Loeb chce świętować w Jordanii 40. zwycięstwo
2008-04-23 - Ł. Lach Tagi: Citroen, Loeb, Rajd Jordanii
Pomimo braku doświadczenia na trasach nowego w kalendarzu mistrzostw Rajdu Jordanii, Sebastien Loeb ma nadzieję, że już w najbliższy weekend będzie świętował rekordowe 40. zwycięstwo w karierze. Lider klasyfikacji spodziewa się także dodatkowych utrudnień z powodu jazdy na czele stawki, ale ma nadzieję, że doświadczenie zdobyte w Meksyku w trakcie jazdy w podobnych warunkach będzie pomocne.
„O Rajdzie Jordanii wiemy niewiele, więc zamierzam podejść do niego dość ostrożnie” - zapowiada Sebastien Loeb. „Mam wrażenie, że trasa nie będzie szczególnie wymagająca dla samochodów. Za to jazda na początku stawki może się okazać utrudnieniem. Są niewątpliwie pewne podobieństwa do Rajdu Meksyku, w którym nasz C4 WRC okazał się bardzo szybki, a to jest zachęcające".
"Moim celem jest zwycięstwo, dzięki któremu chciałbym umocnić przewagę w klasyfikacji Kierowców i przyczynić się do dalszej walki Citroena o pierwsze miejsce w klasyfikacji Konstruktorów. Jeżeli nam się uda, będzie to 40 moje zwycięstwo odniesione razem z Danielem w Mistrzostwach Świata. Nie mam obsesji na punkcie statystyk, ale to byłby ładny okrągły wynik.”
Dani Sordo, drugi z fabrycznych kierowców Citroena ma przewagę nad rywalami. Hiszpan zaliczył zapoznanie z jordańskimi odcinkami specjalnymi w ubiegłym roku i liczy na kolejne po Rajdzie Argentyny podium w tym sezonie.
„Nieczęsto w mojej karierze zdarza mi się stawać na starcie rajdu WRC, o którym wiem więcej niż niektórzy rywale” - cieszył się Dani Sordo. „Ogólnie mówiąc, to szybki rajd rozgrywany na dość szerokich drogach. Nawierzchnie, twarde jak beton, nie powinny ucierpieć po przejazdach pierwszej pętli.
"Będzie to jazda w dużym tempie, ale nie wolno zapominać o warstwie luźnego szutru, powodującej nagłe zmiany przyczepności. Nie ma mowy o zjeżdżaniu z toru poprzedników, a ponieważ pobocza bywają miękkie i sypkie, trzeba też zapomnieć o cięciach. Celem naszej załogi będzie zajęcie miejsca na podium.”
„Udział w nowym rajdzie zawsze niesie pewne niewiadome” - mówi Xavier Mestelan-Pinon, dyrektor techniczny zespołu Citroen Sport. „Ostatnie dwa razy w podobnej sytuacji poradziliśmy sobie dobrze - mam na myśli rajdy Portugalii i Irlandii - ale z drugiej strony pamiętam nasz start w Norwegii. Treningi w Jordanii są niedozwolone, staraliśmy się więc przygotować do tego zadania inaczej, korzystając z takich informacji, jakie udało nam się zdobyć".
"Wiemy, że trasy, niezbyt wyboiste, schodzą aż na poziom 400 metrów pod poziomem morza, temperatury są bardzo wysokie, trzeba się liczyć z wiatrem niosącym piasek… Analizując te parametry, określiliśmy podstawowe regulacje, które będziemy precyzować na podstawie relacji załóg z zapoznania.”
Dwoma prywatnymi Citroenami C4 WRC w Jordanii wystartują Conrad Rautenbach, który w Argentynie znalazł się tuż za podium i świętował życiowy wynik oraz Estończyk Urmo Aava, który za kierownicą C4-ki debiutował w Rajdzie Szwedzkim. Obydwie załogi zostały prywatnie zgłoszone przez zespół PH-Sport, podczas rajdu wspiera ich ekipa techniczna Citroen Technologies.
"Moim celem jest zwycięstwo, dzięki któremu chciałbym umocnić przewagę w klasyfikacji Kierowców i przyczynić się do dalszej walki Citroena o pierwsze miejsce w klasyfikacji Konstruktorów. Jeżeli nam się uda, będzie to 40 moje zwycięstwo odniesione razem z Danielem w Mistrzostwach Świata. Nie mam obsesji na punkcie statystyk, ale to byłby ładny okrągły wynik.”
„Nieczęsto w mojej karierze zdarza mi się stawać na starcie rajdu WRC, o którym wiem więcej niż niektórzy rywale” - cieszył się Dani Sordo. „Ogólnie mówiąc, to szybki rajd rozgrywany na dość szerokich drogach. Nawierzchnie, twarde jak beton, nie powinny ucierpieć po przejazdach pierwszej pętli.
"Będzie to jazda w dużym tempie, ale nie wolno zapominać o warstwie luźnego szutru, powodującej nagłe zmiany przyczepności. Nie ma mowy o zjeżdżaniu z toru poprzedników, a ponieważ pobocza bywają miękkie i sypkie, trzeba też zapomnieć o cięciach. Celem naszej załogi będzie zajęcie miejsca na podium.”
„Udział w nowym rajdzie zawsze niesie pewne niewiadome” - mówi Xavier Mestelan-Pinon, dyrektor techniczny zespołu Citroen Sport. „Ostatnie dwa razy w podobnej sytuacji poradziliśmy sobie dobrze - mam na myśli rajdy Portugalii i Irlandii - ale z drugiej strony pamiętam nasz start w Norwegii. Treningi w Jordanii są niedozwolone, staraliśmy się więc przygotować do tego zadania inaczej, korzystając z takich informacji, jakie udało nam się zdobyć".
"Wiemy, że trasy, niezbyt wyboiste, schodzą aż na poziom 400 metrów pod poziomem morza, temperatury są bardzo wysokie, trzeba się liczyć z wiatrem niosącym piasek… Analizując te parametry, określiliśmy podstawowe regulacje, które będziemy precyzować na podstawie relacji załóg z zapoznania.”
Dwoma prywatnymi Citroenami C4 WRC w Jordanii wystartują Conrad Rautenbach, który w Argentynie znalazł się tuż za podium i świętował życiowy wynik oraz Estończyk Urmo Aava, który za kierownicą C4-ki debiutował w Rajdzie Szwedzkim. Obydwie załogi zostały prywatnie zgłoszone przez zespół PH-Sport, podczas rajdu wspiera ich ekipa techniczna Citroen Technologies.
źródło: Citroen Polska
Dodaj komentarz
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
Zaloguj się
0
Komentarze do:
Loeb chce świętować w Jordanii 40. zwycięstwo
Podobne: Loeb chce świętować w Jordanii 40. zwycięstwo
Citroen zaliczył Rajd Jordanii do udanych »
Loeb tłumaczy okoliczności wypadku »
WRC: Zespoły i ich kierowcy na sezon 2019 »
Loeb znowu wygrał w WRC. To być może moje największe zwycięstwo »
Podobne galerie: Loeb chce świętować w Jordanii 40. zwycięstwo
Prezentacja zespołu Loeb Racing »
Testy Citroena przed Rajdem Niemiec »
Citroen na Porto Road Show »
Najczęściej czytane w tym miesiącu
Tapety na pulpit Citroen
Galerie zdjęć
Newsletter