
Peugeot jest rajdową legendą, stworzył wiele świetnych samochodów i to w bardzo różnych kategoriach: grupy B (Peugeot 205 T16), WRC (Peugeot 206 WRC) czy F2 (Peugeot 306 maxi). Każdy z wymienionych modeli może się poszczycić wieloma tytułami na arenach światowych jak i krajowych.
Gdy przyszedł czas aby zastąpić model Peugeot 206 WRC, inżynierowie mieli ciężki orzech do zgryznienia. Gdy wymieniony model powstał, prawie od początku siał strach wśród konkurentów. Przez znawców był uznawany za prekursora nowej ery w rajdach: zelektronizowanych pojazdów, gdzie każdy ułamek kilograma, każda śrubka i każdy układ scalony ma wielkie znaczenie.
Gdy zadebiutował w 2004 roku, opinie były podzielone. Jego niecodzienny wygląd, nietypowy jak na samochód rajdowy, był powodem powstania pseudonimu "wieloryb". Okazało się, że mimo ogromnych starań nie był tak dobry jak Citroen Xsara WRC, a przecież miał być jeszcze lepszy.
Marcus Gronholm również nie był zachwycony samochodem. Peugeot 307 WRC był przyczyną frustracji kierowy, zespołu, ale także fanów marki. Przyzwyczajeni do sukcesów modelu Peugeot 206 WRC, nie mogli przełknąć faktu, iż obecna broń zespołu mogła zagrozić wszystkim oprócz Citroena.
Rosnące koszty, zaangażowanie Peugeota w wyścigi Le Mans, a także "niepowodzenia" w rajdach, spowodowały wycofanie się francuskiego lwa z walki z końcem sezonu 2006.
Marcus Gronholm również nie był zachwycony samochodem. Peugeot 307 WRC był przyczyną frustracji kierowy, zespołu, ale także fanów marki. Przyzwyczajeni do sukcesów modelu Peugeot 206 WRC, nie mogli przełknąć faktu, iż obecna broń zespołu mogła zagrozić wszystkim oprócz Citroena.
Peugeot 307 WRC | |
---|---|
Peugeot 307 WRC - Silnik | |
Wykonanie | XU7JP4, blok i głowica aluminiowa, 4 zawory na cylinder, podwójny wałek rozrządu, |
Pojemność | 1997 cc |
Średnica tłoka | 85 mm |
Skok tłoka | 88 mm |
Turbosprężarka | Garret/Honeywell |
Moment obrotowy | 580 Nm przy 3500 obr/min |
Elektronika | Magneti Marelli Step 9 |
Zbiornik paliwa | 90 litrów |
Peugeot 307 WRC - Układ napędowy | |
Rodzaj | stały na 4 koła |
Skrzynia biegów | Hewland, 5 przełożeniowa, poprzeczna |
Dyferencjały | centralny - aktywny, przedni i tylny - mechaniczne |
Sprzęgło | węglowe, sześciotarczowe |
Peugeot 307 WRC - Zawieszenie | |
Przód i tył | McPherson |
Amortyzatory | Peugeot |
Opony | Pirelli 225x65x18" (szuter/śnieg 205x65x15) |
Felgi | OZ, asfalt 8x18" (szuter/śnieg 7x15) |
Peugeot 307 WRC - Hamulce | |
Asfalt: przód / tył | wentylowane tarcze 370 mm, 8-tłoczkowe zaciski / średnica 295 mm, 4-tłoczkowe zaciski |
Szuter: przód / tył | wentylowane tarcze 295 mm, 8-tłoczkowe zaciski / średnica 295 mm, 4-tłoczkowe zaciski |
Peugeot 307 WRC - Układ kierowniczy | |
wspomagany hydraulicznie, przekładnia ślimakowa | |
Peugeot 307 WRC - Wymiary | |
Długość | 4344 mm |
Szerokość | 1770 mm |
Wysokość | 1370 mm |
Rozstaw osi | 2610 mm |
Waga | 1230 kg |
Dodaj komentarz
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
Zaloguj się
0
Komentarze do:
Peugeot 307 WRC
Podobne: Peugeot 307 WRC



Podobne galerie: Peugeot 307 WRC
Najczęściej czytane w tym miesiącu
Tapety na pulpit Peugeot