
Skoro świt zaczęło się ściganie na ostatnim etapie Rajdu Akropolu. Tym razem obyło się bez dramatów i zawodnicy zdobywają pozycje w sportowej walce. Po szesnastu odcinkach na prowadzeniu umocnił się Sebastien Loeb. Lider nie wygrywa odcinków, ale sklasyfikowani za nim Petter Solberg i Henning Solberg jadą wolniej, więc czołową trójkę dzielą już minutowe odstępy.
Na trasie w zalesionych terenach brakuje wiatru i mocno się kurzy, przez co organizatorzy zwiększyli odstępy między zawodnikami z 2 do 3 minut.
"W połowie odcinka droga była bardzo nierówna, więc jechałem bardzo powoli" - powiedział Loeb na mecie OS16. "Prowadzimy z bezpieczną przewagą i mogę odpuszczać w niebezpiecznych miejscach. Gdybym jechał szybciej to pewnie coś by się urwało. Wolę być ostrożny".
Solberg w Subaru zaczynał dzień 28 s za Loebem, jednak wprowadzone przed etapem zmiany nie wpłynęły pozytywnie na prowadzenie się nowego Subaru, przez co strata do kierowcy Citroena na trzech porannych oesach urosła do minuty i siedmiu sekund. "Mamy dziś jakieś poważne problemy" - powiedział Petter. "Częściowo udało się je wyeliminować przed trzecim oesem, ale nadal samochód nie jest tak dobry jak wczoraj. Staram się po prostu jechać równo i nie robić nic szalonego, ale te dwa oesy naprawdę nas zmartwiły".
Henning Solberg otarł się swoim Focusem WRC w barwach Stobarta o drzewo oraz miał problemy ze spadkami mocy jednostki napędowej. W efekcie Mikko Hirvonen z pierwszego zespołu Forda jest już tylko 22 s za podium i na ostatnich czterech oesach będzie walczył o 6 punktów.
"Teraz lecimy pełnym gazem" - potwierdził Hirvonen. "Widziałem, że Henning miał problem, więc przyspieszyłem. Jestem pewien, że stać go na szybszą jazdę, tak więc zapowiada się, że będzie ciasno. Zobaczymy...".
Dani Sordo odrabia straty po wczorajszych - jak mówił - "pięciu czy sześciu kapciach". Przeszedł już szóstego Matthew Wilsona i na oku ma Urmo Aavę w bliźniaczym C4 WRC. Aava, jako prywaciarz, nie punktuje jednak dla zespołu, więc Sordo nie zamierza walczyć za wszelką cenę o 5. miejsce.
"Moje czasy nie są rewelacyjne ponieważ nie ryzykuję" - powiedział Sordo. "Punkty dla Citroena są dla nas ważniejsze. Goniłem Wilsona, ale tak, żeby nie ryzykować przebicia opony. Wolę zdobyć jakiekolwiek punkty, niż wyjechać z niczym".
Znacznie szybciej jedzie Jari-Matti Latvala, który mając już niewiele do stracenia wygrał jeden OS, na pozostałych był drugi, ale do poprzedzającego Wilsona na 7. miejscu traci nadal 2 minuty. "Jedzie się dobrze, mam dobrą pozycję na drodze, więc po prostu cieszę się jazdą i traktuję to jak trening przed Turcją" - powiedział Fin.
W końcówce dziesiątki Toni Gardemeister przypuścił udany atak na dziewiątą pozycję Conrada Rautenbacha.
Korzystający z SupeRally Chris Atkinson odniósł pierwsze zwycięstwo oesowe dla nowego Subaru WRC uzyskując najlepszy czas na inaugurującym etap OS 14. Na kolejnym odcinku było już znacznie gorzej (13. wynik), a na mecie OS 16 Impreza S14 z nr #6 w ogóle się nie pojawiła.
"W połowie odcinka droga była bardzo nierówna, więc jechałem bardzo powoli" - powiedział Loeb na mecie OS16. "Prowadzimy z bezpieczną przewagą i mogę odpuszczać w niebezpiecznych miejscach. Gdybym jechał szybciej to pewnie coś by się urwało. Wolę być ostrożny".
Solberg w Subaru zaczynał dzień 28 s za Loebem, jednak wprowadzone przed etapem zmiany nie wpłynęły pozytywnie na prowadzenie się nowego Subaru, przez co strata do kierowcy Citroena na trzech porannych oesach urosła do minuty i siedmiu sekund. "Mamy dziś jakieś poważne problemy" - powiedział Petter. "Częściowo udało się je wyeliminować przed trzecim oesem, ale nadal samochód nie jest tak dobry jak wczoraj. Staram się po prostu jechać równo i nie robić nic szalonego, ale te dwa oesy naprawdę nas zmartwiły".
"Teraz lecimy pełnym gazem" - potwierdził Hirvonen. "Widziałem, że Henning miał problem, więc przyspieszyłem. Jestem pewien, że stać go na szybszą jazdę, tak więc zapowiada się, że będzie ciasno. Zobaczymy...".
Dani Sordo odrabia straty po wczorajszych - jak mówił - "pięciu czy sześciu kapciach". Przeszedł już szóstego Matthew Wilsona i na oku ma Urmo Aavę w bliźniaczym C4 WRC. Aava, jako prywaciarz, nie punktuje jednak dla zespołu, więc Sordo nie zamierza walczyć za wszelką cenę o 5. miejsce.
"Moje czasy nie są rewelacyjne ponieważ nie ryzykuję" - powiedział Sordo. "Punkty dla Citroena są dla nas ważniejsze. Goniłem Wilsona, ale tak, żeby nie ryzykować przebicia opony. Wolę zdobyć jakiekolwiek punkty, niż wyjechać z niczym".
Znacznie szybciej jedzie Jari-Matti Latvala, który mając już niewiele do stracenia wygrał jeden OS, na pozostałych był drugi, ale do poprzedzającego Wilsona na 7. miejscu traci nadal 2 minuty. "Jedzie się dobrze, mam dobrą pozycję na drodze, więc po prostu cieszę się jazdą i traktuję to jak trening przed Turcją" - powiedział Fin.
W końcówce dziesiątki Toni Gardemeister przypuścił udany atak na dziewiątą pozycję Conrada Rautenbacha.
Korzystający z SupeRally Chris Atkinson odniósł pierwsze zwycięstwo oesowe dla nowego Subaru WRC uzyskując najlepszy czas na inaugurującym etap OS 14. Na kolejnym odcinku było już znacznie gorzej (13. wynik), a na mecie OS 16 Impreza S14 z nr #6 w ogóle się nie pojawiła.
Rajd Akropolu 2008 - wyniki po OS 16 z 20 | |||
---|---|---|---|
poz | kierowca / pilot | samochód | czas |
1. | Loeb / Elena | Citroen C4 WRC | 3:19:43.6 godz. |
2. | P.Solberg / Mills | Subaru Impreza WRC 08 | +1:07.2 s |
3. | H.Solberg / Menkerud | Ford Focus WRC 07 | +2:08.7 |
4. | Hirvonen / Lehtinen | Ford Focus WRC 07 | +2:31.3 |
5. | Aava / Sikk | Citroen C4 WRC | +4:45.8 |
6. | Sordo / Marti | Citroen C4 WRC | +5:34.9 |
7. | Wilson / Martin | Ford Focus WRC 07 | +5:43.7 |
8. | Latvala / Anttila | Ford Focus WRC 07 | +8:03.4 |
9. | Gardemeister / Tuominen | Suzuki SX4 WRC | +10:01.7 |
10. | Rautenbach / Senior | Citroen C4 WRC | +10:40.4 |
V10.pl fot. SWRT.com, Stobart, acropolisrally.gr
Dodaj komentarz
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
Zaloguj się
0
Komentarze do:
Rajd Akropolu po OS16: Wygrany OS Subaru
Podobne: Rajd Akropolu po OS16: Wygrany OS Subaru



Podobne galerie: Rajd Akropolu po OS16: Wygrany OS Subaru



Najczęściej czytane w tym miesiącu
Tapety na pulpit
Newsletter
Galerie zdjęć