
Kapeć na rozpoczynającym popołudniową pętlę OS4 kosztował Jari-Matti Latvalę prowadzenie w Rajdzie Akropolu. Po pierwszym dniu na czele klasyfikacji znajdują się dwa Citroeny, Sebastien Loeb dysponuje przewagą 15,7 s nad Danim Sordo.
O wynikach decydował nie tylko przejazd prób numer 4, 5 i 6, na których najszybszy był Loeb. Także kończący dzień superoes niespodziewanie sporo namieszał w klasyfikacji. Na krótkiej, 4-kilometrowej próbie dramat przeżyli kierowcy Forda - Jari-Matti Latvala oraz Mikko Hirovnen, którzy stracili mnóstwo czasu spadając odpowiednio z 2. i 4 na 6. i 7 miejsce.
Okazało się, że na poprzednim oesie, w charakterystycznej głębokiej dziurze połamało się zawieszenie w obu Focusach WRC, a ponieważ próby dzielił dystans tylko 2 km, pokonanie odcinka dojazdowego nie przysporzyło kierowcom Forda problemów.
Zanim na pokazowym superoesie doszło do sensacji, Loeb i Latvala toczyli zacięty pojedynek o prowadzenie na leśnych oesach.
"To było bardzo dziwne" - powiedział Latvala, który kończył OS 4 na feldze. "Naprawdę, spytajcie mojego pilota, potwierdzi, że w nic nie uderzyliśmy. Nagle zauważyłem że jedziemy na kapciu, a na tym odcinku nie było kamieni. Nie rozumiem tego, przecież nie ciąłem zakrętów".
"Mocno się spinałem, chyba nawet za bardzo. Jechałem na limicie
przez co dwa razy prawie wypałem z drogi. Staram się utrzymać za sobą
Latvalę, więc jedziemy pełnym gazem" mówił Loeb po OS5.
Defekt ogumienia dopadł Latvalę także na OS6, co zakończyło walkę o 2. miejsce. Tym razem ewidentnie zawinił kierowca: "Na zjeździe nie zauważyłem głazu leżącego na hamowaniu. Leżał na środku i już nic nie mogłem zrobić" - tłumaczył.
Przed superoesem Latvala okupował drugie miejsce, co było wynikiem taktycznej zagrywki Daniego Sordo, który celowo zwolnił przepuszczając w wynikach kierowcę Forda. Chodziło o to, aby jutro to Latvala przecierał trasę przed Sordo, ponieważ wyniki przed superoesem decydowały o kolejności startowej do II etapu.
"Bardzo się cieszę, że jestem za Jari-Mattim" - brzmiał niecodzienny komentarz Sordo wypowiedziany z przymrużeniem oka. "Pozycja jest dobra , zobaczymy jak to jutro zadziała" - dodał, nie widząc jeszcze, że za chwilę Latvala poleci w dół klasyfikacji.
"Nie jestem w stanie jechać prosto. Cokolwiek bym nie robił - i tak tracę czas" - żalił się Hirvonen zanim dotarł na superoes, gdzie stracił kolejne 3 lokaty. "Samochód spisuje się dobrze, ale w trudnym terenie lata na wszystkie strony i zaskakuje podsterownością.
Bracie Solbergowie po południu walczyli o piątą lokatę, ale wkrótce okazało się, że była to walka o podium, ponieważ po problemach Forda, Petter Solberg awansował na podium, Henning na 4. miesjce, a Urmo Aava w prywatnym Citroenie C4 WRC na 5. miejsce.
Wlokących się Focusów nie zdołał wyprzedzić Chris Atkinson w drugiej Imprezie WRC spec. 2008, bo... połamał zawieszenie na tej samej dziurze na OS6. Atkinson miał w trakcie dnia także problemy z samochodem, których przyczyny sam nie potrafił wyjaśnić. "Coś miga na desce rozdzielczej, samochód nie jedzie" - relacjonował.
Od OS3 niezmiennie pierwszą dziesiątkę uzupełniają P-G Andersson i Federico Villagra. Toni Gardemeister dzięki karom Matthew Wilsona za falstart i spóźniony wyjazd z serwisu zajmuje 11. miejsce.
O wynikach decydował nie tylko przejazd prób numer 4, 5 i 6, na których najszybszy był Loeb. Także kończący dzień superoes niespodziewanie sporo namieszał w klasyfikacji. Na krótkiej, 4-kilometrowej próbie dramat przeżyli kierowcy Forda - Jari-Matti Latvala oraz Mikko Hirovnen, którzy stracili mnóstwo czasu spadając odpowiednio z 2. i 4 na 6. i 7 miejsce.
Okazało się, że na poprzednim oesie, w charakterystycznej głębokiej dziurze połamało się zawieszenie w obu Focusach WRC, a ponieważ próby dzielił dystans tylko 2 km, pokonanie odcinka dojazdowego nie przysporzyło kierowcom Forda problemów.
Zanim na pokazowym superoesie doszło do sensacji, Loeb i Latvala toczyli zacięty pojedynek o prowadzenie na leśnych oesach.
"To było bardzo dziwne" - powiedział Latvala, który kończył OS 4 na feldze. "Naprawdę, spytajcie mojego pilota, potwierdzi, że w nic nie uderzyliśmy. Nagle zauważyłem że jedziemy na kapciu, a na tym odcinku nie było kamieni. Nie rozumiem tego, przecież nie ciąłem zakrętów".
Defekt ogumienia dopadł Latvalę także na OS6, co zakończyło walkę o 2. miejsce. Tym razem ewidentnie zawinił kierowca: "Na zjeździe nie zauważyłem głazu leżącego na hamowaniu. Leżał na środku i już nic nie mogłem zrobić" - tłumaczył.
Przed superoesem Latvala okupował drugie miejsce, co było wynikiem taktycznej zagrywki Daniego Sordo, który celowo zwolnił przepuszczając w wynikach kierowcę Forda. Chodziło o to, aby jutro to Latvala przecierał trasę przed Sordo, ponieważ wyniki przed superoesem decydowały o kolejności startowej do II etapu.
"Bardzo się cieszę, że jestem za Jari-Mattim" - brzmiał niecodzienny komentarz Sordo wypowiedziany z przymrużeniem oka. "Pozycja jest dobra , zobaczymy jak to jutro zadziała" - dodał, nie widząc jeszcze, że za chwilę Latvala poleci w dół klasyfikacji.
"Nie jestem w stanie jechać prosto. Cokolwiek bym nie robił - i tak tracę czas" - żalił się Hirvonen zanim dotarł na superoes, gdzie stracił kolejne 3 lokaty. "Samochód spisuje się dobrze, ale w trudnym terenie lata na wszystkie strony i zaskakuje podsterownością.
Bracie Solbergowie po południu walczyli o piątą lokatę, ale wkrótce okazało się, że była to walka o podium, ponieważ po problemach Forda, Petter Solberg awansował na podium, Henning na 4. miesjce, a Urmo Aava w prywatnym Citroenie C4 WRC na 5. miejsce.
Wlokących się Focusów nie zdołał wyprzedzić Chris Atkinson w drugiej Imprezie WRC spec. 2008, bo... połamał zawieszenie na tej samej dziurze na OS6. Atkinson miał w trakcie dnia także problemy z samochodem, których przyczyny sam nie potrafił wyjaśnić. "Coś miga na desce rozdzielczej, samochód nie jedzie" - relacjonował.
Od OS3 niezmiennie pierwszą dziesiątkę uzupełniają P-G Andersson i Federico Villagra. Toni Gardemeister dzięki karom Matthew Wilsona za falstart i spóźniony wyjazd z serwisu zajmuje 11. miejsce.
Rajd Akropolu 2008 - wyniki po I dniu (OS 7 z 20) | |||
---|---|---|---|
poz | kierowca / pilot | samochód | czas |
1. | Loeb / Elena | Citroen C4 WRC | 1:21:34.8 godz. |
2. | Sordo / Marti | Citroen C4 WRC | +15.7 s |
3. | P.Solberg / Mills | Subaru Impreza WRC | +59.1 |
4. | H.Solberg / Menkerud | Ford Focus WRC 07 | +1:06.0 |
5. | Aava / Sikk | Citroen C4 WRC | +1:15.5 |
6. | Latvala / Anttila | Ford Focus WRC 07 | +1:18.9 |
7. | Hirvonen / Lehtinen | Ford Focus WRC 07 | +1:36.4 |
8. | Atkinson / Prevot | Subaru Impreza WRC | +1:36.8 |
9. | Andersson / Andersson | Suzuki SX4 WRC | +2:23.8 |
10. | Villagra / Perez Companc | Ford Focus WRC 07 | +2:29.3 |
11. | Gardemeister / Tuominen | Suzuki SX4 WRC | +2:51.8 |
12. | Wilson / Martin | Ford Focus WRC 07 | +2:54.3 |
13. | Vovos / El-em | Ford Focus WRC 07 | +2:55.0 |
14. | Rautenbach / Senior | Citroen C4 WRC | +3:28.2 |
15. | Al-Quassimi / Orr | Ford Focus WRC 07 | +6:07.6 |
V10.pl
Dodaj komentarz
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
Zaloguj się
0
Komentarze do:
Rajd Akropolu po I dniu: Sensacja na superoesie
Podobne: Rajd Akropolu po I dniu: Sensacja na superoesie



Podobne galerie: Rajd Akropolu po I dniu: Sensacja na superoesie



Najczęściej czytane w tym miesiącu
Tapety na pulpit
Newsletter
Galerie zdjęć