Rajdy » Mistrzostwa Świata WRC » Aktualności » Peugeot 207 S2000 - koszty zakupu i utrzymania topowej rajdówki tej klasy
Peugeot 207 S2000 - koszty zakupu i utrzymania topowej rajdówki tej klasy
2007-04-17 - Ł. Lach Tagi:
Peugeot 207 to obok takich modeli jak - Fiat Punto Grande, Volkswagen Polo, Ford Fiesta - auto rajdowe klasy S2000. Na europejskich odcinkach specjalnych tym modelem ścigają się już między innymi Nicolas Vouilloz i Gilles Panizzi (obaj kiedyś regularnie startowali Peugeotem 206 WRC).
207 ma już za sobą pierwsze sukcesy - Bruno Magalhaes wygrał pierwszą elminację Mistrzostw Portugalii. Już w najbliższy weekend w eliminacji Mistrzostw Europy - Rajdzie Mille Miglia, Peugeotem wystartuje Luca Rosetti oraz Alessandro Perico.
W tej chwili na świecie ściga się 12 egzemplarzy i powstają kolejne. Dla osób pragnących poczuć choćby namiastkę jazdy rajdowym 207 powstała 175-konna wersja RC z napędem na przednią oś, 17-calowymi kołami oraz wieloma elementami stylistycznymi, które dodają agresji. Tymczasem proponujemy zapoznać się z kosztami na jakie są narażeni kierowcy rajdowi ścigający sie 207 S2000. "Goła" rajdówka w wersji na asfalt bez żadnej dodatkowej obsługi to koszt 168 tyś euro. Aby w trakcie rajdów mieć do dyspozycji mechaników i inżynierów Peuget, należy dopłacić kolejne 60 tyś euro. Kit umożliwiający przystosowanie auta do startów na szutrze to koszt 40 tyś euro, a przywrócenie do wersji na asfalt to kolejne 25 tyś euro.
Wydawać by się mogło, że są to ceny zaporowe, jednak w rzeczywistości auta klasy S2000 są stosunkowo niedrogie do możliwości jakie potencjalnie oferują. Najlepiej świadczy o tym fakt, że kolejni zawodnicy rezygnują ze ścigania się popularnymi Lancerami i Imprezami na rzecz agresywnych w prowadzeniu, napędzanych na 4-koła przez 2-litrowy silnki atmosferyczny - aut klasy S2000.
W tej chwili na świecie ściga się 12 egzemplarzy i powstają kolejne. Dla osób pragnących poczuć choćby namiastkę jazdy rajdowym 207 powstała 175-konna wersja RC z napędem na przednią oś, 17-calowymi kołami oraz wieloma elementami stylistycznymi, które dodają agresji. Tymczasem proponujemy zapoznać się z kosztami na jakie są narażeni kierowcy rajdowi ścigający sie 207 S2000. "Goła" rajdówka w wersji na asfalt bez żadnej dodatkowej obsługi to koszt 168 tyś euro. Aby w trakcie rajdów mieć do dyspozycji mechaników i inżynierów Peuget, należy dopłacić kolejne 60 tyś euro. Kit umożliwiający przystosowanie auta do startów na szutrze to koszt 40 tyś euro, a przywrócenie do wersji na asfalt to kolejne 25 tyś euro.
Peugeot 207 S2000 ceny przykładowych części | |
---|---|
Silnik: | 40 000 € - 45 000 € |
Sprzęgło: | 1 400 € |
Skrzynia biegów: | 24 500 € |
Tylny dyferencjał: | 14 500 € |
Półoś: | 3 250 € |
Przedni przegub: | 800 € |
Tylny przegub: | 950 € |
Nadwozie: | 23 000 € |
Przedni zderzak: | 1 700 € |
Tylny zderzak: | 400 € |
Amortyzator na asfalt (przód): | 3 100 € |
Amortyzator na asfalt (tył): | 3 100 € |
Amortyzator na szutry (przód): | 3 600 € |
Amortyzator na szutry (tył): | 3 600 € |
Kompletne zawieszenie (przód): | 5 200 € |
Kompletne zawieszenie (tył): | 5 300 € |
Układ kierowniczy: | 2 000 € |
źródło: ewrc.cz
Dodaj komentarz
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
Zaloguj się
0