Rajdy  »  Mistrzostwa Świata WRC  »  Aktualności  »  Rajd Korsyki - wyniki: Loeb pokazał klasę, a Ford... farsę?
Sebastien Loeb, Daniel Elena i zwycięski zespół Citroena

Rajd Korsyki - wyniki: Loeb pokazał klasę, a Ford... farsę?

2008-10-12 - Ł. Lach     Tagi: Rajd Korsyki
Po raz drugi w odstępie tygodnia, piąty z rzędu, dziesiąty w tym sezonie i czterdziesty szósty w karierze Sebastien Loeb i Daniel Elena wygrali rundę rajdowych mistrzostw świata. Tym razem była to 13. eliminacja sezonu 2008 - Rajd Korsyki, w którym Loeb / Elena pozostają niepokonani od 2005 roku.

Rallye de France - Tour de Corse: podsumowanie

"Sytuacja wygląda coraz lepiej. Każde zwycięstwo tutaj, na Korsyce jest niesamowitym przeżyciem. W tym roku zdecydowanie byliśmy najszybsi w całej stawce" - powiedział po okazaniu radości na dachu swojego Citroena C4 WRC autor czternastu najlepszych czasów na szesnaście rozegranych OS-ów.
Kolejne 10 punktów zdobytych przed własną publicznością znacznie przybliżyło obrońcę tytułu do zdobycia czwartego z rzędu mistrzostwa. Na dwie rundy przed zakończeniem rozgrywek, gdy do zdobycia jest jeszcze 20 punktów, przewaga Loeba nad Hirvonenem wynosi 14 oczek.

Dzięki kontrowersyjnej decyzji Malcolma Wilsona, który pełni funkcję szefa zespołu Forda oraz Stobarta, Hirvonen ukończył Rallye de France - Tour de Corse na 2. miejscu, choć po przebiciu opony na otwierającym dzień OS 13 wcale się na to nie zanosiło.

Gdy jednak na OS 14 koło przebił także Petter Solberg, trzech kierowców Forda sąsiadowało w klasyfikacji na miejscach 2 do 4. Aby zwiększyć szanse Hirvonena na walkę o tytuł Wilson postanowił, że zajmujący 2. i 3. miejsce Duval oraz Latvala przepuszczą kolegę.

"Nie chcę żeby to odbyło się w ten sposób"
apelował do swojego szefa Hirvonen przed wyjazdem na ostatnią pętlę. "Przegrałem tytuł z powodu kapci, które złapałem w Niemczech i w Nowej Zelandii, gdzie defekt opony kosztował mnie zwycięstwo w rajdzie".

"Mogłem tego uniknąć. Z daleka widziałem dziurę w drodze, ale uznałem, że przejadę po niej"
- komentował Hirvonen wydarzenia z OS 13. "To był mój błąd. Jari-Matti ma za sobą świetny rajd i mam nadzieję, że stanie na podium".

Od decyzji Wilsona nie było jednak ucieczki. Realizacja planu wymagała dokładnego "wstrzelenia" się Duvala i Latvali w 15-sekundową lukę między Hirvonenem, a piątym, Petterem Solbergiem. Do rozstrzygnięć doszło na Punkcie Kontroli Czasu przed ostatnim OS. Duval zjawił się tam 2 minuty przed czasem za co otrzymał 2 minuty kary. Latvala musiał stracić 1,5 minuty, więc spóźnił się na PKC 9 minut, otrzymując za każdą minutę spoźnienia 10 s kary.

Wykonane z niemal chirurgiczną precyzją plan Wilsona powiódł się, ale wyniki zostały wypaczone. Ostatecznie Hirvonen był drugi ze stratą 3,5 min. do Loeba, trzeci - Duval, a czwarty - Latvala, który z bólem serca oddał podium.

"Dobry rajd, bez większych błędów, bez kapci, jestem taki szczęśliwy!" - powiedział Duval, który w odróżnieniu od kolegów nie komentował publicznie zagrania Forda. "Minęło sporo czasu od kiedy mogłem ścigać się na asfalcie takim dobrym samochodem. To był udany weekend".

W innym tonie wypowiedział się Latvala: "Osobiście jestem zawiedziony, ale musieliśmy to zrobić, bo dla zespołu było to najlepsze rozwiązanie. Nic jednak nie jest w stanie odebrać mi pewności siebie i doświadczenia, który zdobyłem w tym rajdzie".

Dwie kolejne pozycje w rajdzie trafiły do fabrycznych kierowców Subaru. Petter Solberg ponownie przebił koło na drugim przejeździe próby oznaczonej rano jako OS14, ale mimo to finiszował 35 s przed Chrisem Atkinsonem, który borykał się z problemami w sobotę.

Siódmy był Urmo Aava w ostatnim Citroenie C4 WRC. Gdy mistrza Norwegii, Madsa Ostberga dopadły w końcówce problemy z prywatnie przygotowanym Subaru jasne stało się, że ostatnia punktowana lokata trafi do Matthew Wilsona z zespołu Stobart Ford.

Zajmując drugie miejsce w klasyfikacji JWRC mistrzem świata juniorów został Sebastien Ogier (Citroen C2 S1600). Ostatnią rundę sezonu w JWRC wygrał Martin Prokop. Michał Kościuszko odpadł z rajdu już w piątek na pierwszym odcinku specjalnym i zakończył sezon na 5. miejscu w punktacji.
Rajd Korsyki 2008 - wyniki końcowe (po OS 16)
pozkierowca / pilot samochódczas
1. Loeb / ElenaCitroen C4 WRC 3:42:58.0
2. Hirvonen / LehtinenFord Focus WRC 08 +3:24.7
3. Duval / PivatoFord Focus WRC 08 +3:31.6
4. Latvala / AnttilaFord Focus WRC 07 +3:37.5
5. P.Solberg / MillsSubaru Impreza WRC 08 +5:35.4
6. Atkinson / PrevotSubaru Impreza WRC 08 +6:10.4
7. Aava / SikkCitroen C4 WRC +7:25.2
8. Wilson / MartinFord Focus WRC 07 +9:02.2
9. Ostberg / UnnerudSubaru Impreza WRC 07 +9:13.3
10. Clark / OrrFord Focus WRC 07 +13:38.3



v10.pl fot. Citroen, Ford

Dodaj komentarz

Nick
Treść
Wpisz kod
z obrazka
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.

Zaloguj się

Login Hasło
0

Komentarze do:

Rajd Korsyki - wyniki: Loeb pokazał klasę, a Ford... farsę?

Podobne: Rajd Korsyki - wyniki: Loeb pokazał klasę, a Ford... farsę?
Podobne galerie: Rajd Korsyki - wyniki: Loeb pokazał klasę, a Ford... farsę?
Najczęściej czytane w tym miesiącu
Tapety na pulpit