
Maciej Oleksowicz urodził się 8 czerwca 1978 roku w Warszawie. Zamiłowanie do sportu odziedziczył po ojcu, który był znanym himalaistą i zdobywcą kilku ośmiotysięczników.
Uprawiał tenis i ścigał się w drugoligowych zwodach na windsurfingu. Mieszka w Warszawie i pracuje dla firmy Intern Cars S.A. Od 2006 roku jest żonaty i ma córkę Maję. Jest założycielem firmy Fast Forward, która zajmuje się organizacją imprez integracyjnych o charakterze rywalizacji i szkoleń w sportach motorowych. Do chwili obecnej posiada na swoim koncie ponad 50 startów z czego 6 poza granicami kraju. Należy do grona czołowych kierowców Mistrzostw Polski. Jego pilotem od zawsze jest Andrzej Obrębowski, z którym łączą go więzi rodzinne.
Obaj zadebiutowali w rajdach w 2000 roku podczas Rajdu MOTO 2000 dysponując Fiatem CC Sporting w klasie A0. Start ten zakończył się 3 miejscem w klasie. W sezonie 2001 wzięli udział w całym cyklu Pucharu PZM. Podczas Cieszyńskiej Barbórki w wypadku dokumentnie zdemolowali swoje Cinqucento. Rok 2002 to kolejny sezon w Pucharze PZM gdzie za kierownicą VW Polo wywalczyli 3 miejsce w klasie N2.
W 2003 roku powstaje zespół Castrol Q-Service, w którego barwach Oleksowicz z Obrębowskim biorą udział w czeskim Rajdzie Mogul Sumava. Niestety ten zagraniczny występ kończy się opuszczeniem drogi i wycofaniem się z zawodów. Później udanie debiutują w Mistrzostwach Polski, gdzie za kierownicą VW Polo GTI wygrywają w klasie N2 pierwszą eliminację Rajd Elmot. Podczas kolejnych rund zawsze stają na drugim stopniu podium i tylko podczas szutrowego Rajdu Polski z rywalizacji eliminuje ich awaria półosi. To zadecydowało, że w ostatecznym rozrachunku reprezentanci zespołu Castrol Q-Service zdobywają tytuł V-ce Mistrza Polski w klasie N2.
W międzyczasie Maciej z Andrzejem spróbowali swych sił za sterami Mitsubishi Lancera EVO VII i wzięli udział w Rajdzie Bałtyku. Start ten zakończył się sukcesem i w klasyfikacji generalnej zajęli trzecie miejsce, ustępując tylko doświadczonemu Leszkowi Kuzajowi i Tomaszowi Kucharowi.
Sezon 2004 przynosi kolejną zmianę samochodu. Oleksowicz kupuje od Michała Sołowowa Mitsubishi Lancera EVO VI, którym później rywalizuje na trasach Rajdu Lubelskiego i Mazowieckiego. Podczas inauguracyjnej rundy Mistrzostw Polski Rajdu Elmot, zespół Castrol Q-Service pojawia się z kolei w Subaru Imprezie N9. Auto zakupione od Leszka Kuzaja otrzymuje również od niego całe zaplecze serwisowe. Podczas niemal wszystkich rund sezonu 2004 Oleksowicz z Obrębowskim plasują się w pierwszej dziesiątce. Ponownie jednak pech dopada ich podczas Rajdu Polski gdzie na skutek awarii dyferencjału zmuszeni są wycofać się z zawodów. Bilans sezonu to 10 miejsce w klasyfikacji generalnej, 8 w grupie N i 5 w klasyfikacji zespołów Sponsorskich.
Rok 2005 to nowe Subaru Impreza w specyfikacji N11 i niezwykle udany początek sezonu. Po trzech rundach Zespół Castro Q-Service zajmuje 3 miejsce w klasyfikacji generalnej. Niestety później podczas Rajdu Rzeszowskiego dochodzi do wypadku i po groźnym dachowaniu załoga nie kończy zawodów. Jeszcze gorzej kończy się kolejna runda - Rajd Warszawski. Na jednym z zakrętów załoga wypada w las pięciokrotnie rolując. Na szczęście poza złamanym obojczykiem Andrzeja nic poważnego się nie stało. Kontuzja ta jednak nie pozwoliła Andrzejowi na start w Rajdzie Wawelskim, gdzie zastąpił go doświadczony pilot Tadeusz Burkacki. Na koniec sezonu Oleksowicz uplasował się na 8 miejscu w klasyfikacji generalnej i 7 w grupie N. W klasyfikacji zespołów sponsorskich Castrol Q-Service zajął 6 miejsce.
Sezon 2006 to kontynuacja współpracy z firmą Castrol i w niezmienionym składzie Maciej Oleksowicz z Andrzejem Obrębowskim rywalizują na trasach Mistrzostw Polski. Mimo nowej rajdowej wersji Subaru Impreza N12 sezon przebiega pod znakiem nienajlepszej formy. Finalnie zajmują 9 miejsce w generalce, 8 w grupie N i 7 w klasyfikacji zespołów sponsorskich. Po drodze zaliczają start w asfaltowym, włoskim klasyku Rajdzie 1000 Miglia, będącym jedną z rund Mistrzostw Europy. Występ kończy się 36 miejscem w generalce. Pod koniec sierpnia zespół Castrol Q-Service udanie debiutuje w Rajdowych Mistrzostwach Świata, gdzie podczas legendarnego Radju Finlandii zajmują bardzo dobre 10 miejsce w klasyfikacji grupy N. Koniec sezonu to również wyprawa na światowe trasy tym razem na Rajd Walii. Niestety podczas drugiego etapu warszawiacy lądują poza drogą i tracą szansę na dobry wynik.
Zespół Castrol Q-Service zainaugurował sezon 2007. Do dyspozycji miał dwie rajdowe Subaru Imprezy w specyfikacji N12. Jeden z nich to przebudowana wersja N11 i pełni rolę samochodu treningowego. Podobnie jak podczas lat 2004, 2005 i 2006 serwisem zajmuje się doświadczony zespół mechaników ze stajni Leszka Kuzaja. Oprócz tego w skład zespołu wchodzi znany fotoreporter Dominik Kalamus, który pełni rolę PR Managera. Koordynatorem wspomagającym jest Michał Kaniowski, który wspiera Andrzej Górskiego. Najlepszym osiągnięciem Oleksowicza w tym sezonie było ósme miejsce w RajdzieElmot i Lotos.
W 2008 roku Oleksowicz ponownie zasiadł za kierownicą Subaru Imprezy N12, która odstawała już od czołowych samochodów. Najlepszym wynikiem kierowcy z Warszawy była szósta pozycja w Rajdzie Rzeszowskim. W pozostałych imprezach Oleksowicz był klasyfikowany poza czołową dziesiątką.
Sezon 2009 okazał się rewolucyjny w karierze Oleksowicza. Przesiadka do Peugeota 207 S2000 pozwoliła walczyć o czołowe lokaty w RSMP. Warszawski kierowca na każdej imprezie którą ukończył był klasyfikowany w czołowej szóstce, a najlepszy wynik osiągnął podczas zamykającego sezon Rajdu Dolnoślaskiego, gdzie był drugi.
Więcej informacji o zespole i jego poczynaniach można znaleźć na oficjalnej witrynie www.castrol.q-service.pl lub www.oleksowicz.pl
Maciej Oleksowicz | |
---|---|
Data urodzenia | 08.06.1978 |
Miejsce zamieszkania | Warszawa |
Pilot | Andrzej Obrębowski |
Pierwszy start | Rajd MOTO 2000, Fiat CC Sporting A0 (3 miejsce) |
Maciej Oleksowicz - samochody w karierze | |
Fiat CC Sporting | |
VW Polo GTI N2 | |
Mitsubishi Lancer EVO VII gr.N | |
Mitsubishi Lancer EVO VI gr.N | |
Subaru Impreza STI N9 gr.N | |
Subaru Impreza STI N11 gr.N | |
Subaru Impreza STI N12 gr.N | |
Peugeot 207 S2000 |
Dodaj komentarz
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
Zaloguj się
Komentarze do:
Maciej Oleksowicz




.jpg)