Rajdy  »  Mistrzostwa Świata WRC  »  Aktualności  »  Rajd Korsyki po II etapie: "To niemożliwe, by go złapać" (wideo relacja)
Suzuki wystartowało tylko w ramach testów...

Rajd Korsyki po II etapie: "To niemożliwe, by go złapać" (wideo relacja)

2007-10-13 - Ł. Lach     Tagi: Rajd Korsyki
Tylko Dani Sordo był dziś w stanie przerwać serię zwycięstw oesowych Sebastiena Loeba, co nie zmienia faktu, że kierowcy Citroena wygrali już 9 OS-ów z rzędu. Po II etapie i 12 odcinkach specjalnych nadal prowadzi Sebastien Loeb. Przed ostatnim, niedzielnym etapem 13. rundy mistrzostw, ma komfortową, niespełna półminutową przewagę. „To niesamowite, nie dam rajdy jechać szybciej!” - mówił Gronholm przegrywając OS 11 o 5 sekund. „W tej chwili to nie możliwe, aby go dogonić." Dodatkowo Focus WRC fińskiego lidera mistrzostw zaczął tracić moc w końcówce dwunastego OS-u, szwankowała również manetka zmiany biegów. "Gdyby Loeb nie istniał, byłbym królem asfaltów!" - żalił się w wywiadzie dla fińskiej telewizji.

Relacja z II etapu Rajdu Korsyki

Sebastien Loeb, na sześciu próbach dodał dziś kolejne 23 sekundy, do wczorajszej 4-sekundowej przewagi.

„To był fantastyczny dzień” - mówił Loeb. „Przez cały czas starałem się cisnąć na maksa, aby powiększyć moją przewagę, która rano była stosunkowo niewielka. Jest dobrze przed ostatnim dniem.”

„Samochód spisywał się idealnie, żadnych problemów, żadnych błędów. Jutrzejsze odcinki znam trochę lepiej, więc powinienem złapać dobry rytm i utrzymać prowadzenie.”
Dani Sordo poprawił setup C4 WRC i od razu zdołał wygrać OS10 (4,7s przed Gronholmem), ale na dwóch kolejnych próbach nie utrzymał tempa czołowej dwójki. Marcus Gronholm, z ponad półminutową przewagą, nie musi czuć się zagrożony.


Dani Sordo - Ciroen C4 WRC (onboard)


Czwarte miejsce Francoisa Duala wydaje się zagrożone na rzecz Latvali. Na środkowym oesie pętli, najdłuższym odcinku drugiego dnia rajdu (26,5 km), w jego Citroenie Xsara WRC pojawiły się problemy z hamulcami oraz skrzynią biegów. Belg zjeżdżał z próby na awaryjnych światłach roztrwaniając połowę z półminutowej przewagi. Na dojazdówce do ostatniej próby zaglądał pod maskę starając się rozwiązać problem.

„Bardzo dobry dzień” mówił Latvala. „Szkoda problemów Duala, był przez cały czas szybszy od nas. Zobaczymy co będzie jutro, przed nami długi dzień.”

Na cztery OS-y przed końce rajdu dzieli ich już tylko 2,4 sekundy. Serwis Kronosa będzie mógł się popisać przy naprawie Xsary WRC.

Doskonale jadący Latvala był także szybszy od Pettera Solberga, który przez cały dzień nieustannie zmagał się z podsterownością Imprezy WRC.

„Samochód spisuje się lepiej - co do tego nie mam wątpliwości” mówił Solberg. „Próbowałem coś zrobić, ale miałem problemy z podsterownością. Zobaczymy co da się z tym zrobić po powrocie do serwisu. To nie był idealny dzień.”

Pomimo niekontrolowanego piruetu na OS11 i zużytych opon, Chris Atkinson utrzymał siódmą lokatę przed Xevim Ponsem i Janem Kopeckym. Pons miał podobne problemy z Imprezą jak Solberg, natomiast czeski zawodnik miał problemy z oponą w Fabii WRC i musiał założyć koło zapasowe.

Ujęcia z kamer w samochodach Gronholma, Loeba i Duvala


W drugim samochodzie Kronosa również pojawiły się problemy. Xsara WRC, którą kierował Manfred Stohl, straciła ciśnienie paliwa. Postój na poboczu próby nr 11 trwał dwanaście minut, ale prowizoryczna naprawa powiodła się. Po dniu Austriak jest w połowie trzeciej dziesiątki. Pościg za Henningiem Solbergiem oraz Andreasem Mikkelsen, zakończony awansem do pierwszej dziesiątki poszedł na marne.

Debiutujące Suzuki SX4 WRC po raz drugi dopadły poważne problemy. Nicolas Bernardi zatankował Suzuki po próbie nr 10, chwilę później samochód zatrzymał się na odcinku dojazdowym i do parku serwisowego wrócił na lawecie.

Michał Kościuszko (Suzuki Swift S1600) zakończył dzień na 7. miejscu w klasie JRC. Szwed P-G Andersson (Suzuki Swift S1600) na koniec dnia cieszył się z drugiego w karierze mistrzostwa w cyklu Junior Rally Championship. W rajdzie prowadzi nadal Czech Martin Prokop (Citroen C2 S1600), przed Jozefem Beresem (Renault Clio S1600).
Rajd Korsyki - wyniki po II etapie (OS-12)
1. S. Loeb / D. Elena
Citroen C4 WRC 2:20:58,6 godz.
2. M. Gronholm / T. Rautiainen Ford Focus WRC 07 +27,5 sek.
3. D. Sordo / M. Marti Citroen C4 WRC +1:00,6
4. F. Duval / P. Pivato Citroen Xsara WRC +2:21,5
5. J.M. Latvala / M. Antila Ford Focus WRC 06 +2:23,9
6. P. Solberg / P. Mills Subaru Impreza WRC +2:30,9
7. C. Atkinson / S. Prevot Subaru Impreza WRC +2:49,3
8. X. Pons / X. Amigo Subaru Impreza WRC +4:08,2
9. J. Kopecky / F. Schovanek
Skoda Fabia WRC
+5:52,9
10. H. Solberg / C. Menkerud
Ford Focus WRC 06 +7:07,6



źródło: fot. Suzuki, Ford

Dodaj komentarz

Nick
Treść
Wpisz kod
z obrazka
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.

Zaloguj się

Login Hasło
0

Komentarze do:

Rajd Korsyki po II etapie: "To niemożliwe, by go złapać" (wideo relacja)

Podobne: Rajd Korsyki po II etapie: "To niemożliwe, by go złapać" (wideo relacja)
Podobne galerie: Rajd Korsyki po II etapie: "To niemożliwe, by go złapać" (wideo relacja)
Najczęściej czytane w tym miesiącu
Tapety na pulpit