Sześć lat po zakończeniu rajdowego markowego pucharu Fiata Seicento, Fiat wraca do rajdowych mistrzostw polski z nowym cyklem rozgrywek, pucharem Fiata Pandy. Głównym animatorem projektu o nazwie PandaCup jest kierowca rajdowy Damian Jurczak. Właśnie ruszyła strona pandacup.pl na której możemy uzyskać więcej informacji.
Puchar rajdowy, w którym szanse dla wszystkich są jednakowe a o wyniku decydują jedynie umiejętności, jest pomysłem niemożliwym do zrealizowania. Dzieje się tak, ponieważ w rajdach samochodowych o wyniku decyduje tysiące czynników, w dużej mierze niezależnych od kierowców. Głównym celem, jaki przyświecał pomysłowi PandaCup było maksymalne ograniczenie głównego problemu, mogącego wypaczać przebieg rywalizacji - różnic między pojazdami, biorącymi udział w zawodach...
Dlatego w odróżnieniu od dotychczas organizowanych w Polsce pucharowych rozgrywek, w przypadku PandaCup rajdówki nie będą własnością zawodników. W cyklu ma uczestniczyć pięć samochodów, każdorazowo losowanych między uczestnikami danej eliminacji, co jest nowością w Polsce. Taka formuła sprawdziła się już we Włoszech.
Zaplanowano pięć rund pucharu, w tym jedną w ramach rajdowej II ligi - Rajdu Wisły. Pozostałe rundy są rozgrywane będą w ramach RSMP - począwszy od majowego Rajdu Elmot, przez rajdy Subaru, Rzeszowski, Karkonowski, na październikowym, Dolnośląskim rajdzie kończąc.
Za bazę do budowy samochodu posłużyła seryjna Panda z ośmiozaworowym silnikiem 1.2. Nadwozie samochodu zostało oczyszczone do gołej blachy i dodatkowo obspawane w newralgicznych punktach. Na tym etapie we wnętrzu została zamontowana klatka bezpieczeństwa sięgająca aż do punktów mocowania zawieszenia.
Pucharowa panda w A-grupowej specyfikacji Kit Car ma być rasowym samochodem rajdowym w pełnym tego słowa znaczeniu. Emocje ma zapewnić szęściobiegowa, kłowa skrzynia biegów ze szperą, układ napędowy z wzmocnionymi przegubami i półosiami napędowymi, wentylowane tarcze hamulcowe o średnicy 285 mm z przodu i 240 mm z tyłu oraz hydrauliczny hamulec ręczny.
Kolejnym atutem ma być zawieszenie, w którym tuleje metalowo gumowe (silentblocki) zastąpiono przegubami typu uniball, a przednie wahacze znacznie lżejszymi, rurowymi konstrukcjami, typowymi dla prawdziwych aut rajdowych. Silnikiem 1,4 o mocy 140 KM zarządza jednostka sterująca programowalna w 100 % (mapy wtrysku paliwa i zapłonu) z wewnętrzną pamięcią umożliwiającą rejestrowanie parametrów pracy silnika na.
Wkrótce poznamy dokładne zasady i szczegółowy regulamin rozgrywek. Jeszcze w lutym odbędzie się spotkanie z zawodnikami zainteresowanymi startami. Start w jednej eliminacji to koszt 18900 zł. Ponadto zawodnik będzie musiał z własnej kieszeni opłacić koszty wpisowe i zapoznania z trasą. Na zwycięzcę pucharu PandaCup czeka atrakcyjna nagroda - Fiat Panda 100 HP.
Za bazę do budowy samochodu posłużyła seryjna Panda z ośmiozaworowym silnikiem 1.2. Nadwozie samochodu zostało oczyszczone do gołej blachy i dodatkowo obspawane w newralgicznych punktach. Na tym etapie we wnętrzu została zamontowana klatka bezpieczeństwa sięgająca aż do punktów mocowania zawieszenia.
Pucharowa panda w A-grupowej specyfikacji Kit Car ma być rasowym samochodem rajdowym w pełnym tego słowa znaczeniu. Emocje ma zapewnić szęściobiegowa, kłowa skrzynia biegów ze szperą, układ napędowy z wzmocnionymi przegubami i półosiami napędowymi, wentylowane tarcze hamulcowe o średnicy 285 mm z przodu i 240 mm z tyłu oraz hydrauliczny hamulec ręczny.
Kolejnym atutem ma być zawieszenie, w którym tuleje metalowo gumowe (silentblocki) zastąpiono przegubami typu uniball, a przednie wahacze znacznie lżejszymi, rurowymi konstrukcjami, typowymi dla prawdziwych aut rajdowych. Silnikiem 1,4 o mocy 140 KM zarządza jednostka sterująca programowalna w 100 % (mapy wtrysku paliwa i zapłonu) z wewnętrzną pamięcią umożliwiającą rejestrowanie parametrów pracy silnika na.
Wkrótce poznamy dokładne zasady i szczegółowy regulamin rozgrywek. Jeszcze w lutym odbędzie się spotkanie z zawodnikami zainteresowanymi startami. Start w jednej eliminacji to koszt 18900 zł. Ponadto zawodnik będzie musiał z własnej kieszeni opłacić koszty wpisowe i zapoznania z trasą. Na zwycięzcę pucharu PandaCup czeka atrakcyjna nagroda - Fiat Panda 100 HP.
Dodaj komentarz
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
Zaloguj się
0
Komentarze do:
PandaCup - rusza nowy puchar rajdowy
Podobne: PandaCup - rusza nowy puchar rajdowy
Fiat Punto S2000 »
Zdjęcie dnia: Co by było, gdyby... Fiat Tipo WRC »
WRC: Abarth wraca z nowym Fiatem Punto? »
Abarth 500 R3T - dane techniczne rajdówki »
Podobne galerie: PandaCup - rusza nowy puchar rajdowy
Najczęściej czytane w tym miesiącu
Tapety na pulpit Fiat
Newsletter
Galerie zdjęć