Rajdy  »  Mistrzostwa Polski  »  Kierowcy  »  Maciej Oleksowicz
Maciej Oleksowicz

Maciej Oleksowicz

2007-04-22 - Ł. Lach     Tagi: Oleksowicz

Maciej Oleksowicz urodził się 8 czerwca 1978 roku w Warszawie. Zamiłowanie do sportu odziedziczył po ojcu, który był znanym himalaistą i zdobywcą kilku ośmiotysięczników.

 

Uprawiał tenis i ścigał się w drugoligowych zwodach na windsurfingu. Mieszka w Warszawie i pracuje dla firmy Intern Cars S.A. Od 2006 roku jest żonaty i ma córkę Maję. Jest założycielem firmy Fast Forward, która zajmuje się organizacją imprez integracyjnych o charakterze rywalizacji i szkoleń w sportach motorowych. Do chwili obecnej posiada na swoim koncie ponad 50 startów z czego 6 poza granicami kraju. Należy do grona czołowych kierowców Mistrzostw Polski. Jego pilotem od zawsze jest Andrzej Obrębowski, z którym łączą go więzi rodzinne.

 

Obaj zadebiutowali w rajdach w 2000 roku podczas Rajdu MOTO 2000 dysponując Fiatem CC Sporting w klasie A0. Start ten zakończył się 3 miejscem w klasie. W sezonie 2001 wzięli udział w całym cyklu Pucharu PZM. Podczas Cieszyńskiej Barbórki w wypadku dokumentnie zdemolowali swoje Cinqucento. Rok 2002 to kolejny sezon w Pucharze PZM gdzie za kierownicą VW Polo wywalczyli 3 miejsce w klasie N2.

 

W 2003 roku powstaje zespół Castrol Q-Service, w którego barwach Oleksowicz z Obrębowskim biorą udział w czeskim Rajdzie Mogul Sumava. Niestety ten zagraniczny występ kończy się opuszczeniem drogi i wycofaniem się z zawodów. Później udanie debiutują w Mistrzostwach Polski, gdzie za kierownicą VW Polo GTI wygrywają w klasie N2 pierwszą eliminację Rajd Elmot. Podczas kolejnych rund zawsze stają na drugim stopniu podium i tylko podczas szutrowego Rajdu Polski z rywalizacji eliminuje ich awaria półosi. To zadecydowało, że w ostatecznym rozrachunku reprezentanci zespołu Castrol Q-Service zdobywają tytuł V-ce Mistrza Polski w klasie N2.

 

W międzyczasie Maciej z Andrzejem spróbowali swych sił za sterami Mitsubishi Lancera EVO VII i wzięli udział w Rajdzie Bałtyku. Start ten zakończył się sukcesem i w klasyfikacji generalnej zajęli trzecie miejsce, ustępując tylko doświadczonemu Leszkowi Kuzajowi i Tomaszowi Kucharowi.

 

Sezon 2004 przynosi kolejną zmianę samochodu. Oleksowicz kupuje od Michała Sołowowa Mitsubishi Lancera EVO VI, którym później rywalizuje na trasach Rajdu Lubelskiego i Mazowieckiego. Podczas inauguracyjnej rundy Mistrzostw Polski Rajdu Elmot, zespół Castrol Q-Service pojawia się z kolei w Subaru Imprezie N9. Auto zakupione od Leszka Kuzaja otrzymuje również od niego całe zaplecze serwisowe. Podczas niemal wszystkich rund sezonu 2004 Oleksowicz z Obrębowskim plasują się w pierwszej dziesiątce. Ponownie jednak pech dopada ich podczas Rajdu Polski gdzie na skutek awarii dyferencjału zmuszeni są wycofać się z zawodów. Bilans sezonu to 10 miejsce w klasyfikacji generalnej, 8 w grupie N i 5 w klasyfikacji zespołów Sponsorskich.

 

Rok 2005 to nowe Subaru Impreza w specyfikacji N11 i niezwykle udany początek sezonu. Po trzech rundach Zespół Castro Q-Service zajmuje 3 miejsce w klasyfikacji generalnej. Niestety później podczas Rajdu Rzeszowskiego dochodzi do wypadku i po groźnym dachowaniu załoga nie kończy zawodów. Jeszcze gorzej kończy się kolejna runda - Rajd Warszawski. Na jednym z zakrętów załoga wypada w las pięciokrotnie rolując. Na szczęście poza złamanym obojczykiem Andrzeja nic poważnego się nie stało. Kontuzja ta jednak nie pozwoliła Andrzejowi na start w Rajdzie Wawelskim, gdzie zastąpił go doświadczony pilot Tadeusz Burkacki. Na koniec sezonu Oleksowicz uplasował się na 8 miejscu w klasyfikacji generalnej i 7 w grupie N. W klasyfikacji zespołów sponsorskich Castrol Q-Service zajął 6 miejsce.

 

Sezon 2006 to kontynuacja współpracy z firmą Castrol i w niezmienionym składzie Maciej Oleksowicz z Andrzejem Obrębowskim rywalizują na trasach Mistrzostw Polski. Mimo nowej rajdowej wersji Subaru Impreza N12 sezon przebiega pod znakiem nienajlepszej formy. Finalnie zajmują 9 miejsce w generalce, 8 w grupie N i 7 w klasyfikacji zespołów sponsorskich. Po drodze zaliczają start w asfaltowym, włoskim klasyku Rajdzie 1000 Miglia, będącym jedną z rund Mistrzostw Europy. Występ kończy się 36 miejscem w generalce. Pod koniec sierpnia zespół Castrol Q-Service udanie debiutuje w Rajdowych Mistrzostwach Świata, gdzie podczas legendarnego Radju Finlandii zajmują bardzo dobre 10 miejsce w klasyfikacji grupy N. Koniec sezonu to również wyprawa na światowe trasy tym razem na Rajd Walii. Niestety podczas drugiego etapu warszawiacy lądują poza drogą i tracą szansę na dobry wynik.

 

Zespół Castrol Q-Service zainaugurował sezon 2007. Do dyspozycji miał dwie rajdowe Subaru Imprezy w specyfikacji N12. Jeden z nich to przebudowana wersja N11 i pełni rolę samochodu treningowego. Podobnie jak podczas lat 2004, 2005 i 2006 serwisem zajmuje się doświadczony zespół mechaników ze stajni Leszka Kuzaja. Oprócz tego w skład zespołu wchodzi znany fotoreporter Dominik Kalamus, który pełni rolę PR Managera. Koordynatorem wspomagającym jest Michał Kaniowski, który wspiera Andrzej Górskiego. Najlepszym osiągnięciem Oleksowicza w tym sezonie było ósme miejsce w RajdzieElmot i Lotos.

W 2008 roku Oleksowicz ponownie zasiadł za kierownicą Subaru Imprezy N12, która odstawała już od czołowych samochodów. Najlepszym wynikiem kierowcy z Warszawy była szósta pozycja w Rajdzie Rzeszowskim. W pozostałych imprezach Oleksowicz był klasyfikowany poza czołową dziesiątką.

Sezon 2009 okazał się rewolucyjny w karierze Oleksowicza. Przesiadka do Peugeota 207 S2000 pozwoliła walczyć o czołowe lokaty w RSMP. Warszawski kierowca na każdej imprezie którą ukończył był klasyfikowany w czołowej szóstce, a najlepszy wynik osiągnął podczas zamykającego sezon Rajdu Dolnoślaskiego, gdzie był drugi.

Więcej informacji o zespole i jego poczynaniach można znaleźć na oficjalnej witrynie www.castrol.q-service.pl lub www.oleksowicz.pl

Maciej Oleksowicz
Data urodzenia 08.06.1978
Miejsce zamieszkania Warszawa
Pilot Andrzej Obrębowski
Pierwszy start
Rajd MOTO 2000, Fiat CC Sporting A0
(3 miejsce)
Maciej Oleksowicz - samochody w karierze
Fiat CC Sporting
VW Polo GTI N2
Mitsubishi Lancer EVO VII gr.N
Mitsubishi Lancer EVO VI gr.N
Subaru Impreza STI N9 gr.N
Subaru Impreza STI N11 gr.N
Subaru Impreza STI N12 gr.N
Peugeot 207 S2000

Najnowszy film z Video.V10.pl więcej »
Tesla Model S kontra praca hydrauliczna


źródło: fot. Dominik Kalamus

Dodaj komentarz

Nick
Treść
Wpisz kod
z obrazka
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.

Zaloguj się

Login Hasło
0

Komentarze do:

Maciej Oleksowicz