Rajdy  »  Mistrzostwa Świata WRC  »  Zespoły / samochody  »  Peugeot 307 WRC
Peugeot 307 WRC

Peugeot 307 WRC

2007-02-18 - M. Zagórny     Tagi: Peugeot
Peugeot jest rajdową legendą, stworzył wiele świetnych samochodów i to w bardzo różnych kategoriach: grupy B (Peugeot 205 T16), WRC (Peugeot 206 WRC) czy F2 (Peugeot 306 maxi). Każdy z wymienionych modeli może się poszczycić wieloma tytułami na arenach światowych jak i krajowych. Gdy przyszedł czas aby zastąpić model Peugeot 206 WRC, inżynierowie mieli ciężki orzech do zgryznienia. Gdy wymieniony model powstał, prawie od początku siał strach wśród konkurentów. Przez znawców był uznawany za prekursora nowej ery w rajdach: zelektronizowanych pojazdów, gdzie każdy ułamek kilograma, każda śrubka i każdy układ scalony ma wielkie znaczenie. Gdy zadebiutował w 2004 roku, opinie były podzielone. Jego niecodzienny wygląd, nietypowy jak na samochód rajdowy, był powodem powstania pseudonimu "wieloryb". Okazało się, że mimo ogromnych starań nie był tak dobry jak Citroen Xsara WRC, a przecież miał być jeszcze lepszy.

Marcus Gronholm również nie był zachwycony samochodem. Peugeot 307 WRC był przyczyną frustracji kierowy, zespołu, ale także fanów marki. Przyzwyczajeni do sukcesów modelu Peugeot 206 WRC, nie mogli przełknąć faktu, iż obecna broń zespołu mogła zagrozić wszystkim oprócz Citroena.
Rosnące koszty, zaangażowanie Peugeota w wyścigi Le Mans, a także "niepowodzenia" w rajdach, spowodowały wycofanie się francuskiego lwa z walki z końcem sezonu 2006.

 

Peugeot 307 WRC
Peugeot 307 WRC - Silnik
WykonanieXU7JP4, blok i głowica aluminiowa, 4 zawory na cylinder, podwójny wałek rozrządu,
Pojemność1997 cc
Średnica tłoka85 mm
Skok tłoka88 mm
TurbosprężarkaGarret/Honeywell
Moment obrotowy580 Nm przy 3500 obr/min
ElektronikaMagneti Marelli Step 9
Zbiornik paliwa90 litrów
Peugeot 307 WRC - Układ napędowy
Rodzajstały na 4 koła
Skrzynia biegówHewland, 5 przełożeniowa, poprzeczna
Dyferencjałycentralny - aktywny, przedni i tylny - mechaniczne
Sprzęgłowęglowe, sześciotarczowe
Peugeot 307 WRC - Zawieszenie
Przód i tył
McPherson
AmortyzatoryPeugeot
OponyPirelli 225x65x18" (szuter/śnieg 205x65x15)
FelgiOZ, asfalt 8x18" (szuter/śnieg 7x15)
Peugeot 307 WRC - Hamulce
Asfalt: przód / tyłwentylowane tarcze 370 mm, 8-tłoczkowe zaciski / średnica 295 mm, 4-tłoczkowe zaciski
Szuter: przód / tył
wentylowane tarcze 295 mm, 8-tłoczkowe zaciski / średnica 295 mm, 4-tłoczkowe zaciski
Peugeot 307 WRC - Układ kierowniczy

wspomagany hydraulicznie, przekładnia ślimakowa
Peugeot 307 WRC - Wymiary
Długość4344 mm
Szerokość1770 mm
Wysokość1370 mm
Rozstaw osi2610 mm
Waga1230 kg

Najnowszy film z Video.V10.pl więcej »
DTM 2017 - skrót 1. wyścigu na Zandvoort


Dodaj komentarz

Nick
Treść
Wpisz kod
z obrazka
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.

Zaloguj się

Login Hasło
0

Komentarze do:

Peugeot 307 WRC