Rajdy  »  Mistrzostwa Świata WRC  »  Aktualności  »  Peugeot 207 S2000 - koszty zakupu i utrzymania topowej rajdówki tej klasy
Peugeot 207 S2000

Peugeot 207 S2000 - koszty zakupu i utrzymania topowej rajdówki tej klasy

2007-04-17 - Ł. Lach     Tagi:
Peugeot 207 to obok takich modeli jak - Fiat Punto Grande, Volkswagen Polo, Ford Fiesta - auto rajdowe klasy S2000. Na europejskich odcinkach specjalnych tym modelem ścigają się już między innymi Nicolas Vouilloz i Gilles Panizzi (obaj kiedyś regularnie startowali Peugeotem 206 WRC). 207 ma już za sobą pierwsze sukcesy - Bruno Magalhaes wygrał pierwszą elminację Mistrzostw Portugalii. Już w najbliższy weekend w eliminacji Mistrzostw Europy - Rajdzie Mille Miglia, Peugeotem wystartuje Luca Rosetti oraz Alessandro Perico.

W tej chwili na świecie ściga się 12 egzemplarzy i powstają kolejne. Dla osób pragnących poczuć choćby namiastkę jazdy rajdowym 207 powstała 175-konna wersja RC z napędem na przednią oś, 17-calowymi kołami oraz wieloma elementami stylistycznymi, które dodają agresji. Tymczasem proponujemy zapoznać się z kosztami na jakie są narażeni kierowcy rajdowi ścigający sie 207 S2000. "Goła" rajdówka w wersji na asfalt bez żadnej dodatkowej obsługi to koszt 168 tyś euro. Aby w trakcie rajdów mieć do dyspozycji mechaników i inżynierów Peuget, należy dopłacić kolejne 60 tyś euro. Kit umożliwiający przystosowanie auta do startów na szutrze to koszt 40 tyś euro, a przywrócenie do wersji na asfalt to kolejne 25 tyś euro.
Wydawać by się mogło, że są to ceny zaporowe, jednak w rzeczywistości auta klasy S2000 są stosunkowo niedrogie do możliwości jakie potencjalnie oferują. Najlepiej świadczy o tym fakt, że kolejni zawodnicy rezygnują ze ścigania się popularnymi Lancerami i Imprezami na rzecz agresywnych w prowadzeniu, napędzanych na 4-koła przez 2-litrowy silnki atmosferyczny - aut klasy S2000.

 

Peugeot 207 S2000 ceny przykładowych części
Silnik: 40 000 € - 45 000 €
Sprzęgło: 1 400 €
Skrzynia biegów: 24 500 €
Tylny dyferencjał: 14 500 €
Półoś: 3 250 €
Przedni przegub: 800 €
Tylny przegub: 950 €
Nadwozie: 23 000 €
Przedni zderzak: 1 700 €
Tylny zderzak: 400 €
Amortyzator na asfalt (przód): 3 100 €
Amortyzator na asfalt (tył): 3 100 €
Amortyzator na szutry (przód): 3 600 €
Amortyzator na szutry (tył): 3 600 €
Kompletne zawieszenie (przód): 5 200 €
Kompletne zawieszenie (tył): 5 300 €
Układ kierowniczy: 2 000 €

 




źródło: ewrc.cz

Dodaj komentarz

Nick
Treść
Wpisz kod
z obrazka
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.

Zaloguj się

Login Hasło
0

Komentarze do:

Peugeot 207 S2000 - koszty zakupu i utrzymania topowej rajdówki tej klasy

Najczęściej czytane w tym miesiącu
Tapety na pulpit