
Od wpisania Rajdu Japonii do kalendarza mistrzostw świata w 2004. r, jego baza mieściła się w Obihiro, jednak w tym roku impreza przenosi się do położonego w środkowej części wyspy Hokkaido miasta Sapporo. Na mieszczącym 43000 miejsc stadionie Sapporo Dome, wybudowanym na potrzeby piłkarskich mistrzostw świata rozgrywanych w 2002 roku, odbywać się będzie asfaltowy SuperOS. Po raz pierwszy w historii WRC będzie można oglądać równoległe przejazdy dwóch samochodów na zadaszonym stadionie.
Wszystkie OS-y, których łączna ilość sięgnęła niemal trzydziestu (!), są nowe dla kierowców startujących w mistrzostw świata, jednak przez wiele lat były rozgrywane podczas rajdów mistrzostw Japonii. Większość odcinków prowadzi po dość szybkich, leśnych trasach.
Inżynier do spraw opon w zespole BP Ford Abu Dhabi, George Black oglądał rok temu OS-y, na których będą rywalizować kierowcy. „Większość tras prowadzi przez pofałdowane tereny. Nie ma dużych wzniesień, ale nie jest też całkiem płasko. OS-y są dość szybkie, z reguły wąskie, a nawierzchnia miejscami jest luźna, często pokryta małymi kamykami. Podczas naszej zeszłorocznej wizyty trasy były pokryte liśćmi i bardzo mokre. W tym roku może być podobnie” powiedział. "To dla nas to zupełnie nowy rajd. Nigdy wcześniej nie widzieliśmy tych odcinków" - potwierdza dyrektor techniczny Subaru, David Howarth. "Spodziewamy się dość niskich temperatur, choć w tym tygodniu było 20 stopni, więc ciężko dokładnie przewidzieć. Jak to zwykle bywa w Japonii - sam rajd na pewno będzie zdradliwy, szczególnie podczas drugiego przejazdu odcinków nawierzchnia, kiedy nawierzchnia będzie zniszczona a na środku znajdą się kamienie wybrane z poboczy".
"W Rajdzie Japonii będzie wszystkiego po trochu, średnio szybkie partie, ale także wąskie i bardzo szybkie, w górę i w dół, a do tego dochodzi nowy, asfaltowy superoes. Rajd jest bardzo specyficzny i trudno go zaszufladkować. Dopóki kierowcy nie znajdą się na trasie oesu, to nie będą wiedzieć czego się spodziewać. Shakedown i superoes nie oddają charakterystyki reszty rajdu".Rajd rozpocznie czwartkowy uroczysty start na stadionie Sapporo Dome. W piątek kierowcy będą rywalizować na wschód od bazy rajdu, w okolicach miast Yubari i Mikasa. Etap rozpocznie się w piątek o 1:11 czasu polskiego (9:11 w Japonii), a zakończy się 10 godzin później, w piątkowe przedpołudnie
Drugi, najbardziej morderczy dzień rajdu będzie najdłuższym ze wszystkich, a kolejne dziesięć OS-ów położone będzie na południe od Sapporo, w okolicach wybrzeża Tomakomai i jeziora Shikotsuko. Start OS11 już 28 minut po północy, a koniec etapu o 10:19 w Polsce.
W niedzielę rywalizacja będzie odbywać się w tej samej okolicy, jednak nieco bliżej Tomakomai. Pierwsze dwa dni zakończone będą dwukrotnymi przejazdami SuperOS-u na stadionie. Kierowcy przejadą próbę po raz piąty w niedzielę przed południem. Na trasie zaplanowano 29 OS-ów o łącznej długości 343.69 km, a całkowita długość trasy wyniesie 1316.28 km. O godz. 5:44 rozpocznie się ostatni odcinek specjalny oznaczony jako OS 29.
Inżynier do spraw opon w zespole BP Ford Abu Dhabi, George Black oglądał rok temu OS-y, na których będą rywalizować kierowcy. „Większość tras prowadzi przez pofałdowane tereny. Nie ma dużych wzniesień, ale nie jest też całkiem płasko. OS-y są dość szybkie, z reguły wąskie, a nawierzchnia miejscami jest luźna, często pokryta małymi kamykami. Podczas naszej zeszłorocznej wizyty trasy były pokryte liśćmi i bardzo mokre. W tym roku może być podobnie” powiedział. "To dla nas to zupełnie nowy rajd. Nigdy wcześniej nie widzieliśmy tych odcinków" - potwierdza dyrektor techniczny Subaru, David Howarth. "Spodziewamy się dość niskich temperatur, choć w tym tygodniu było 20 stopni, więc ciężko dokładnie przewidzieć. Jak to zwykle bywa w Japonii - sam rajd na pewno będzie zdradliwy, szczególnie podczas drugiego przejazdu odcinków nawierzchnia, kiedy nawierzchnia będzie zniszczona a na środku znajdą się kamienie wybrane z poboczy".
Drugi, najbardziej morderczy dzień rajdu będzie najdłuższym ze wszystkich, a kolejne dziesięć OS-ów położone będzie na południe od Sapporo, w okolicach wybrzeża Tomakomai i jeziora Shikotsuko. Start OS11 już 28 minut po północy, a koniec etapu o 10:19 w Polsce.
W niedzielę rywalizacja będzie odbywać się w tej samej okolicy, jednak nieco bliżej Tomakomai. Pierwsze dwa dni zakończone będą dwukrotnymi przejazdami SuperOS-u na stadionie. Kierowcy przejadą próbę po raz piąty w niedzielę przed południem. Na trasie zaplanowano 29 OS-ów o łącznej długości 343.69 km, a całkowita długość trasy wyniesie 1316.28 km. O godz. 5:44 rozpocznie się ostatni odcinek specjalny oznaczony jako OS 29.
źródło: Ford, Subaru fot. rallyjapan.jp
Dodaj komentarz
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
Zaloguj się
0
Komentarze do:
Rajd Japonii: 29 OS-ów, w tym 5 pod dachem
Podobne: Rajd Japonii: 29 OS-ów, w tym 5 pod dachem

.jpg)

.jpg)
Podobne galerie: Rajd Japonii: 29 OS-ów, w tym 5 pod dachem
Najczęściej czytane w tym miesiącu
Tapety na pulpit
Galerie zdjęć
Newsletter