
Po minięciu półmetka Rajdu Korsyki, Sebastien Loeb jest nadal niepokonany i z kompletem dziewięciu zwycięstw oesowych prowadzi przed kierowcami Forda, którzy po każdym z trzech dzisiejszych odcinków zmieniali się kolejnością. Po OS9 jako drugi kierowca w rajdzie do serwisu zjechał Mikko Hirvonen, a trzeci jest Francois Duval.
Jak powiedział szef zespołu Forda, Malcolm Wilson, póki co nie wydaje żadnych poleceń swoim kierowcom, w nadziei, że Loeb będąc po presją popełni jakiś błąd. Lider ma jednak już odpowiednio 41,7 s przewagi nad Hirvonenem i 44,3 s nad Duvalem i nie zanosi się na powodzenie planu Wilsona.
Czwarte miejsce zajmuje kolejny kierowca w kombinezonie zespołu BP-Ford Abu Dhabi World Rally Team, Jari-Matti Latvala, który podobnie jak w Katalonii zbiera punkty dla teamu Stobarta. Latvala uporał się w końcu z Petterem Solbergiem, ale różnica wynosi 2,6 s i kwestia 4. miejsca jest otwarta.
W walce o tą lokatę przestał się liczyć Chris Atkinson. Subaru Impreza WRC2008 z nr 11 przyjechało na metę OS 9 z przebitą oponą, a strata do najszybszego, Loeba, wyniosła niemal minutę. W łącznych wynikach Australijczyk przegrywa półtorej minuty z kolegą z Subaru.
Urmo Aava, w ostatnim Citroenie C4 WRC w stawce, zaczął dzień od awansu z 10. na 7. miejsce i mając za sobą Toniego Gardemeistera w znacznie wolniejszym Suzuki SX4 WRC Estończyk nie musi się obawiać o pozycję.
Fabryczna C4-ka WRC, którą wczoraj rozbił Dani Sordo, nie została dopuszczona do startu w II etapie po skorzystaniu z SupeRally. Szef Citroena, Olivier Quesnel liczył jeszcze na punkty dla zespołu, ale obserwatorzy FIA stwierdzili uszkodzenie klatki bezpieczeństwa.
Po południu załogi czeka powtórny przejazd tych samych trzech OS-ów. Największym zmartwieniem kierowców jest zużycie opon Pirelli P-Zero. Każdy z odcinków jest stosunkowo długi, co wymaga równej i płynnej jazdy na całej pętli. Póki co, najlepiej robi to Sebastien Loeb.
Urmo Aava, w ostatnim Citroenie C4 WRC w stawce, zaczął dzień od awansu z 10. na 7. miejsce i mając za sobą Toniego Gardemeistera w znacznie wolniejszym Suzuki SX4 WRC Estończyk nie musi się obawiać o pozycję.
Fabryczna C4-ka WRC, którą wczoraj rozbił Dani Sordo, nie została dopuszczona do startu w II etapie po skorzystaniu z SupeRally. Szef Citroena, Olivier Quesnel liczył jeszcze na punkty dla zespołu, ale obserwatorzy FIA stwierdzili uszkodzenie klatki bezpieczeństwa.
Po południu załogi czeka powtórny przejazd tych samych trzech OS-ów. Największym zmartwieniem kierowców jest zużycie opon Pirelli P-Zero. Każdy z odcinków jest stosunkowo długi, co wymaga równej i płynnej jazdy na całej pętli. Póki co, najlepiej robi to Sebastien Loeb.
Rajd Korsyki 2008 - wyniki po OS 9 z 16 | |||
---|---|---|---|
poz | kierowca / pilot | samochód | czas |
1. | Loeb / Elena | Citroen C4 WRC | 1:50:23.7 |
2. | Hirvonen / Lehtinen | Ford Focus WRC 08 | +41.7 |
3. | Duval / Pivato | Ford Focus WRC 08 | +44.3 |
4. | Latvala / Anttila | Ford Focus WRC 07 | +1:40.8 |
5. | P.Solberg / Mills | Subaru Impreza WRC 08 | +1:43.4 |
6. | Atkinson / Prevot | Subaru Impreza WRC 08 | +3:06.6 |
7. | Aava / Sikk | Citroen C4 WRC | +4:27.2 |
8. | Gardemeister / Tuominen | Suzuki SX4 WRC | +4:56.5 |
9. | Tirabassi / Gordon | Subaru Impreza WRC 08 | +5:20.1 |
10. | Andersson / Andersson | Suzuki SX4 WRC | +5:29.2 |
V10.pl fot. Citroen, Ford
Dodaj komentarz
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
Zaloguj się
0
Komentarze do:
Rajd Korsyki po OS9: Walka trzech Fordów za Loebem
Podobne: Rajd Korsyki po OS9: Walka trzech Fordów za Loebem




Podobne galerie: Rajd Korsyki po OS9: Walka trzech Fordów za Loebem
Najczęściej czytane w tym miesiącu
Tapety na pulpit
Galerie zdjęć
Newsletter