Rajdy » Mistrzostwa Świata WRC » Aktualności » Rajd Korsyki po II dniu: Loeb bezpiecznie zmierza do mety

Po dwóch dniach i dwunastu odcinkach rywalizacji w swojej domowej rundzie mistrzostw świata niezmiennie prowadzi Sebastien Loeb, przed trzema kierowcami Fordów, Mikko Hirvonenem i Francoisem Duval z fabrycznego zespołu oraz Jari-Matti Latvalą z satelickiego teamu Stobarta.
W związku z większym ryzykiem przebicia opony na drugiej sobotniej pętli, gdzie na zakrętach było już sporo szutru i kamieni, lider zabrał dodatkowy balast w postaci drugiego koła zapasowego. Na kończącym dzień OS12 Francois Duval zakończył serię oesowych zwycięstw Loeba, który mając pokaźną przewagę pojechał zachowawczo. "Staram się nieco zwolnić" - komentował Loeb po pierwszym przegranym odcinku. "Najważniejsze żeby nadal równo jechać. Póki co wszystko idzie perfekcyjnie. Nie chcąc ryzykować kapcia czy czegoś takiego woleliśmy mieć dwa zapasowe koła. Trochę to waży, ale jest OK".
Po dniu Hirvonen zachował 2. miejsce, a zespołowy kolega znalazł się 4,3 s dalej. W kontekście wciąż istniejących matematycznych szans na mistrzostwo dla Hirvonena nie należy spodziewać się jutro zamiany kolejności Focusów WRC z numerami 3 i 4.
"Nie wydaje mi się żeby była potrzeba gonienia Mikko" - potwierdził Francois Duval.
Czwarty, Jari-Matti Latvala zdołał się oddalić od Pettera Solberga. Urmo Aava w Citroenie przedziela w wynikach dwie kolejne fabryczne Imprezy WRC2008 - Chrisa Atkinsona i Brice Tirbassiego. Spore różnice czasowe w tej części tabeli również nie zapowiadają zmian.
"Odcinki są niezwykle równe i wąskie. Robiłem co w mojej mocy, ale mamy problemy z podsterownością, a Latvala to dobry szofer" - tłumaczył się Solberg.
Od 7. miejsca zaczynają się zmiany do jakich doszło na popołudniowej pętli 13. rundy WRC. Pechowcem, który stracił premiowaną dwoma punktami lokatę był Toni Gardemeister. Usterka pompy paliwa w Suzuki SX4 WRC zrzuciła go na 13. miejsce. Katastrofę Suzuki na OS10 dopełnił P-G Andersson lądując poza drogą.
"Na odcinku straciliśmy ciśnienie paliwa i musiałem na chwilę się zatrzymać. Kilka minut później nagle zaczęło wszystko działać. Pozwoliłem się wyprzedzić rywalom i usiadłem na ogonie Tirabassiemu licząc, że popełni jakiś błąd, ale on był strasznie wolny" - przyznał Gardemeister.
Tuż za Tirabassim walkę o 9. miejsce stoczyli Matthew Wilson w Focusie Stobarta i Mads Ostberg w kolejnym Subaru, starszej wersji w nadwoziu sedana. Różnica 7,3 s między wspomnianą trójką zapowiada ostrą walką o ostatnie punktowane miejsce na ostatnim etapie, który składa się z czterech odcinków specjalnych.
W związku z większym ryzykiem przebicia opony na drugiej sobotniej pętli, gdzie na zakrętach było już sporo szutru i kamieni, lider zabrał dodatkowy balast w postaci drugiego koła zapasowego. Na kończącym dzień OS12 Francois Duval zakończył serię oesowych zwycięstw Loeba, który mając pokaźną przewagę pojechał zachowawczo. "Staram się nieco zwolnić" - komentował Loeb po pierwszym przegranym odcinku. "Najważniejsze żeby nadal równo jechać. Póki co wszystko idzie perfekcyjnie. Nie chcąc ryzykować kapcia czy czegoś takiego woleliśmy mieć dwa zapasowe koła. Trochę to waży, ale jest OK".
Po dniu Hirvonen zachował 2. miejsce, a zespołowy kolega znalazł się 4,3 s dalej. W kontekście wciąż istniejących matematycznych szans na mistrzostwo dla Hirvonena nie należy spodziewać się jutro zamiany kolejności Focusów WRC z numerami 3 i 4.
"Nie wydaje mi się żeby była potrzeba gonienia Mikko" - potwierdził Francois Duval.
Czwarty, Jari-Matti Latvala zdołał się oddalić od Pettera Solberga. Urmo Aava w Citroenie przedziela w wynikach dwie kolejne fabryczne Imprezy WRC2008 - Chrisa Atkinsona i Brice Tirbassiego. Spore różnice czasowe w tej części tabeli również nie zapowiadają zmian.
"Odcinki są niezwykle równe i wąskie. Robiłem co w mojej mocy, ale mamy problemy z podsterownością, a Latvala to dobry szofer" - tłumaczył się Solberg.
"Na odcinku straciliśmy ciśnienie paliwa i musiałem na chwilę się zatrzymać. Kilka minut później nagle zaczęło wszystko działać. Pozwoliłem się wyprzedzić rywalom i usiadłem na ogonie Tirabassiemu licząc, że popełni jakiś błąd, ale on był strasznie wolny" - przyznał Gardemeister.
Tuż za Tirabassim walkę o 9. miejsce stoczyli Matthew Wilson w Focusie Stobarta i Mads Ostberg w kolejnym Subaru, starszej wersji w nadwoziu sedana. Różnica 7,3 s między wspomnianą trójką zapowiada ostrą walką o ostatnie punktowane miejsce na ostatnim etapie, który składa się z czterech odcinków specjalnych.
Rajd Korsyki 2008 - wyniki po II dniu (po OS 12 z 16) | |||
---|---|---|---|
poz | kierowca / pilot | samochód | czas |
1. | Loeb / Elena | Citroen C4 WRC | 2:31:27.9 |
2. | Hirvonen / Lehtinen | Ford Focus WRC 08 | +52.4 |
3. | Duval / Pivato | Ford Focus WRC 08 | +56.7 |
4. | Latvala / Anttila | Ford Focus WRC 07 | +1:50.6 |
5. | P.Solberg / Mills | Subaru Impreza WRC 08 | +2:13.0 |
6. | Atkinson / Prevot | Subaru Impreza WRC 08 | +4:06.2 |
7. | Aava / Sikk | Citroen C4 WRC | +5:49.9 |
8. | Tirabassi / Gordon | Subaru Impreza WRC 08 | +7:04.8 |
9. | Wilson / Martin | Ford Focus WRC 07 | +7:12.1 |
10. | Ostberg / Unnerud | Subaru Impreza WRC 07 | +7:12.7 |
V10.pl fot. Citroen
Dodaj komentarz
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
Zaloguj się
0
Komentarze do:
Rajd Korsyki po II dniu: Loeb bezpiecznie zmierza do mety
Podobne: Rajd Korsyki po II dniu: Loeb bezpiecznie zmierza do mety




Podobne galerie: Rajd Korsyki po II dniu: Loeb bezpiecznie zmierza do mety
Najczęściej czytane w tym miesiącu
Tapety na pulpit
Newsletter
Galerie zdjęć