Loix przejął Punto S2000 po Tsjoenie
2007-06-26 - Ł. Lach Tagi:
Tuż po awarii technicznej w Rajdzie Ypres, Pieter Tsjoen niespodziewanie ogłosił zakończenie kariery. "Decyzję podjąłem już kilka tygodni wcześniej. Nie mam już motywacji aby 100% skupić się na startach. To nie byłoby fair wobec wszystkich osób w zespole, które wkładają całe serce aby jak najlepiej wypaść na rajdzie" - tłumaczył swoją decyzję.
Ale firma Vergokan ma do końca 2008 roku wspierać zespół wystawiający Punto S2000. W miejsce Tsjoena nowym kierowcą zespołu został inny belg - Freddy Loix. W podjęciu decyzji pomogła zapewne kolejna awaria Polo S2000 na Rajdzie Ypres. Pieter Tsjoen jest związany z firmą Verkogan kontraktem aż do 2009. Były kierowca obejmie teraz stanowisko managera.
Tegoroczny program zakłada starty jeszcze w 4 rundach IRC: Rajdzie Madery, Barum, San Remo i du Valais. Prawdopodobnie w Belgii Loix będzie nadal jeździł Polo S2000. Nie wiadomo jeszcze które S2000 będzie bronią zespołu w IRC 2008.
Początki rajdowej kariery Loixa to schyłek lat 80'. Początkiem lat 90' rozpoczął pierwsze starty w MŚ za kierownicą Astry Gsi w barwach Opel Team Belgium. Następnie Astrę zmienił na Celicę GT4, a potem na Corollę WRC. Wtedy też związał się z tytoniowym potentatem. Loix był przez długie lata wspierany finansowo przez Marlboro. Od 99' roku przez 3 lata był kierowcą fabrycznym Mitsubishi. Wielokrotnie kończył rajdy na 4 miejscu, ale nie był w stanie osiągnąć wyniku na podium.
W latach 2002-2003 był fabrycznym kierowcą Hyundaia, gdzie startował Accentem WRC. Koneksje z Marlboro umożliwiły mu starty Peugeot 307 WRC przez pół sezonu 2004. Poźniej Loix zakończył regularne starty w MŚ. Startował w Rajdzie Dakar, w mistrzostwach Belgi Citroenem C2 S1600, a następnie skupił się nad prowadzonymi przez Rene Georges pracami rozwojowymi VW Polo S2000.
Tegoroczny program zakłada starty jeszcze w 4 rundach IRC: Rajdzie Madery, Barum, San Remo i du Valais. Prawdopodobnie w Belgii Loix będzie nadal jeździł Polo S2000. Nie wiadomo jeszcze które S2000 będzie bronią zespołu w IRC 2008.
Początki rajdowej kariery Loixa to schyłek lat 80'. Początkiem lat 90' rozpoczął pierwsze starty w MŚ za kierownicą Astry Gsi w barwach Opel Team Belgium. Następnie Astrę zmienił na Celicę GT4, a potem na Corollę WRC. Wtedy też związał się z tytoniowym potentatem. Loix był przez długie lata wspierany finansowo przez Marlboro. Od 99' roku przez 3 lata był kierowcą fabrycznym Mitsubishi. Wielokrotnie kończył rajdy na 4 miejscu, ale nie był w stanie osiągnąć wyniku na podium.
źródło: pietertsjoen.be foto: Norbert Melckenbeeck
Dodaj komentarz
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
Zaloguj się
0
Komentarze do:
Loix przejął Punto S2000 po Tsjoenie
Newsletter
Galerie zdjęć