
Do rajdu zgłosiło się 108 załóg, z czego 27 będzie punktować w mistrzostwach Niemiec. Rajd Niemiec odbywa się od 1982, ale dopiero w roku 2002 włączony został do kalendarza Rajdowych Mistrzostw Świata, zatem pod nazwą ADAC Rallye Deutschland i ze statusem WRC rajd obędzie się po raz szósty. Runda ta zaliczana jest także do klasyfikacji Rajdowych Mistrzostw Niemiec: etap piątkowy stanowi ich czwartą, a sobotni - piątą rundę.
Od początku sezonu 2007 rozegrano 146 odcinków specjalnych - na 57 najlepszy czas uzyskał v-ce lider mistrzostw Sebastien Loeb. Marcus Gronholm wygrał 36, a Mikko Hirvonen 16.
W tym roku wszystkie obiekty rajdu (baza, biuro prasowe, parc fermé) znajdują się w Trewirze (niem. Trier). Bazę usytuowano w Park Plaza w śródmieściu, a salę prasową - podobnie, jak w roku 2003 - w Trier Arena. Park serwisowy rozlokowany został na nabrzeżu Mozeli, w południowej części miasta (w „Trier Messepark”). Trewir, położony o kilka kilometrów od granicy francuskiej, jest jednym z najstarszych miast Niemiec, najbardziej znanym z Porta Nigra - starożytnej bramy miejskiej, zbudowanej przez Rzymian w II wieku.
Na jeden samochód przypadają dwie skrzynie biegów, które następnie wystarczyć muszą na Rajd Katalonii.
Zespoły będą używać dwóch rodzajów opon. Używane na suchym asfalcie BFGoodrich g-Force Profiler są dostępne w trzech wersjach: wykonane z miękkiej, średniej i twardej mieszanki. Zespół będzie miał też do dyspozycji opony Profiler H przeznaczone na mokrą nawierzchnię, wykonane z miękkiej mieszanki. Jeśli opady będą bardzo intensywne, opony można dodatkowo naciąć, aby lepiej odprowadzały wodę. Podłużne rowki zapobiegają aquaplaningowi, a poprzeczne dają większą przyczepność przy hamowaniu i przyspieszaniu.
Limit opon wynosi 60 szt. na załogę, jednak wykorzystać (w całym rajdzie wraz z odcinkiem testowym) wolno maksymalnie 43 z nich. Lista kodów paskowych i wzorów bieżnika została przekazana FIA w poniedziałek 13 sierpnia.
Łączna długość trasy tegorocznej edycji rajdu wynosi 1227,04 km, w tym 19 odcinków specjalnych (10 różnych), dających w sumie 356,27 km jazdy na czas.
Organizatorzy szacują, że rajd będzie oglądać na żywo około 250 tysięcy kibiców, 40% przyjedzie z zagranicy (głównie z krajów Beneluksu i Francji).
Od początku sezonu 2007 rozegrano 146 odcinków specjalnych - na 57 najlepszy czas uzyskał v-ce lider mistrzostw Sebastien Loeb. Marcus Gronholm wygrał 36, a Mikko Hirvonen 16.
Rajd Niemiec - kolejność na podium | |||
---|---|---|---|
rok | 1. | 2. | 3. |
2002 | S.Loeb / D.Elena Citroen Xsara WRC |
R. Burns / R. Reid Peugeot 206 WRC |
M. Gronholm / T. Rautiainen Peugeot 206 WRC |
2003 | S.Loeb / D.Elena Citroen Xsara WRC |
M. Gronholm / T. Rautiainen Peugeot 206 WRC |
R. Burns / R. Reid Peugeot 206 WRC |
2004 | S.Loeb / D.Elena Citroen Xsara WRC |
F. Duval / S. Prevot Ford Focus RS WRC 2004 |
C.Sainz / M. Marti Citroen Xsara WRC |
2005 | S.Loeb / D.Elena Citroen Xsara WRC |
F. Duval / S.Smeets Citroen Xsara WRC |
M. Gronholm / T. Rautiainen Peugeot 307 WRC |
2006 | S.Loeb / D.Elena Citroen Xsara WRC |
D.Sordo / M. Marti Citroen Xsara WRC |
M. Gronholm / T. Rautiainen Ford Focus RS WRC 06 |
Rajd Niemiec - wyniki producentów | |||||
---|---|---|---|---|---|
marka | 1.miejsc | 2.miejsc | 3.miejsc | najlepszy wynik | wygranych OS |
Citroen | 5 | 2 | 1 | 1 | 54 |
Peugeot | 0 | 2 | 3 | 2 | 26 |
Ford | 0 | 1 | 1 | 2 | 20 |
Mitsubishi | 0 | 0 | 0 | 5 | 1 |
Skoda | 0 | 0 | 0 | 6 | 3 |
Subaru | 0 | 0 | 0 | 7 | 1 |
Limit opon wynosi 60 szt. na załogę, jednak wykorzystać (w całym rajdzie wraz z odcinkiem testowym) wolno maksymalnie 43 z nich. Lista kodów paskowych i wzorów bieżnika została przekazana FIA w poniedziałek 13 sierpnia.
Rajd Niemiec - wyniki kierowców | ||||||
---|---|---|---|---|---|---|
Kierowca | 2002 | 2003 | 2004 | 2005 | 2006 | wygranych OS |
Sebastian Loeb | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 39 |
Francois Duval | - | 7 | 2 | 2 | - | 9 |
Marcus Gronholm | 3 | 2 | - |
3 | 3 | 12 |
Daniel Sordo | 19 | 13 | 2 | 5 | ||
Toni Gardemeister | - | - | 7 | 17 | 4 | 3 |
Manfred Stohl | 18 | 32 | - | 5 | 0 | |
Petter Solberg | - | 8 | - | 7 | -- | 1 |
Jan Kopecky | - | 20 | - | 7 | 2 | |
Mikko Hirvonen | 13 | 8 | - | 9 | 1 | |
Chris Atkinson | 11 | 8 | 0 | |||
Xavier Pons | 15 | 9 | 14 | 0 | ||
Matthew Wilson | 12 | 0 | ||||
Jari-Matti Latvala | 27 | 21 | 34 | 0 |
Organizatorzy szacują, że rajd będzie oglądać na żywo około 250 tysięcy kibiców, 40% przyjedzie z zagranicy (głównie z krajów Beneluksu i Francji).

Dodaj komentarz
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
Zaloguj się
0
Komentarze do:
Rajd Niemiec - liczby i statystyki
Podobne: Rajd Niemiec - liczby i statystyki




Podobne galerie: Rajd Niemiec - liczby i statystyki
Najczęściej czytane w tym miesiącu
Tapety na pulpit
Galerie zdjęć
Newsletter