Niemiec z tajnej broni Toyoty?WRC: Tanak skorzystał w Rajdzie Niemiec z tajnej broni Toyoty?
W samochodach pozostałych kierowców Toyoty - Jari-Matti Latvali oraz Esapekki Lappiego - moc była rozdzielana podobno po staremu, czyli po równo na przód i tył.



źródło: rallye-magazin.de

Dodaj komentarz

Nick
Treść
Wpisz kod
z obrazka
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.

Zaloguj się

Login Hasło
2

Komentarze do:

WRC: Tanak skorzystał w Rajdzie Niemiec z tajnej broni Toyoty?

WRC: Tanak skorzystał w Rajdzie Niemiec z tajnej broni Toyoty?
xsawierr 2018-08-23 23:27
Taki rozdział momentu między osie umożliwia stary jak świat mechanizm różnicowy Fergusona montowany w seryjnych Sierrach i Escortach Coswort. Generalnie na przyczepnych asfaltach lepiej jak przednia oś zajmuje się głównie skręcaniem (prowadzeniem) a tylna napędem. Na nawrotach te 30% na przód pomaga choć w deszczu pewnie trzeba by było dać 50/50
WRC: Tanak skorzystał w Rajdzie Niemiec z tajnej broni Toyoty?
vaginus 2018-08-26 00:40
Taa i taka stara sztuczka, jak świat nagle okazuje się mega odkryciem. Nuvile jednak jest cienki, Ogier traci grunt pod nogami, ale raczej wygra te mistrzostwa, a Tanak obudził się za późno. Xsawierr jak obstawiasz?