Rajdy » Orlen Team po raz jedenasty wystartuje w Rajdzie Dakar
Orlen Team po raz jedenasty wystartuje w Rajdzie Dakar
2010-06-17 - Ł. Łuniewski Tagi: Zapowiedzi, Hołowczyc, Rajd Dakar, 4x4, Czachor, Dąbrowski, Przygoński
W czwartek, 17 czerwca w siedzibie Polskiego Komitetu Olimpijskiego odbyła się konferencja prasowa firmy A.S.O. - organizatora Rajdu Dakar. Wśród licznie zgromadzonych przedstawicieli mediów została zaprezentowana nowa trasa, którą zawodnicy pokonają w 2011 roku. Zawodnicy ORLEN Team już po raz 11. wystartują w Rajdzie Dakar - najtrudniejszej imprezie motoryzacyjnej świata. Będzie to 33. edycja Dakaru, który na terytorium Ameryki Południowej (Argentyna - Chile) zagości po raz trzeci.
Start Dakaru 2011 zostanie zlokalizowany tradycyjnie w Buenos Aires. Trasa jest mocno zmodyfikowana w stosunku do poprzednich edycji. Charakteryzuje ją bardzo duże zróżnicowanie, a zawodnicy będą musieli być przygotowani w zasadzie na każdy rodzaj nawierzchni oraz dużą zmienność pogodową. Przez pierwsze dni argentyńskiego odcinka, Dakar przejedzie przez prowincje Jujuy i Salta, zbliżając się do granicy z Boliwią. Następnie zawodnicy wjadą do Chile nową trasą: el Paso de Jama. Później rajd przeniesie się na pustynię Atacama, dojedzie aż do portu Arica - najbardziej wysuniętego na północ punktu Chile graniczącego z Peru. Stamtąd rajdowa karawana powróci do Argentyny przekraczając granicę w pobliżu Paso San Francisco, podążając płaskowyżem Andes Cordillera. Tam zostanie rozegrany etap wśród białych wydm Fiambala. Na porządku dziennym będą zmiany scenerii wśród nieznanych uczestnikom kanionów i łożysk rzek, wcinających się głęboko w pustynię na trasie do San Juan.
W zbliżającej się edycji Dakar 2011 wszyscy zawodnicy ORLEN Team będą musieli korzystać z motocykli o pojemności 450 centymetrów sześciennych. Jest to konsekwencją zmian wprowadzonych przez organizatora w zeszłym roku. Wówczas została wyznaczona krótka lista najlepszych motocyklistów świata, na której znaleźli się również Polacy. Wybrani zawodnicy zostali zobligowani do korzystania z restryktorów ograniczających moc silnika. W najbliższym Dakarze wszyscy zawodnicy znajdujący się na krótkiej liście pojadą czterysta pięćdziesiątkami, a od roku 2012 wszyscy motocykliści startujący w Dakarze pojadą motocyklami o pojemności 450 cc.
Jacek Czachor - niezawodność i doświadczenie
Kapitan ORLEN Team, ma na swoim koncie najwięcej startów w Rajdzie Dakar - aż dziesięć. W 2000 roku był pierwszym Polakiem, który stanął na mecie w Dakarze i ukończył tę arcytrudną rywalizację. W 2004 roku Jacek ukończył Rajd na 10. miejscu. W roku 2010 przeszedł do historii jako jedyny zawodnik uczestniczący w Dakarze, który wystartował dziesięć razy i za każdym razem dojechał do mety.
Marek Dąbrowski - upór i wola walki
Marek Dąbrowski to niewątpliwie najbardziej uparty i twardy zawodnik ORLEN Team. Do zeszłego roku był również najszybszym polskim motocyklistą w historii Dakaru, po tym jak w 2003 roku zajął w imprezie dziewiątą pozycję. Passę sukcesów Dąbrowskiego w rajdach terenowych powstrzymała kontuzja barku jakiej doznał podczas rajdu Patagonia - Atakama w 2006 roku. Po wypadku Marek nie chciał słyszeć o wycofaniu się ze sportu i kontynuował karierę startując w cyklu rajdów terenowych cross - country. Źle zoperowany uraz był jednak przyczyna nasilającego się bólu, na skutek którego nie udało się Markowi ukończyć Dakaru w 2009 roku. Pół roku później przeszedł bardzo skomplikowaną operację kontuzjowanej ręki, a w styczniu 2010 roku po raz kolejny wystartował w Dakarze. Przejechał 9000 km morderczej trasy wiodącej po argentyńskich i chilijskich bezdrożach i zajął 33. miejsce, po bardzo krótkiej rehabilitacji. W 2011 Marek trenuje bardzo intensywnie sukcesywnie umacniając swoją pozycję w cyklu Mistrzostw Świata i szykuje się na Rajd Dakar 2011.
Jakub Przygoński - młodość i determinacja
Najmłodszy spośród zawodników ORLEN Team - Jakub Przygoński - w Rajdzie Dakar wystartował dopiero dwukrotnie. Był gotowy zmierzyć się z piaskami Afryki już w 2008 roku, ale na skutek zagrożenia terrorystycznego rajd został odwołany, a w kolejnych latach przeniesiony na terytorium Argentyny i Chile.
Już w pierwszym starcie w Dakarze, Kuba pokazał, że jest zawodnikiem zaliczającym się do ścisłej światowej czołówki - był najszybszym debiutantem i zajął jednocześnie jedenaste miejsce w klasyfikacji generalnej. W swoim drugim starcie, pomimo poważnych problemów technicznych na trzecim etapie, w imprezie zajął ósmą pozycję - najwyższe miejsce polskiego motocyklisty w tej imprezie. W 2011 roku zapowiada walkę o stopień na podium.
Krzysztof Hołowczyc - liczy się wyłącznie zwycięstwo!
Przygoda Krzysztofa Hołowczyca, kierowcy samochodowej załogi ORLEN Team, z rajdem rozpoczęła się w 2005 roku. Wówczas po wielu awariach technicznych udało mu się ukończyć Dakar na 60. pozycji zajmując jednocześnie kilka miejsc w ścisłej czołówce na poszczególnych etapach. Gdy ukończył rajd był wykończony i twierdził, że już nigdy nie chce powracać do piekła, jakim jest Dakar. Magia rajdu oraz wrodzone zamiłowanie Krzysztofa do przełamywania własnych barier nie pozwoliły mu zrezygnować ze startów w kolejnych edycjach imprezy. Szybko zyskiwał doświadczenie i uczył się dakarowego tempa, które okazało się zupełnie inne niż znane mu do tej pory ze ścigania w rajdach płaskich. W roku 2009 Hołek zajął piąte miejsce w Dakarze! To historyczny sukces. Nigdy wcześniej żaden polski kierowca załogi samochodowej nie był tak wysoko w tej arcytrudnej imprezie. W roku 2010 Hołowczyca pokonały kopne piaski i wydmy Pustyni Atacama. Hołowczyc świetnie spisywał się w rajdzie zajmując po ośmiu etapach szóste miejsce. Niestety, na 63. kilometrze dziewiątego etapu w Nissanie Navara urwał się tylny most i wypadł wał napędowy. Polsko-belgijska załoga próbowała walczyć z awarią, ale była bez szans. Hołowczyc musiał wycofać się z rajdu. Jak zapowiada w przyszłym roku powraca na południowoamerykańskie trasy by walczyć o zwycięstwo.
Kapitan ORLEN Team, ma na swoim koncie najwięcej startów w Rajdzie Dakar - aż dziesięć. W 2000 roku był pierwszym Polakiem, który stanął na mecie w Dakarze i ukończył tę arcytrudną rywalizację. W 2004 roku Jacek ukończył Rajd na 10. miejscu. W roku 2010 przeszedł do historii jako jedyny zawodnik uczestniczący w Dakarze, który wystartował dziesięć razy i za każdym razem dojechał do mety.
Marek Dąbrowski - upór i wola walki
Marek Dąbrowski to niewątpliwie najbardziej uparty i twardy zawodnik ORLEN Team. Do zeszłego roku był również najszybszym polskim motocyklistą w historii Dakaru, po tym jak w 2003 roku zajął w imprezie dziewiątą pozycję. Passę sukcesów Dąbrowskiego w rajdach terenowych powstrzymała kontuzja barku jakiej doznał podczas rajdu Patagonia - Atakama w 2006 roku. Po wypadku Marek nie chciał słyszeć o wycofaniu się ze sportu i kontynuował karierę startując w cyklu rajdów terenowych cross - country. Źle zoperowany uraz był jednak przyczyna nasilającego się bólu, na skutek którego nie udało się Markowi ukończyć Dakaru w 2009 roku. Pół roku później przeszedł bardzo skomplikowaną operację kontuzjowanej ręki, a w styczniu 2010 roku po raz kolejny wystartował w Dakarze. Przejechał 9000 km morderczej trasy wiodącej po argentyńskich i chilijskich bezdrożach i zajął 33. miejsce, po bardzo krótkiej rehabilitacji. W 2011 Marek trenuje bardzo intensywnie sukcesywnie umacniając swoją pozycję w cyklu Mistrzostw Świata i szykuje się na Rajd Dakar 2011.
Jakub Przygoński - młodość i determinacja
Najmłodszy spośród zawodników ORLEN Team - Jakub Przygoński - w Rajdzie Dakar wystartował dopiero dwukrotnie. Był gotowy zmierzyć się z piaskami Afryki już w 2008 roku, ale na skutek zagrożenia terrorystycznego rajd został odwołany, a w kolejnych latach przeniesiony na terytorium Argentyny i Chile.
Już w pierwszym starcie w Dakarze, Kuba pokazał, że jest zawodnikiem zaliczającym się do ścisłej światowej czołówki - był najszybszym debiutantem i zajął jednocześnie jedenaste miejsce w klasyfikacji generalnej. W swoim drugim starcie, pomimo poważnych problemów technicznych na trzecim etapie, w imprezie zajął ósmą pozycję - najwyższe miejsce polskiego motocyklisty w tej imprezie. W 2011 roku zapowiada walkę o stopień na podium.
Krzysztof Hołowczyc - liczy się wyłącznie zwycięstwo!
Przygoda Krzysztofa Hołowczyca, kierowcy samochodowej załogi ORLEN Team, z rajdem rozpoczęła się w 2005 roku. Wówczas po wielu awariach technicznych udało mu się ukończyć Dakar na 60. pozycji zajmując jednocześnie kilka miejsc w ścisłej czołówce na poszczególnych etapach. Gdy ukończył rajd był wykończony i twierdził, że już nigdy nie chce powracać do piekła, jakim jest Dakar. Magia rajdu oraz wrodzone zamiłowanie Krzysztofa do przełamywania własnych barier nie pozwoliły mu zrezygnować ze startów w kolejnych edycjach imprezy. Szybko zyskiwał doświadczenie i uczył się dakarowego tempa, które okazało się zupełnie inne niż znane mu do tej pory ze ścigania w rajdach płaskich. W roku 2009 Hołek zajął piąte miejsce w Dakarze! To historyczny sukces. Nigdy wcześniej żaden polski kierowca załogi samochodowej nie był tak wysoko w tej arcytrudnej imprezie. W roku 2010 Hołowczyca pokonały kopne piaski i wydmy Pustyni Atacama. Hołowczyc świetnie spisywał się w rajdzie zajmując po ośmiu etapach szóste miejsce. Niestety, na 63. kilometrze dziewiątego etapu w Nissanie Navara urwał się tylny most i wypadł wał napędowy. Polsko-belgijska załoga próbowała walczyć z awarią, ale była bez szans. Hołowczyc musiał wycofać się z rajdu. Jak zapowiada w przyszłym roku powraca na południowoamerykańskie trasy by walczyć o zwycięstwo.
źródło: orlenteam.pl
Dodaj komentarz
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
Zaloguj się
0
Komentarze do:
Orlen Team po raz jedenasty wystartuje w Rajdzie Dakar
Podobne: Orlen Team po raz jedenasty wystartuje w Rajdzie Dakar
Orlen Team wystartuje w Rajdzie Sardynii »
Orlen Team po trzecim etapie Rajdu Dakar »
Orlen Team po drugim etapie Rajdu Dakar »
Orlen Team po pierwszym etapie Rajdu Dakar »
Podobne galerie: Orlen Team po raz jedenasty wystartuje w Rajdzie Dakar
Rajd Dakar 2010 »
Rajd Dakar 2017 »
Prezentacja zespołu Baran, Wiśniewski & Żyła w obiektywie Kuby Żołędowskiego »
Najczęściej czytane w tym miesiącu
Tapety na pulpit
Newsletter
Galerie zdjęć