Rajdy  »  Mistrzostwa Świata WRC  »  Aktualności  »  Rajd Niemiec czyli brudne asfalty, winnice i hinkelsteiny
Rajd Niemiec

Rajd Niemiec czyli brudne asfalty, winnice i hinkelsteiny

2008-08-13 - Ł. Lach     Tagi: Rajd Niemiec
Dziesiąta z piętnastu rund Rajdowych Mistrzostw Świata FIA może być równie wymagająca i nieprzewidywalna, co styczniowy klasyk - Rajd Monte Carlo, poprzedni rajd asfaltowy w tym sezonie. Trasy przypominają nieco swą charakterystyką odcinki specjalne w Alpach Francuskich. Załogi napotkają na trasie rajdu zmienne nawierzchnie i OS-y o zróżnicowanej charakterystyce. Możliwe opady deszczu postawią przed nimi jeszcze wyższe wymagania.

Rajd Niemiec 2007

Rajd NiemiecRajd Niemiec
Bazą rajdu jest Trier, najstarsze niemieckie miasto, położone niedaleko granicy z Luksemburgiem. Trasy odcinków specjalnych wytyczono na trzech zróżnicowanych rodzajach dróg. Nierówne, wąskie drogi w winnicach nad Mozelą będą gościć pierwszy i ostatni dzień. Trasy na przemian pnące się w górę i opadające w dół łączą szybkie sekcje i ciasne nawroty.
Rajd Niemiec
Wiele zakrętów jest zasłoniętych przez wysokie winorośle, co czyni odcinki jeszcze trudniejszymi. Drogi publiczne w Kraju Saary, na których załogi będą rywalizować podczas drugiego etapu pozwalają na bardziej płynną jazdę. Miejscami otoczone są drzewami i mogą okazać się bardzo zdradliwe, gdy spadnie deszcz.
Najtrudniejsze OS-y załogi napotkają na poligonie Baumholder. Drogi używane na co dzień przez czołgi armii USA są jedyne w swoim rodzaju. Łączą szerokie, szybkie asfaltowe sekcje z wyboistymi i szorstkimi fragmentami o nawierzchni betonowej. To połączenie wymaga od opon Pirelli ponadprzeciętnej trwałości.

Masywne, betonowe bryły zwane po niemiecku "hinkelstein", ustawione wzdłuż dróg, wyznaczające trasę dla czołgów podczas manewrów, nie wybaczają najmniejszych błędów. Spotkanie z nimi oznacza zwykle odpadnięcie z rajdu. Trasy zawsze są zanieczyszczone.

Mieszanka piasku i żwiru sprawia, że nawierzchnia jest śliska nawet gdy jest sucho, a kiedy spadnie deszcz, warunki stają się ekstremalnie trudne. Dlatego nazywanie „asfaltem” nawierzchni na poligonie Baumholder jest niezbyt ścisłym określeniem.

Zgodnie z nowymi przepisami, wszystkie zespoły będą mogły korzystać z tylko jednego rodzaju bieżnika opon Pirelli. Asfaltowe opony „PZero” będą dostępne w wersji wykonanej z twardej i miękkiej mieszanki. Zespołom nie wolno dodatkowo nacinać opon, a każdy samochód może przewozić dwa koła zapasowe.

Lokalizacje OS-ów są praktycznie takie same, jak rok temu, ale kilka prób załogi pokonają w odwrotnym kierunku. Uroczysty start odbędzie się w czwartek w Trierze, przy Porta Nigra, zabytku wpisanym na listę dziedzictwa kulturowego UNESCO.

W piątek kierowcy będą rywalizować na trasach położonych nad Mozelą. Próby w regionie Saarland i na poligonie Baumholder będą gościć zawodników w sobotę, a ostatni dzień rajdu to powrót na kręte OS-y prowadzące przez winnice nad Mozelą.

Imprezę zakończy widowiskowy Super OS wokół Porta Nigra, gdzie po trasie będzie jechać kilka samochodów jednocześnie. Kierowcy pokonają 19 OS-ów o łącznej długości 352,89 km, a całkowita długość trasy rajdu wyniesie 1174.91 km.



źródło: Ford Polska fot. rallye-deutschland.de

Dodaj komentarz

Nick
Treść
Wpisz kod
z obrazka
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.

Zaloguj się

Login Hasło
1

Komentarze do:

Rajd Niemiec czyli brudne asfalty, winnice i hinkelsteiny

Rajd Niemiec czyli brudne asfalty, winnice i hinkelsteiny
subarak 555 2008-08-13 11:49
zajebisty filmik, fajnie widać dokładnie kto jak jedzie, technike jazdy, dzwiek rajdowek, a nie ta papka z tv