Rajdy » Mistrzostwa Świata WRC » Aktualności » Rajd Niemiec po II dniu: Loeb zmierza po zwycięstwo, Hirvonen znowu w tarapatach

Rajd Niemiec po II dniu: Loeb zmierza po zwycięstwo, Hirvonen znowu w tarapatach
2008-08-16 - Ł. Lach Tagi: Rajd Niemiec
Pięć odcinkow specjalnych niedzielnego etapu, który jest niemal dwa razy krótszy od sobotniego, dzieli Sebastiena Loeba od siódmego z rzędu zwycięstwa w Rajdzie Niemiec.
Na wszystkich czternastu dotychczas rozegranych odcinkach specjalnych najszybsze były Citroeny C4 WRC, z czego tylko na jednym Dani Sordo, szybszy od kolegi na kończącym dzień OS 14 o 2,7 s. Loeb, dysponując już przewagą 40 s, czuje się już na tyle pewnie jadąc po wygraną, że postanowił zwolnić aby oszczędzić jednostkę napędową, która musi przetrwać jeszcze dwa rajdy.
"Bardzo dobry dzień, wręcz perfekcyjny" powiedział na mecie OS 14. "Wygrywaliśmy po kolei wszystkie oesy aż do ostatniego, bo od poprzedniej próby mamy mniej mocy i oszczędzamy motor".
Hirvonen, mimo wielu starań nie był stanie wywrzeć presji na Sordo
W asfaltowym debiucie nowe Subaru na zachwyca
Dani Sordo przegrał dziś sześć raz tylko z mistrzem świata notując 2. czas nawet gdy zgasił silnik na jednym z nawrotów. Urywając po południu po 1-2 s/OS drugi z Citroenów był już 20 s przed Mikko Hirvonenem.
Sordo skończył jednak dzień z zapasem minuty. Na drugim przejeździe 30-kilometrowego OS Arena Panzerplatte brutalnego traktowania nie wytrzymywała lewa tylna opona w Focusie Hirvonena.
Kierowca Forda dokończył próbę na feldze ze stratą niemal 50 s. Na koniec dnia podium przejął więc Francois Duval i o ile Malcolm Wilson nie zarządzi team orders to w niedzielę będziemy świadkami walki o 3. miejsce.
Różnica pomiędzy zajmującymi dwa kolejne miejsca Subaru Imprezami WRC przekroczyła już minutę na korzyśc Pettera Solberga gdy Chris Atkinson przebił koło oraz zmagał się ze szwankującym systemem "launch control" na starcie oesu.Na znienawidzonej nawierzchni Henning Solberg zmierza po życiowy wynik, ale jeśli ma nim być siódme a nie ósme miejsce to brat Pettera musi uważać na Urmo Aavę, który jest 23 s z tyłu.
Blisko jest również Jari-Matti Latvala, który chciał się zrehabilitować za poranną wpadkę i dachowanie, ale popołudniową pętlę zaczął od kolejnej wizyty poza drogą. Ostatecznie minął tylko dziesiątego Toniego Gardemeistera.
W JWRC dzień zaczął się od pojedynku Sebastien Ogier vs. Martin Prokop, przerwanego jednak przez awarię alternatora w Citroenie C2 S1600 czeskiego kierowcy. Do końca dnia Ogier powiększył przewagę nad drugim, Aaronem Burkartem w bliźniaczym C2 S1600 z dwóch do przeszło trzech miunut.
Na wszystkich czternastu dotychczas rozegranych odcinkach specjalnych najszybsze były Citroeny C4 WRC, z czego tylko na jednym Dani Sordo, szybszy od kolegi na kończącym dzień OS 14 o 2,7 s. Loeb, dysponując już przewagą 40 s, czuje się już na tyle pewnie jadąc po wygraną, że postanowił zwolnić aby oszczędzić jednostkę napędową, która musi przetrwać jeszcze dwa rajdy.
"Bardzo dobry dzień, wręcz perfekcyjny" powiedział na mecie OS 14. "Wygrywaliśmy po kolei wszystkie oesy aż do ostatniego, bo od poprzedniej próby mamy mniej mocy i oszczędzamy motor".


Sordo skończył jednak dzień z zapasem minuty. Na drugim przejeździe 30-kilometrowego OS Arena Panzerplatte brutalnego traktowania nie wytrzymywała lewa tylna opona w Focusie Hirvonena.
Różnica pomiędzy zajmującymi dwa kolejne miejsca Subaru Imprezami WRC przekroczyła już minutę na korzyśc Pettera Solberga gdy Chris Atkinson przebił koło oraz zmagał się ze szwankującym systemem "launch control" na starcie oesu.Na znienawidzonej nawierzchni Henning Solberg zmierza po życiowy wynik, ale jeśli ma nim być siódme a nie ósme miejsce to brat Pettera musi uważać na Urmo Aavę, który jest 23 s z tyłu.
Blisko jest również Jari-Matti Latvala, który chciał się zrehabilitować za poranną wpadkę i dachowanie, ale popołudniową pętlę zaczął od kolejnej wizyty poza drogą. Ostatecznie minął tylko dziesiątego Toniego Gardemeistera.
W JWRC dzień zaczął się od pojedynku Sebastien Ogier vs. Martin Prokop, przerwanego jednak przez awarię alternatora w Citroenie C2 S1600 czeskiego kierowcy. Do końca dnia Ogier powiększył przewagę nad drugim, Aaronem Burkartem w bliźniaczym C2 S1600 z dwóch do przeszło trzech miunut.
Rajd Niemiec 2008 - wyniki po II dniu (OS 14 z 19) | |||
---|---|---|---|
poz | kierowca / pilot | samochód | czas |
1. | Loeb / Elena | Citroen C4 WRC | 2:32:22.6 |
2. | Sordo / Marti | Citroen C4 WRC | +40.3 |
3. | Duval / Pivato | Ford Focus WRC 07 | +1:44.3 |
4. | Hirvonen / Lehtinen | Ford Focus WRC 08 | +1:48.2 |
5. | P.Solberg / Mills | Subaru Impreza WRC 08 | +2:28.7 |
6. | Atkinson / Prevot | Subaru Impreza WRC 08 | +3:32.1 |
7. | H.Solberg / Menkerud | Ford Focus WRC 07 | +4:33.4 |
8. | Aava / Sikk | Citroen C4 WRC | +4:57.1 |
9. | Latvala / Anttila | Ford Focus WRC 08 | +4:59.7 |
10. | Gardemeister / Tuominen | Suzuki SX4 WRC | +5:43.7 |
V10.pl fot. McKlein, SWRT.com, Ford
Dodaj komentarz
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
Zaloguj się
1
Komentarze do:
Rajd Niemiec po II dniu: Loeb zmierza po zwycięstwo, Hirvonen znowu w tarapatach
Podobne: Rajd Niemiec po II dniu: Loeb zmierza po zwycięstwo, Hirvonen znowu w tarapatach




Podobne galerie: Rajd Niemiec po II dniu: Loeb zmierza po zwycięstwo, Hirvonen znowu w tarapatach
Najczęściej czytane w tym miesiącu
Tapety na pulpit