
Mitsubishi Lancer Evo X odnosi pierwsze zwycięstwo
2008-04-30 - Ł. Lach Tagi: Mitsubishi, PCWRC, Mitsubishi Lancer
Fumio Nutahara doprowadził Mitsubishi Lancera Evo X do historycznego, pierwszego zwycięstwo tego modelu będąc najszybszym w drugiej rundzie mistrzostw Japonii - Rajdzie Kuma Kogen, którego trasy wytyczono na krętych i nierównych asfaltach w południowej części kraju.
Nutahara, siedmiokrotny mistrz Japonii, to obok Toshi Araia jeden z dwóch najlepszych japońskich kierowców rajdowych ostatnich lat. Obydwaj rywalizują w cyklu PCWRC. Więcej sukcesów święcił kierowca Subaru, Arai - dwukrotny mistrz cyklu. Związany z Mitsubishi Nutahara został wicemistrzem PCWRC w 2006 roku. Do Rajdu Kuma Kogen reprezentant ADVAN-PIAA Rally Team przygotował seryjne Evo X, w pełnym tego słowa znaczeniu. Samochód otrzymał tylko niezbędne elementy bezpieczeństwa. Pozostało seryjne zawieszenie, silnik etc., ponieważ pełna N-grupowa wersja jest dopiero w opracowaniu przez Mitsubishi (homologacja 1 lipca).
Nutahara szczególnie zachwalał świetnie zawieszenie Evo X, jego zdaniem lepsze niż w poprzedniej ewolucji Lancera. Zwinny samochód również lepiej reaguje na otwarcie przepustnicy, a silnik szybciej się "wkręca".
Mankamentem była jedynie waga, ze względu na dużą ilość seryjnych komponentów - większa o 100 kg od poprzednika. Mimo wielu niedoskonałości Evo X było szybsze od… nowego Subaru Impreza N14.
Nutahara, siedmiokrotny mistrz Japonii, to obok Toshi Araia jeden z dwóch najlepszych japońskich kierowców rajdowych ostatnich lat. Obydwaj rywalizują w cyklu PCWRC. Więcej sukcesów święcił kierowca Subaru, Arai - dwukrotny mistrz cyklu. Związany z Mitsubishi Nutahara został wicemistrzem PCWRC w 2006 roku. Do Rajdu Kuma Kogen reprezentant ADVAN-PIAA Rally Team przygotował seryjne Evo X, w pełnym tego słowa znaczeniu. Samochód otrzymał tylko niezbędne elementy bezpieczeństwa. Pozostało seryjne zawieszenie, silnik etc., ponieważ pełna N-grupowa wersja jest dopiero w opracowaniu przez Mitsubishi (homologacja 1 lipca).
Nutahara szczególnie zachwalał świetnie zawieszenie Evo X, jego zdaniem lepsze niż w poprzedniej ewolucji Lancera. Zwinny samochód również lepiej reaguje na otwarcie przepustnicy, a silnik szybciej się "wkręca".
Mankamentem była jedynie waga, ze względu na dużą ilość seryjnych komponentów - większa o 100 kg od poprzednika. Mimo wielu niedoskonałości Evo X było szybsze od… nowego Subaru Impreza N14.

Dodaj komentarz
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
Zaloguj się
0
Komentarze do:
Mitsubishi Lancer Evo X odnosi pierwsze zwycięstwo
Podobne: Mitsubishi Lancer Evo X odnosi pierwsze zwycięstwo




Podobne galerie: Mitsubishi Lancer Evo X odnosi pierwsze zwycięstwo



Najczęściej czytane w tym miesiącu
Tapety na pulpit Mitsubishi
Galerie zdjęć
Newsletter