
W Argentynie jednym z największych wyzwań dla Sebastiena Loeba była konieczność dostosowania stylu jazdy do posiadanych opon. Organizator nie pozostawił zawodnikom wyboru - na długo przed rajdem ustalono, że w użyciu będzie twarda mieszanka szutrówek Pirelli - model Scorpion, stworzony z myślą o gorącej Grecji i suchych szutrach.
Jedyne dostępne opony Pirelli okazały się za twarde na mokrą, rozmiękłą nawierzchnię pokrytą grubą warstwą błota. Obecne przepisy zabraniają także wykonywania dodatkowych nacięć w oponie, które zwiększyłyby przyczepność.
Po 39.zwycięstwie, które okazało się walką o przetrwanie i utrzymanie na drodze, mistrz świata nie szczędzi słów krytyki pod adresem obowiązujących regulaminów w każdym udzielanym wywiadzie.
"Opony, jako takie, spisały się bardzo dobrze. Nie było żadnych kapci, okazały się bardzo wytrzymałe” - przyznał Loeb na konferencji prasowej. "Tylko, że to jest jakiś absurd, że w Meksyku, a w potem w Grecji, gdzie latem jest 40 stopni jedziemy na tej samej mieszance, co w Argentynie”.
"Nie chodzi mi o jakość opon, która jest bardzo dobra, ale o warunki w jakich je stosujemy. Trzeba pójść na jakiś kompromis. W ubiegłym roku dysponowaliśmy pięcioma rodzajami mieszanek, teraz mamy jedną i nie możemy robić nacięć".
W wywiadzie dla francuskiego L’Equipe Loeb używał dosadniejszych określeń: "Muszę to powiedzieć, bo sytuacja jest strasznie głupia. Już samo zmuszenie nas do brodzenia w błocie na twardej mieszance nie było zbyt sprytnym posunięciem, ale za zakaz docinania opon w takich ekstremalnych warunkach powinien być chyba jakiś paragraf".
"Przyznaję szczerze, że kompletnie tego nie rozumiem. Po co naraża się zawodników i kibiców? Przecież docinanie opon nic nie kosztuje. Z tego co się zorientowałem, chłopaki z Subaru podzielają moje zdanie".
Mario Isola, odpowiedzialny w Pirelli za dział rajdowych opon, poinformował, że firma nie ma żadnego wpływu na wybór stosowanego ogumienia, ale jest otwarta na propozycje.
"To FIA podjęła decyzję o stosowaniu w Argentynie twardej mieszanki modelu Scorpion. Zgodę na wykonywanie nacięć także może wydać tylko FIA, a to od zespołów zależy, czy z tego prawa skorzystają".
"Opona Scorpion była tworzona i testowana z myślą o innych warunkach, niż te, które mieliśmy w Argentynie. Oczywiście jesteśmy w pełni gotowi, aby w każdej chwili rozpocząć z FIA i zespołami dyskuję na temat zmian".
Po 39.zwycięstwie, które okazało się walką o przetrwanie i utrzymanie na drodze, mistrz świata nie szczędzi słów krytyki pod adresem obowiązujących regulaminów w każdym udzielanym wywiadzie.
"Opony, jako takie, spisały się bardzo dobrze. Nie było żadnych kapci, okazały się bardzo wytrzymałe” - przyznał Loeb na konferencji prasowej. "Tylko, że to jest jakiś absurd, że w Meksyku, a w potem w Grecji, gdzie latem jest 40 stopni jedziemy na tej samej mieszance, co w Argentynie”.
W wywiadzie dla francuskiego L’Equipe Loeb używał dosadniejszych określeń: "Muszę to powiedzieć, bo sytuacja jest strasznie głupia. Już samo zmuszenie nas do brodzenia w błocie na twardej mieszance nie było zbyt sprytnym posunięciem, ale za zakaz docinania opon w takich ekstremalnych warunkach powinien być chyba jakiś paragraf".
"Przyznaję szczerze, że kompletnie tego nie rozumiem. Po co naraża się zawodników i kibiców? Przecież docinanie opon nic nie kosztuje. Z tego co się zorientowałem, chłopaki z Subaru podzielają moje zdanie".
Mario Isola, odpowiedzialny w Pirelli za dział rajdowych opon, poinformował, że firma nie ma żadnego wpływu na wybór stosowanego ogumienia, ale jest otwarta na propozycje.
"To FIA podjęła decyzję o stosowaniu w Argentynie twardej mieszanki modelu Scorpion. Zgodę na wykonywanie nacięć także może wydać tylko FIA, a to od zespołów zależy, czy z tego prawa skorzystają".
"Opona Scorpion była tworzona i testowana z myślą o innych warunkach, niż te, które mieliśmy w Argentynie. Oczywiście jesteśmy w pełni gotowi, aby w każdej chwili rozpocząć z FIA i zespołami dyskuję na temat zmian".

Dodaj komentarz
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
Zaloguj się
1
Komentarze do:
Loeb krytykuje "głupie" i "absurdalne" przepisy
Podobne: Loeb krytykuje "głupie" i "absurdalne" przepisy



Podobne galerie: Loeb krytykuje "głupie" i "absurdalne" przepisy
.jpg)
.jpg)
Najczęściej czytane w tym miesiącu
Tapety na pulpit
Newsletter
Galerie zdjęć