
Przy okazji Rajdu Akropolu w Grecji miała miejsce kampania reklamowa akcji ChooseESC! (wybierz ESC) promującej stosowanie systemu stabilizacji toru jazdy, w Polsce lepiej znanego pod nazwą ESP. Do grona twarzy kampanii, obok Michaela Schumachera, dołączył także Sebastien Loeb.
"Po drogach jeżdżą ogromne ilość samochodów, a 99 procent kierowców nie wie jak zachować się w momencie gdy samochód wpadnie w poślizg" - zauważył Loeb. "Różnie to bywa na drodze, czasem ktoś wbiegnie Ci pod koła albo zajedzie drogę i wtedy nawet nie zdążysz zareagować kierownicą. Ten system zbiera dane z czujników pięć razy na sekundę sprawdzając co się dzieje z samochodem - tego nie potrafi żaden kierowca".
"ESC to jeden z najważniejszych systemów poprawiających bezpieczeństwo od momentu wynalezienia pasów. Kontrolowane poślizgi są elementem rajdów, ale kiedy jadę na drodze publicznej, z moją rodziną, to chcę uniknąć poślizgu za wszelką cenę. Dlatego korzystam z ESC". Loeb otrzymał do dyspozycji Citroena C2, którym bez systemu wykręcał piruety na macie poślizgowej lotniska Tatoi w Atenach udowadniając, że w niektórych sytuacjach na drodze, nawet kunszt jazdy czterokrotnego mistrza świata nie wystarczy do opanowania auta na śliskiej nawierzchni.
"Nigdy się nie bawiłem w coś takiego. To niesamowite! Cokolwiek byś nie robił, samochodu nie da się wrzucić w pościg. Doprawdy zadziwiające. To bardzo dobry system, jeden z tych, które ratują życie, dlatego się to angażuję" - zachwycał się po przejażdżce z ESC.
"Wiecie jak to jest, kiedy prowadzę samochód, to nie zawsze jestem dostatecznie skoncentrowany. Dobrze wiedzieć, że mój samochód posiada system, który w razie czego pomoże mi wyjść z opresji" - kończy Loeb.
Kampania ruszyła z inicjatywy Komisji Europejskiej, która przygotowuje rozporządzenie, na mocy którego od 2012 r. wszystkie nowe samochody mają być fabrycznie wyposażone w system ESC. Szacuje się, że akcja ChooseESC! może rocznie ocalić nawet 4 tyś istnień ludzkich w Europie.ESC to elektroniczny układ stabilizujący tor jazdy samochodu podczas pokonywania zakrętów i gwałtownych manewrów. ESC bezpośrednio współpracuje z ABS i ASR. W razie wykrycia nadsterowności lub podsterowności system przyhamowuje odpowiednie jedno lub wiele kół tak, aby samochód zachował sterowność i nie obrócił się wokół własnej osi.
"Po drogach jeżdżą ogromne ilość samochodów, a 99 procent kierowców nie wie jak zachować się w momencie gdy samochód wpadnie w poślizg" - zauważył Loeb. "Różnie to bywa na drodze, czasem ktoś wbiegnie Ci pod koła albo zajedzie drogę i wtedy nawet nie zdążysz zareagować kierownicą. Ten system zbiera dane z czujników pięć razy na sekundę sprawdzając co się dzieje z samochodem - tego nie potrafi żaden kierowca".
"ESC to jeden z najważniejszych systemów poprawiających bezpieczeństwo od momentu wynalezienia pasów. Kontrolowane poślizgi są elementem rajdów, ale kiedy jadę na drodze publicznej, z moją rodziną, to chcę uniknąć poślizgu za wszelką cenę. Dlatego korzystam z ESC". Loeb otrzymał do dyspozycji Citroena C2, którym bez systemu wykręcał piruety na macie poślizgowej lotniska Tatoi w Atenach udowadniając, że w niektórych sytuacjach na drodze, nawet kunszt jazdy czterokrotnego mistrza świata nie wystarczy do opanowania auta na śliskiej nawierzchni.
"Nigdy się nie bawiłem w coś takiego. To niesamowite! Cokolwiek byś nie robił, samochodu nie da się wrzucić w pościg. Doprawdy zadziwiające. To bardzo dobry system, jeden z tych, które ratują życie, dlatego się to angażuję" - zachwycał się po przejażdżce z ESC.
Kampania ruszyła z inicjatywy Komisji Europejskiej, która przygotowuje rozporządzenie, na mocy którego od 2012 r. wszystkie nowe samochody mają być fabrycznie wyposażone w system ESC. Szacuje się, że akcja ChooseESC! może rocznie ocalić nawet 4 tyś istnień ludzkich w Europie.ESC to elektroniczny układ stabilizujący tor jazdy samochodu podczas pokonywania zakrętów i gwałtownych manewrów. ESC bezpośrednio współpracuje z ABS i ASR. W razie wykrycia nadsterowności lub podsterowności system przyhamowuje odpowiednie jedno lub wiele kół tak, aby samochód zachował sterowność i nie obrócił się wokół własnej osi.
V10.pl fot. McKlein
Dodaj komentarz
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
Zaloguj się
0
Komentarze do:
Loeb w kampanii promującej system ESP
Podobne: Loeb w kampanii promującej system ESP




Podobne galerie: Loeb w kampanii promującej system ESP
.jpg)
.jpg)
Najczęściej czytane w tym miesiącu
Tapety na pulpit Citroen
Galerie zdjęć
Newsletter