Rajdy  »  Mistrzostwa Świata WRC  »  Aktualności  »  Rajd Japonii: 29 OS-ów, w tym 5 pod dachem
Rajd Japonii

Rajd Japonii: 29 OS-ów, w tym 5 pod dachem

2008-10-29 - Ł. Lach     Tagi: Rajd Japonii
Od wpisania Rajdu Japonii do kalendarza mistrzostw świata w 2004. r, jego baza mieściła się w Obihiro, jednak w tym roku impreza przenosi się do położonego w środkowej części wyspy Hokkaido miasta Sapporo. Na mieszczącym 43000 miejsc stadionie Sapporo Dome, wybudowanym na potrzeby piłkarskich mistrzostw świata rozgrywanych w 2002 roku, odbywać się będzie asfaltowy SuperOS. Po raz pierwszy w historii WRC będzie można oglądać równoległe przejazdy dwóch samochodów na zadaszonym stadionie.
Rajd JaponiiRajd Japonii
Wszystkie OS-y, których łączna ilość sięgnęła niemal trzydziestu (!), są nowe dla kierowców startujących w mistrzostw świata, jednak przez wiele lat były rozgrywane podczas rajdów mistrzostw Japonii. Większość odcinków prowadzi po dość szybkich, leśnych trasach.

Inżynier do spraw opon w zespole BP Ford Abu Dhabi, George Black oglądał rok temu OS-y, na których będą rywalizować kierowcy. „Większość tras prowadzi przez pofałdowane tereny. Nie ma dużych wzniesień, ale nie jest też całkiem płasko. OS-y są dość szybkie, z reguły wąskie, a nawierzchnia miejscami jest luźna, często pokryta małymi kamykami. Podczas naszej zeszłorocznej wizyty trasy były pokryte liśćmi i bardzo mokre. W tym roku może być podobnie” powiedział.
Rajd JaponiiRajd Japonii
"To dla nas to zupełnie nowy rajd. Nigdy wcześniej nie widzieliśmy tych odcinków" - potwierdza dyrektor techniczny Subaru, David Howarth. "Spodziewamy się dość niskich temperatur, choć w tym tygodniu było 20 stopni, więc ciężko dokładnie przewidzieć. Jak to zwykle bywa w Japonii - sam rajd na pewno będzie zdradliwy, szczególnie podczas drugiego przejazdu odcinków nawierzchnia, kiedy nawierzchnia będzie zniszczona a na środku znajdą się kamienie wybrane z poboczy".
"W Rajdzie Japonii będzie wszystkiego po trochu, średnio szybkie partie, ale także wąskie i bardzo szybkie, w górę i w dół, a do tego dochodzi nowy, asfaltowy superoes. Rajd jest bardzo specyficzny i trudno go zaszufladkować. Dopóki kierowcy nie znajdą się na trasie oesu, to nie będą wiedzieć czego się spodziewać. Shakedown i superoes nie oddają charakterystyki reszty rajdu".
Rajd Japonii
Rajd rozpocznie czwartkowy uroczysty start na stadionie Sapporo Dome. W piątek kierowcy będą rywalizować na wschód od bazy rajdu, w okolicach miast Yubari i Mikasa. Etap rozpocznie się w piątek o 1:11 czasu polskiego (9:11 w Japonii), a zakończy się 10 godzin później, w piątkowe przedpołudnie

Drugi, najbardziej morderczy dzień rajdu będzie najdłuższym ze wszystkich, a kolejne dziesięć OS-ów położone będzie na południe od Sapporo, w okolicach wybrzeża Tomakomai i jeziora Shikotsuko. Start OS11 już 28 minut po północy, a koniec etapu o 10:19 w Polsce.

W niedzielę rywalizacja będzie odbywać się w tej samej okolicy, jednak nieco bliżej Tomakomai. Pierwsze dwa dni zakończone będą dwukrotnymi przejazdami SuperOS-u na stadionie. Kierowcy przejadą próbę po raz piąty w niedzielę przed południem. Na trasie zaplanowano 29 OS-ów o łącznej długości 343.69 km, a całkowita długość trasy wyniesie 1316.28 km. O godz. 5:44 rozpocznie się ostatni odcinek specjalny oznaczony jako OS 29.



źródło: Ford, Subaru fot. rallyjapan.jp

Dodaj komentarz

Nick
Treść
Wpisz kod
z obrazka
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.

Zaloguj się

Login Hasło
0

Komentarze do:

Rajd Japonii: 29 OS-ów, w tym 5 pod dachem