
W miniony weekend odbyła się końcowa runda mistrzostw Niemiec DRM (Deutsche Rallye-Meisterschaft), szutrowy Lausitz Rallye, w którym wystartowało sporo załóg z zagranicy, w tym także Polaków, na czele z Leszkiem Kuzajem.
Do połowy dystansu o pierwsze miejsce walczyli Erik Wevers (Ford Focus WRC 06) i Petter Corazza (Subaru Impreza WRX). Po OS 6 nowym liderem został Roben Zeltner jadący Skodą Octavią WRC. W końcówce całą trójkę dopadły problemy. Sytuację wykorzystał, dotychczas spokojnie jadący, Holender Dennis Kuipers (Ford Focus WRC 06), który wygrał ostatni odcinek specjalny i zwyciężył w całym rajdzie.
Rajd Lausitz zaliczany był również do małego europejskiego cyklu Euro Rally Challenge, gdzie wciąż mogą się ścigać auta WRC, oraz do Pucharu Łużyć, którego poprzednią rundą był Rajd Karkonoski. W obu klasyfikacjach zwyciężył Kuipers. Mistrzem Niemiec został Hermann Gassner, szósty na mecie Rajdu Niemiec. Oczko wyżej finiszował jego syn... Hermann Gassner (jr.). Obaj jechali Mitsubishi Lancerami Evo IX.
Leszek Kuzaj wystartował Peugeotem 207 S2000. Pierwszy Peugeot Kuzaja, kupiony przez STT w lipcu i rozbity na Rajdzie Rzeszowskim, pochodził właśnie od Dennisa Kuipersa, zwycięzcy tegorocznego Rajdu Laustiz.
W piątek, pierwszym dniu rywalizacji, zaplanowano tylko dwa odcinki, ale już na pierwszym z nich samochód Kuzaja uległ awarii. Po skorzystaniu z SupeRally faworyt polskich kibiców mógł w sobotę walczyć o dobre czasy na pojedynczych OS-ach i robił to dość skutecznie.
Niewiele ustępując rywalom z klasy WRC Kuzaj trzy razy odnotował trzeci czas, raz czwarty, a dwa razy był piąty. 10 minut za nieukończone dwa z dziewięciu OS-ów uplasowały jednak Kuzaja na odległym 21. miejscu.
Drugim najwyżej sklasyfikowanym polakiem był Marcin Gagacki (Opel Astra GSi), 28. w generalce i 2. w swojej klasie. Tuż za nim znalazł się Kacper Puszkiel, który swoim BMW 318is wygrał klasę historyczną.
Do połowy dystansu o pierwsze miejsce walczyli Erik Wevers (Ford Focus WRC 06) i Petter Corazza (Subaru Impreza WRX). Po OS 6 nowym liderem został Roben Zeltner jadący Skodą Octavią WRC. W końcówce całą trójkę dopadły problemy. Sytuację wykorzystał, dotychczas spokojnie jadący, Holender Dennis Kuipers (Ford Focus WRC 06), który wygrał ostatni odcinek specjalny i zwyciężył w całym rajdzie.
Rajd Lausitz zaliczany był również do małego europejskiego cyklu Euro Rally Challenge, gdzie wciąż mogą się ścigać auta WRC, oraz do Pucharu Łużyć, którego poprzednią rundą był Rajd Karkonoski. W obu klasyfikacjach zwyciężył Kuipers. Mistrzem Niemiec został Hermann Gassner, szósty na mecie Rajdu Niemiec. Oczko wyżej finiszował jego syn... Hermann Gassner (jr.). Obaj jechali Mitsubishi Lancerami Evo IX.
Leszek Kuzaj wystartował Peugeotem 207 S2000. Pierwszy Peugeot Kuzaja, kupiony przez STT w lipcu i rozbity na Rajdzie Rzeszowskim, pochodził właśnie od Dennisa Kuipersa, zwycięzcy tegorocznego Rajdu Laustiz.
Niewiele ustępując rywalom z klasy WRC Kuzaj trzy razy odnotował trzeci czas, raz czwarty, a dwa razy był piąty. 10 minut za nieukończone dwa z dziewięciu OS-ów uplasowały jednak Kuzaja na odległym 21. miejscu.
Drugim najwyżej sklasyfikowanym polakiem był Marcin Gagacki (Opel Astra GSi), 28. w generalce i 2. w swojej klasie. Tuż za nim znalazł się Kacper Puszkiel, który swoim BMW 318is wygrał klasę historyczną.
Rajd Lausitz 2008 - wyniki końcowe (po OS 9) | |||
---|---|---|---|
poz | kierowca / pilot | samochód | czas |
1. | Kuipers / Hagmann | Ford Focus WRC 06 | 1:30:2,5 |
2. | Corazza / Bauer | Mitsubishi Lancer Evo VII | +10,1 |
3. | Wallenwein / Zeithofer | Subaru Impreza WRX | +36,7 |
4. | Kuipers / Mombaerts | Ford Focus WRC 06 | +53,0 |
5. | Gassner Jr / Wustenhagen | Mitsubishi Lancer Evo IX | +1:06,4 |
6. | Gassner / Schrankl | Mitsubishi Lancer Evo IX | +1:25,3 |
... | |||
8. | Kuzaj / Parry | Peugeot 207 S2000 | +10:42,5 |
9. | Gagacki / Rosiński | Opel Astra Gsi | +16:32,0 |
10. | Puszkiel / Konury | BMW 318IS | +17:51,6 |
V10.pl fot. Tomasz Sadlik
Dodaj komentarz
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
Zaloguj się
0
Komentarze do:
Rajd Lausitz: Kuzaj szybko, ale z SupeRally
Podobne: Rajd Lausitz: Kuzaj szybko, ale z SupeRally



Podobne galerie: Rajd Lausitz: Kuzaj szybko, ale z SupeRally
.jpg)

.jpg)
Najczęściej czytane w tym miesiącu
Tapety na pulpit
Galerie zdjęć
Newsletter