Rajdy » Mistrzostwa Świata WRC » Aktualności » Rajd Niemiec po OS3: Loeb ucieka, Sordo i Hirvonen remisują

Faworyt niezawodzi - Sebastien Loeb pewnie prowadzi w Rajdzie Niemiec po wygraniu pierwszych trzech odcinków specjalnych. Dani Sordo jest drugi, ale tempa dotrzymuje mu Mikko Hirvonen i po OS3 Ford i Citroen zrównały się w klasyfikacji mając 15,3 s straty do lidera.
Wbrew oczekiwaniom rano nie padał deszcz, ale wąski asfaltowe uliczki wiodące wśród winnic są i tak bardzo śliskie. Kierowcy zgodnie narzekali na słabą przyczepność. Po 30-minutowym pobycie serwisie w programie przewidziano ponowny przejazd tych samych trzech prób. Z czołówki tylko kierowcy Subaru zdecydowali się na twardą mieszankę Pirelli P-Zero. Reszta wybrała miękkie opony. Na ich zachowanie nie narzekał tylko Loeb. Sordo czy oba fabryczne Fordy wyraźnie bardziej się ślizgały.
"Bardzo dobry początek rajdu. Cisnę mocno, jedzie się dobrze, chcę się szybko oddalić od reszty, przewaga nad Mikko wynosi już 15 s więc wszystko jest w porządku" - powiedział zadowolony z przebiegu poranka Sebastien Loeb.
"Mamy takie same opony jak Seb, wszystko jest identyczne w naszych samochodach, tylko że on jest ciągle szybszy!" - nie mógł się nadziwić Dani Sordo.
Francois Duval, nadzieja Forda na walkę z Loebem, płaci frycowe za wielomiesięczną przerwę w startach w MŚ. Zmagając sie dodatkowo z samochodem kierowca Forcusa WRC w barwach Stobarta przegrał pętlę z liderem o blisko pół minuty.
"To był bardzo zły początek" - mówi Duval. "Były problemy ze skrzynią biegów, która nie działała najlepiej, a dodatkowo są to moje pierwsze kilometry na oponach z miękkiej mieszanki".
Chris Atkinson i Petter Solberg toczą bratobójczą walkę o to kto będzie lepszym kierowcą Subaru. Po każdej próbie kolejność się zmieniała. Atkinson choć wspominał o „dziwnych” problemach z Imprezą WRC to został jednak sklasyfikowany 1,4 s przed kolegą.
"Nie jestem specjalistą od asfaltów" - przypominał siódmy w wynikach Jari-Matti Latvala. "Jest coraz lepiej, ale jak widać nie jest to moja ulubiona nawierzchnia. Muszę zdobyć więcej doświadczenia w takich warunkach. Najwięcej problemów sprawia mi zmiena charakterystyki miękkich opon gdy się nagrzeją. Nie czuję się wtedy pewnie".
Henning Solberg, który ma podobne preferencje jak jego młodszy kolega z pierwszego teamu Forda, był wolniejszy o 20 s i zamyka czołową ósemkę. Prawie identyczną stratę notuje drugi reprezentant teamu Stobart, Gigi Galli.
Wbrew oczekiwaniom rano nie padał deszcz, ale wąski asfaltowe uliczki wiodące wśród winnic są i tak bardzo śliskie. Kierowcy zgodnie narzekali na słabą przyczepność. Po 30-minutowym pobycie serwisie w programie przewidziano ponowny przejazd tych samych trzech prób. Z czołówki tylko kierowcy Subaru zdecydowali się na twardą mieszankę Pirelli P-Zero. Reszta wybrała miękkie opony. Na ich zachowanie nie narzekał tylko Loeb. Sordo czy oba fabryczne Fordy wyraźnie bardziej się ślizgały.
"Bardzo dobry początek rajdu. Cisnę mocno, jedzie się dobrze, chcę się szybko oddalić od reszty, przewaga nad Mikko wynosi już 15 s więc wszystko jest w porządku" - powiedział zadowolony z przebiegu poranka Sebastien Loeb.
"Mamy takie same opony jak Seb, wszystko jest identyczne w naszych samochodach, tylko że on jest ciągle szybszy!" - nie mógł się nadziwić Dani Sordo.
Francois Duval, nadzieja Forda na walkę z Loebem, płaci frycowe za wielomiesięczną przerwę w startach w MŚ. Zmagając sie dodatkowo z samochodem kierowca Forcusa WRC w barwach Stobarta przegrał pętlę z liderem o blisko pół minuty.
Chris Atkinson i Petter Solberg toczą bratobójczą walkę o to kto będzie lepszym kierowcą Subaru. Po każdej próbie kolejność się zmieniała. Atkinson choć wspominał o „dziwnych” problemach z Imprezą WRC to został jednak sklasyfikowany 1,4 s przed kolegą.
"Nie jestem specjalistą od asfaltów" - przypominał siódmy w wynikach Jari-Matti Latvala. "Jest coraz lepiej, ale jak widać nie jest to moja ulubiona nawierzchnia. Muszę zdobyć więcej doświadczenia w takich warunkach. Najwięcej problemów sprawia mi zmiena charakterystyki miękkich opon gdy się nagrzeją. Nie czuję się wtedy pewnie".
Henning Solberg, który ma podobne preferencje jak jego młodszy kolega z pierwszego teamu Forda, był wolniejszy o 20 s i zamyka czołową ósemkę. Prawie identyczną stratę notuje drugi reprezentant teamu Stobart, Gigi Galli.
Rajd Niemiec 2008 - wyniki po OS 3 z 19 | |||
---|---|---|---|
poz | kierowca / pilot | samochód | czas |
1. | Loeb / Elena | Citroen C4 WRC | 30:15.3 |
2. | Sordo / Marti | Citroen C4 WRC | +15.3 |
3. | Hirvonen / Lehtinen | Ford Focus WRC 08 | +15.3 |
4. | Duval / Pivato | Ford Focus WRC 07 | +27.9 |
5. | Atkinson / Prevot | Subaru Impreza WRC 08 | +31.0 |
6. | P.Solberg / Mills | Subaru Impreza WRC 08 | +32.4 |
7. | Latvala / Anttila | Ford Focus WRC 08 | +35.8 |
8. | H.Solberg / Menkerud | Ford Focus WRC 07 | +55.2 |
9. | Galli / Bernacchini | Ford Focus WRC 07 | +55.4 |
10. | Aava / Sikk | Citroen C4 WRC | +1:02.0 |
V10.pl fot. McKlein, Ford
Dodaj komentarz
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
Zaloguj się
0
Komentarze do:
Rajd Niemiec po OS3: Loeb ucieka, Sordo i Hirvonen remisują
Podobne: Rajd Niemiec po OS3: Loeb ucieka, Sordo i Hirvonen remisują




Podobne galerie: Rajd Niemiec po OS3: Loeb ucieka, Sordo i Hirvonen remisują
Najczęściej czytane w tym miesiącu
Tapety na pulpit
Newsletter
Galerie zdjęć