Rajdy » Mistrzostwa Świata WRC » Aktualności » Rajd Niemiec po OS10: Citroeny na czele, błędy kierowców Forda

Rajd Niemiec po OS10: Citroeny na czele, błędy kierowców Forda
2008-08-16 - Ł. Lach Tagi: Rajd Niemiec
Na półmetku dystansu, w połowie drugiego dnia Rajdu Niemiec Sebastien Loeb pozostaje niepokonany z kompletem dziesięciu wygranych odcinków specjalnych. Dani Sordo odzyskał "feeling" i zaczął dzień od udanego ataku na drugą pozycję Mikko Hirvonena dzięki czemu Citroen podwójnie prowadzi w rajdzie.
Rajd Niemiec opuścił winnice i wjechał dziś w otwarty teren, z mniejszą ilością ciasnych nawrotów i skrzyżowań. Zawodnicy najpierw pokonali trzy oesy w rejonie Saarland, następnie złożyli krótką wizytę w serwisie, gdzie zmieniano opony i modyfikowano ustawienia. Pętlę zakończył morderczy OS na poligonie Baumholder dł. 30 km. Po południu zaplanowano sam układ OS-ów.
"To był dla bardzo udany poranek" - powiedział mistrz świata, który wypracował już 35,9 s nad zespołowym kolegą. "Musimy być nadal skoncentrowani, bo odcinki są bardzo wymagające. Droga jest wąska i łatwo o błąd".
Dani Sordo zmodyfikował setup, zmieniono m.in. sprężyny i C4 WRC już nie jest podsterowne. Dzięki temu Hiszpan odzyskał szybkość, której brakowało mu w piątek. "Jestem szczęśliwy, to jest dopiero mój samochód na asfalt. Jechałem jak najszybciej żeby dopaść Mikko. Teraz będziemy utrzymywać go z tyłu. Sebastien jest piekielnie szybki. Ciężko utrzymać jego tempo, ale w porównaniu do Hirvonena wypadamy znacznie lepiej".
"Citroen korzysta chyba z jakiś magicznych opon albo coś takiego!" - dziwił się Hirvonen. "Walka trwa, będę się starał odnaleźć właściwy rytm". Rytm jednak nie wrócił i po OS 10 Hirvonen traci do Sordo 15,5 s. "Atakuję zbyt agresywnie, przez to popełniam drobne błędy i w efekcie tracę czas" - tłumaczył się lider klasyfikacji MŚ.
Jeszcze gorzej z dwójki Forda spisał się Jari-Matti Latvala popełniając jeden, ale bardzo poważny błąd. Podobnie jak w Finlandii przyczyną wypadku były złe notatki.
"Miałem źle opisane to miejsce i zbyt szybko najechaliśmy na szykanę" - tłumaczył Latvala po dotarciu na metę OS 9 ze stratą przeszło półtorej minuty. "Próbując uniknąć zderzenia z balami siana skręciłem w pole, ale niestety był tam rów przez który lekko rolowaliśmy".
Podczas dachowania ucierpiała jedynie kosmetyka. Przed wyjazdem na Baumholder Focus WRC częściowo odzyskał sprawność, ale czas znowu nie był rewelacyjny. Wliczając karę za spóźnienie na serwis bilans poranka młodszego z kierowców Forda to spadek z 5. na 10. miejsce, za dziewiątego, Toniego Gardemeistera w Suzuki.
Francois Duval niezmiennie od początku rajdu zajmuje 4. miejsce. Nie zagraża mu już Latvala, a jako kierowca Stobarta, satelickiego Forda, Duval ma zalecenie aby nie atakować Hirvonena i nie pozostaje mu nic innego jak zmierzać do mety.
Przygoda Latvali dała awans pięciu kierowcom, w tym dwójce Subaru. Lepszy jest Petter Solberg, choć podobnie jak sklasyfikowany kilkadziesiąt sekund dalej Chris Atkinson nie ustrzegł się błędów. 45 s do ostatniego Subaru traci Henning Solberg, a 13 s za nim ósemkę zamyka Urmo Aava.
Sporo przygód miał drugi z kierowców Suzuki SX4 WRC, P-G Andersson. Na jednym z nawrotów uderzył w beton prawym tylnym kołem i na mecie OS 9 pojawił się z kołem skrzywionym o 45 stopni. Dzięki prowizorycznej naprawie, ale nadal z krzywym zawieszeniem, Szwed z trudem pokonał dwa odcinki i dotarł do serwisu z łączną stratą do lidera sięgającą blisko 10 minut.
Dani Sordo zmodyfikował setup, zmieniono m.in. sprężyny i C4 WRC już nie jest podsterowne. Dzięki temu Hiszpan odzyskał szybkość, której brakowało mu w piątek. "Jestem szczęśliwy, to jest dopiero mój samochód na asfalt. Jechałem jak najszybciej żeby dopaść Mikko. Teraz będziemy utrzymywać go z tyłu. Sebastien jest piekielnie szybki. Ciężko utrzymać jego tempo, ale w porównaniu do Hirvonena wypadamy znacznie lepiej".
"Citroen korzysta chyba z jakiś magicznych opon albo coś takiego!" - dziwił się Hirvonen. "Walka trwa, będę się starał odnaleźć właściwy rytm". Rytm jednak nie wrócił i po OS 10 Hirvonen traci do Sordo 15,5 s. "Atakuję zbyt agresywnie, przez to popełniam drobne błędy i w efekcie tracę czas" - tłumaczył się lider klasyfikacji MŚ.
"Miałem źle opisane to miejsce i zbyt szybko najechaliśmy na szykanę" - tłumaczył Latvala po dotarciu na metę OS 9 ze stratą przeszło półtorej minuty. "Próbując uniknąć zderzenia z balami siana skręciłem w pole, ale niestety był tam rów przez który lekko rolowaliśmy".
Podczas dachowania ucierpiała jedynie kosmetyka. Przed wyjazdem na Baumholder Focus WRC częściowo odzyskał sprawność, ale czas znowu nie był rewelacyjny. Wliczając karę za spóźnienie na serwis bilans poranka młodszego z kierowców Forda to spadek z 5. na 10. miejsce, za dziewiątego, Toniego Gardemeistera w Suzuki.
Francois Duval niezmiennie od początku rajdu zajmuje 4. miejsce. Nie zagraża mu już Latvala, a jako kierowca Stobarta, satelickiego Forda, Duval ma zalecenie aby nie atakować Hirvonena i nie pozostaje mu nic innego jak zmierzać do mety.
Przygoda Latvali dała awans pięciu kierowcom, w tym dwójce Subaru. Lepszy jest Petter Solberg, choć podobnie jak sklasyfikowany kilkadziesiąt sekund dalej Chris Atkinson nie ustrzegł się błędów. 45 s do ostatniego Subaru traci Henning Solberg, a 13 s za nim ósemkę zamyka Urmo Aava.
Sporo przygód miał drugi z kierowców Suzuki SX4 WRC, P-G Andersson. Na jednym z nawrotów uderzył w beton prawym tylnym kołem i na mecie OS 9 pojawił się z kołem skrzywionym o 45 stopni. Dzięki prowizorycznej naprawie, ale nadal z krzywym zawieszeniem, Szwed z trudem pokonał dwa odcinki i dotarł do serwisu z łączną stratą do lidera sięgającą blisko 10 minut.
Rajd Niemiec 2008 - wyniki po OS 10 z 19 | |||
---|---|---|---|
poz | kierowca / pilot | samochód | czas |
1. | Loeb / Elena | Citroen C4 WRC | 1:46:21.1 |
2. | Sordo / Marti | Citroen C4 WRC | +35.9 |
3. | Hirvonen / Lehtinen | Ford Focus WRC 08 | +50.3 |
4. | Duval / Pivato | Ford Focus WRC 07 | +1:17.7 |
5. | P.Solberg / Mills | Subaru Impreza WRC 08 | +2:02.1 |
6. | Atkinson / Prevot | Subaru Impreza WRC 08 | +2:38.4 |
7. | H.Solberg / Menkerud | Ford Focus WRC 07 | +3:22.9 |
8. | Aava / Sikk | Citroen C4 WRC | +3:35.9 |
9. | Gardemeister / Tuominen | Suzuki SX4 WRC | +4:03.2 |
10. | Latvala / Anttila | Ford Focus WRC 08 | +4:06.9 |
V10.pl fot. Ford, McKlein
Dodaj komentarz
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
Zaloguj się
0
Komentarze do:
Rajd Niemiec po OS10: Citroeny na czele, błędy kierowców Forda
Podobne: Rajd Niemiec po OS10: Citroeny na czele, błędy kierowców Forda




Podobne galerie: Rajd Niemiec po OS10: Citroeny na czele, błędy kierowców Forda
Najczęściej czytane w tym miesiącu
Tapety na pulpit
Newsletter
Galerie zdjęć