
Na stadionie Wembley, gdzie 14 grudnia po raz drugi w historii odbędzie się Race of Champions, zorganizowano konferencję prasową połączoną z prezentacją samochodów. W tegorocznym wyścigu mistrzów zawodnicy otrzymają do dyspozycji trzy nowe pojazdy - KTM X-Bow, buggy RX Racing RX150 oraz Fiata Abartha 500 Assetto Corse.
Fredrik Johnsson, organizatorów zawodów mających wyłonić mistrza mistrzów, podał, że w użyciu ponownie będą Ford Focus WRC, prototypowa wyścigówka Solution F oraz tzw. RoC Car. Zabraknie Aston Martina. Natomiast Abarth 500 zastąpi Grande Punto S2000, które oglądaliśmy rok temu.
Najwięcej emocji wzbudza lekki i bezkompromisowy X-Bow, zbudowany przez firmę słynnącą z produkcji motocykli crossowych. W X-Bow odnajdziemy 2-litrowy motor Audi TFSI o mocy 240 KM, przenoszonej przez 6-biegowego manuala na tylną oś, co daje przyspieszenie od 0 do 100 km/h w 3,9 s.
"Ze względu na otwartą konstrukcję, X-Bow to bardzo ekscytujący pojazd. Publiczność będzie mogła bezpośrednio zobaczyć jak kierowcy zachowują się za kółkiem i starają się zaplanować nad maszyną, co nigdy wcześniej nie było możliwe" - zachwyca się Johnsson. Kolejną nowością będzie system głosowania w czasie rzeczywistym. Jeszcze w niedzielę wieczorem kibice wybiorą kierowcę, który stworzył najlepsze widowisko.
Doszło także do zmiany w komitecie organizacyjnym. Michele Mouton, współtwórczyni Race of Champions, po latach odstępuje od stanowiska, ale nie żegna się definitywnie z RoC.
"Stworzyliśmy nową koncepcję Race of Champions i po 20 latach pracy przy organizacji postanowiłam odejść. Nadal będę się gdzieś tu kręcić i pomagać, układając przykładowo układ trasy, ale chcę mieć teraz więcej czasu dla siebie i realizować się w nowych zadaniach" - powiedziała pierwsza dama rajdów, Michele Mouton.
Nie poznaliśmy jeszcze kompletnych składów wszystkich siedmiu zespołów narodowych startujących w tym roku, ale wiadomo już, że do obrony mistrzostw przystąpi Szwed Mattias Ekstrom (DTM), a Niemcy z Formuły 1 - Michael Schumacher i Sebastian Vettel będą bronić Pucharu Narodów. Po rocznej przerwie wraca Sebastien Loeb, ale nie znamy jeszcze jego kolegi.
Najwięcej emocji wzbudza lekki i bezkompromisowy X-Bow, zbudowany przez firmę słynnącą z produkcji motocykli crossowych. W X-Bow odnajdziemy 2-litrowy motor Audi TFSI o mocy 240 KM, przenoszonej przez 6-biegowego manuala na tylną oś, co daje przyspieszenie od 0 do 100 km/h w 3,9 s.
"Ze względu na otwartą konstrukcję, X-Bow to bardzo ekscytujący pojazd. Publiczność będzie mogła bezpośrednio zobaczyć jak kierowcy zachowują się za kółkiem i starają się zaplanować nad maszyną, co nigdy wcześniej nie było możliwe" - zachwyca się Johnsson. Kolejną nowością będzie system głosowania w czasie rzeczywistym. Jeszcze w niedzielę wieczorem kibice wybiorą kierowcę, który stworzył najlepsze widowisko.
Doszło także do zmiany w komitecie organizacyjnym. Michele Mouton, współtwórczyni Race of Champions, po latach odstępuje od stanowiska, ale nie żegna się definitywnie z RoC.
"Stworzyliśmy nową koncepcję Race of Champions i po 20 latach pracy przy organizacji postanowiłam odejść. Nadal będę się gdzieś tu kręcić i pomagać, układając przykładowo układ trasy, ale chcę mieć teraz więcej czasu dla siebie i realizować się w nowych zadaniach" - powiedziała pierwsza dama rajdów, Michele Mouton.
źródło: raceofchampions.com fot. rxracing.co.uk, ktm-x-bow.com
Dodaj komentarz
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
Zaloguj się
0
Komentarze do:
Race of Champions 2008 z nowościami
Podobne: Race of Champions 2008 z nowościami




Podobne galerie: Race of Champions 2008 z nowościami
Najczęściej czytane w tym miesiącu
Tapety na pulpit KTM
Newsletter
Galerie zdjęć