.jpg)
Pokoleniowa zmiana w rajdach rozpoczęta
Pomimo kolejnego sezonu WRC zdominowanego przez Sebastiena Loeba na świecie można zauwazyć początek pokoleniowej zmiany w czołówce poszczególnych serii. Czy zmiana ta dotknęła także Polskę?
W Mistrzostwach Świata pomimo tytułu 37-letniego Sebastiena Loeba, za jego plecami można zauwazyć już aspirujących o najwyższe laury 26-letniego Jari-Matti Latvalę czy 28-letniego Sebastiena Ogiera. W czołowej dziesiątce WRC 2011 znalazło się jeszcze miejsce dla trzech zawodników, którzy nie skończyli 30 lat: Mads Ostberg (24), Matthew Wilson (24) i Dani Sordo (28).
Najmłodszym mistrzem w sezonie 2011 na międzynarodowej arenie został Andreas Mikkelsen, który w wieku 22 lat był najszybszy na trasach IRC. Interkontynentalny cykl okazuje się wylęgarnią młodych talentów. 23-letni Thierry Neuville, czy urodzony 31 grudnia 1992 Karl Kruuda w czołowej dziesiątce zwiastują nadejście młodych kierowców. Również tegoroczne zmagania na trasach PWRC nie należały do najstarszych zawodników, co więcej podium rozgrywek było najmłodszym na międzynarodowej arenie. Najstarszy w mistrzowskim gronie był drugi Patrik Flodin mający 27 lat. Najszybszy Hayden Paddon liczy sobie 24, a trzeci Michał Kościuszko 26 wiosen.
Niewiele starsze okazało się podium SWRC. 30-letni Juho Hanninen, 24-letni Ott Tanak oraz 29-letni Martin Prokop z pewnością mogą w przyszłości powalczyć o czołowe lokaty w Mistrzostwach Świata nie obawiając się o następców takich jak 23-letni Herman Gassner, 21-letni Craig Breen czy 24-letni Bernardo Sousa.
Mistrzostwa Starego Kontynentu okazały się jednymi z najstarszych na świecie. Najmłodszy sklasyfikowany kierowca na koniec sezonu liczył sobie 29 lat, a mistrzostwo wywalczył 35-letni Luca Rossetti.
O nadchodzącej zmianie pokoleniowej ciężko mówić także na polskim podwórku. Podium składające się z 32-letniego Kajetanowicza, 33-letniego Boufifera i 49-letniego Sołowowa nie stawia nas w wiekowej czołówce. Niepokojące może być także to, że w czołowej dziesiątce znalazło się miejsce tylko dla dwóch zawodników poniżej 30 roku życia: Wojciecha Chuchały (22) i Jana Chmielewskiego (28). Większość rajdowego świata stawia na młode talenty, które mogą odnosić sukcesy na międzynarodowej arenie. Najlepszym przykładem jest Sebastien Ogier, który w przeszłości wspierany był przez Francuski Związek Motorowy i w tym roku miał szansę walczyć o tytuł Mistrza Świata. Przykładów zawodników wywodzących się z markowych pucharów, czy wspieranych przez rodzime federacje można znaleźć wielu na międzynarodowej arenie, która na stałe ugościła w tym roku trzech polskich kierowców.
W Mistrzostwach Świata pomimo tytułu 37-letniego Sebastiena Loeba, za jego plecami można zauwazyć już aspirujących o najwyższe laury 26-letniego Jari-Matti Latvalę czy 28-letniego Sebastiena Ogiera. W czołowej dziesiątce WRC 2011 znalazło się jeszcze miejsce dla trzech zawodników, którzy nie skończyli 30 lat: Mads Ostberg (24), Matthew Wilson (24) i Dani Sordo (28).
Najmłodszym mistrzem w sezonie 2011 na międzynarodowej arenie został Andreas Mikkelsen, który w wieku 22 lat był najszybszy na trasach IRC. Interkontynentalny cykl okazuje się wylęgarnią młodych talentów. 23-letni Thierry Neuville, czy urodzony 31 grudnia 1992 Karl Kruuda w czołowej dziesiątce zwiastują nadejście młodych kierowców. Również tegoroczne zmagania na trasach PWRC nie należały do najstarszych zawodników, co więcej podium rozgrywek było najmłodszym na międzynarodowej arenie. Najstarszy w mistrzowskim gronie był drugi Patrik Flodin mający 27 lat. Najszybszy Hayden Paddon liczy sobie 24, a trzeci Michał Kościuszko 26 wiosen.
O nadchodzącej zmianie pokoleniowej ciężko mówić także na polskim podwórku. Podium składające się z 32-letniego Kajetanowicza, 33-letniego Boufifera i 49-letniego Sołowowa nie stawia nas w wiekowej czołówce. Niepokojące może być także to, że w czołowej dziesiątce znalazło się miejsce tylko dla dwóch zawodników poniżej 30 roku życia: Wojciecha Chuchały (22) i Jana Chmielewskiego (28). Większość rajdowego świata stawia na młode talenty, które mogą odnosić sukcesy na międzynarodowej arenie. Najlepszym przykładem jest Sebastien Ogier, który w przeszłości wspierany był przez Francuski Związek Motorowy i w tym roku miał szansę walczyć o tytuł Mistrza Świata. Przykładów zawodników wywodzących się z markowych pucharów, czy wspieranych przez rodzime federacje można znaleźć wielu na międzynarodowej arenie, która na stałe ugościła w tym roku trzech polskich kierowców.
Średnia wieku kierowców danej serii | |||
---|---|---|---|
Seria | Top3 |
Top5 |
Top10 |
WRC | 32 |
31,8 | 30,5 |
ERC | 32,33 |
32,2 | - |
IRC | 27 |
29 |
29,2 |
PWRC | 25,67 |
25,4 |
31,2 |
SWRC | 27,67 |
26 |
27,9 |
RSMP | 38 |
36,8 |
34,2 |

Dodaj komentarz
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
Zaloguj się
1
Komentarze do:
Pokoleniowa zmiana w rajdach rozpoczęta
Podobne: Pokoleniowa zmiana w rajdach rozpoczęta



Podobne galerie: Pokoleniowa zmiana w rajdach rozpoczęta

.jpg)
.jpg)
Najczęściej czytane w tym miesiącu
Tapety na pulpit