Rajdy » Mistrzostwa Świata WRC » Aktualności » Rajd Akropolu - wyniki: Loeb zwycięża, Subaru na podium

Po dwóch latach przerwy Sebastien Loeb ponownie wygrał Rajd Akropolu, najtrudniejszą rundę w kalendarzu, śrubując rekord zwycięstw do 41. Nowe Subaru Impreza WRC S14 zaliczyło doskonały debiut w MŚ dzięki drugiej lokacie Pettera Solberga. Trzecie miejsce zajął Mikko Hirvonen, przez co stracił prowadzenie w mistrzostwach po 7. rundach na rzecz Loeba.
Rozważna jazda pozwoliła Loebowi uniknąć w ten weekend poważnych problemów i stanąć na najwyższym stopniu podium. Kapeć na OS 9 i uszkodzenie zawieszenia po kolejnych dziesięciu próbach były niczym przy problemach większości rywali.
"Odcinki tego rajdu były naprawdę bardzo bardzo ciężkie" - powiedział Loeb. "Czasami trzeba było zwolnić, żeby czegoś nie urwać. Nie lubię takiej jazdy, wolę się ścigać, ale jeszcze ważniejsze są zwycięstwa, więc jestem bardzo zadowolony z wyniku". Petter Solberg nie wygrywał pojedynczych prób, ale cały czas był w czołówce. Ta taktyka okazała się najlepsza na rajdzie z oesami, gdzie leżały "kamienie jak telewizory". Petterowi udało się uniknąć problemów i w debiucie nowego Subaru doprowadził samochód do mety na podium.
"Jestem bardzo przejęty tym wynikiem, naprawdę" - mówił wyraźnie poruszony kierowca Subaru. "Tak bardzo się cieszę, że nowa Impreza spisała się idealnie. Nie mieliśmy żadnych problemów przez cały rajd. Chłopaki z zespołu wykonali świetną robotę. Po tym rajdzie możemy powiedzieć, że przed Subaru jest przyszłość. Kurczę, ale jestem zadowolony! To wspaniałe".
Mikko Hirvonen po problemach z zawieszaniem i hamulcami na półmetku rajdu, niespodziewanie zdołał wrócić na najniższy stopień podium, dzięki czemu do Loeba będzie tracił tylko 1 punkt w klasyfikacji.
"Definitywnie to był najtrudniejszy rajd, w jakim kiedykolwiek uczestniczyłem. Oesy był strasznie nierówne, a my mieliśmy tyle problemów, że naprawdę cieszę się z trzeciego miejsca. Straciłem prowadzenie w mistrzostwach, ale przynajmniej Sebastien będzie czyścił trasę w następnym rajdzie. Jest nieźle, sezon trwa" - powiedział Hirvonen.Urmo Aava przez 3 minuty zmieniał koło na sobotnim OS 8, ale w tak trudnym rajdzie nie przeszkodziło mu to w osiągnięciu życiowego sukcesu. Estończyk w półfabrycznym C4 WRC przy wsparciu Citroena i PH Sportu osiągnął metę na doskonałym 4. miejscu broniąc się do samego końca przed Danim Sordo.Dani Sordo będzie musiał jeszcze poczekać na pierwszy zwycięstwo, choć gdy po OS 11 prowadził z przewagą pół minuty zdawało się, że sukces jest blisko. Seryjnie łapane kapcie zrzuciły go aż na 7. miejsce, z czego do mety udało się odjąć dwa. Aava był nie do przejścia.
Szósty na mecie Matthew Wilson zanotował już poważniejszą, bo liczącą ponad 6 minut stratę do zwycięzcy spowodowaną błędami kierowcy i defektami opon.Jari-Matti Latvala przyzwyczaił nas już do tego, że zaczyna rajd świetnym tempem, później w wyniku pecha lub własnego błędu traci czas i do końca rajdu musi gonić. Nie inaczej było tym razem. Lider po OS 1 znowu wygrał najwięcej (5) odcinków, ale na mecie, po minięciu w końcówke Henninga Solberga, musiał się zadowolić 7. miejscem.
Ogromnie rozczarowany był Henning Solberg, któremu marzyło się, aby stanąć na podium obok brata. Niestety - jak określił to starszy z Norwegów - "duszki siedzące w silniku" były przyczyną ogromnej straty w niedzielę i spadku z 3. miejsca na koniec punktowanej ósemki.
"Odcinki tego rajdu były naprawdę bardzo bardzo ciężkie" - powiedział Loeb. "Czasami trzeba było zwolnić, żeby czegoś nie urwać. Nie lubię takiej jazdy, wolę się ścigać, ale jeszcze ważniejsze są zwycięstwa, więc jestem bardzo zadowolony z wyniku". Petter Solberg nie wygrywał pojedynczych prób, ale cały czas był w czołówce. Ta taktyka okazała się najlepsza na rajdzie z oesami, gdzie leżały "kamienie jak telewizory". Petterowi udało się uniknąć problemów i w debiucie nowego Subaru doprowadził samochód do mety na podium.
"Jestem bardzo przejęty tym wynikiem, naprawdę" - mówił wyraźnie poruszony kierowca Subaru. "Tak bardzo się cieszę, że nowa Impreza spisała się idealnie. Nie mieliśmy żadnych problemów przez cały rajd. Chłopaki z zespołu wykonali świetną robotę. Po tym rajdzie możemy powiedzieć, że przed Subaru jest przyszłość. Kurczę, ale jestem zadowolony! To wspaniałe".
"Definitywnie to był najtrudniejszy rajd, w jakim kiedykolwiek uczestniczyłem. Oesy był strasznie nierówne, a my mieliśmy tyle problemów, że naprawdę cieszę się z trzeciego miejsca. Straciłem prowadzenie w mistrzostwach, ale przynajmniej Sebastien będzie czyścił trasę w następnym rajdzie. Jest nieźle, sezon trwa" - powiedział Hirvonen.Urmo Aava przez 3 minuty zmieniał koło na sobotnim OS 8, ale w tak trudnym rajdzie nie przeszkodziło mu to w osiągnięciu życiowego sukcesu. Estończyk w półfabrycznym C4 WRC przy wsparciu Citroena i PH Sportu osiągnął metę na doskonałym 4. miejscu broniąc się do samego końca przed Danim Sordo.Dani Sordo będzie musiał jeszcze poczekać na pierwszy zwycięstwo, choć gdy po OS 11 prowadził z przewagą pół minuty zdawało się, że sukces jest blisko. Seryjnie łapane kapcie zrzuciły go aż na 7. miejsce, z czego do mety udało się odjąć dwa. Aava był nie do przejścia.
Szósty na mecie Matthew Wilson zanotował już poważniejszą, bo liczącą ponad 6 minut stratę do zwycięzcy spowodowaną błędami kierowcy i defektami opon.Jari-Matti Latvala przyzwyczaił nas już do tego, że zaczyna rajd świetnym tempem, później w wyniku pecha lub własnego błędu traci czas i do końca rajdu musi gonić. Nie inaczej było tym razem. Lider po OS 1 znowu wygrał najwięcej (5) odcinków, ale na mecie, po minięciu w końcówke Henninga Solberga, musiał się zadowolić 7. miejscem.
Ogromnie rozczarowany był Henning Solberg, któremu marzyło się, aby stanąć na podium obok brata. Niestety - jak określił to starszy z Norwegów - "duszki siedzące w silniku" były przyczyną ogromnej straty w niedzielę i spadku z 3. miejsca na koniec punktowanej ósemki.
Rajd Akropolu 2008 - wyniki końcowe (po OS 20) | |||
---|---|---|---|
poz | kierowca / pilot | samochód | czas |
1. | Loeb / Elena | Citroen C4 WRC | 3:54:54.7 godz |
2. | P.Solberg / Mills | Subaru Impreza WRC 08 | +1:09.5 min |
3. | Hirvonen / Lehtinen | Ford Focus WRC 07 | +1:56.1 |
4. | Aava / Sikk | Citroen C4 WRC | +4:19.7 |
5. | Sordo / Marti | Citroen C4 WRC | +4:49.4 |
6. | Wilson / Martin | Ford Focus WRC 07 | +6:11.3 |
7. | Latvala / Anttila | Ford Focus WRC 07 | +6:47.5 |
8. | H.Solberg / Menkerud | Ford Focus WRC 07 | +9:14.0 |
9. | Gardemeister / Tuominen | Suzuki SX4 WRC | +10:13,8 |
10. | Rautenbach / Senior | Citroen C4 WRC | +13:29,1 |
V10.pl fot. McKlein, Stobart, Ford
Dodaj komentarz
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
Zaloguj się
0
Komentarze do:
Rajd Akropolu - wyniki: Loeb zwycięża, Subaru na podium
Podobne: Rajd Akropolu - wyniki: Loeb zwycięża, Subaru na podium



Podobne galerie: Rajd Akropolu - wyniki: Loeb zwycięża, Subaru na podium



Najczęściej czytane w tym miesiącu
Tapety na pulpit
Newsletter
Galerie zdjęć