Rajdy  »  Mistrzostwa Europy  »  Aktualności  »  Kajetan Kajetanowicz marzy o S2000
Kajetan Kajetanowicz

Kajetan Kajetanowicz marzy o S2000

2012-10-01 - Ł. Łuniewski     Tagi: Kajetanowicz, Rajd Polski, RSMP, ME, ERC
Niepokonani od początku sezonu Kajetan Kajetanowicz i Jarek Baran przyjechali na Rajd Polski z zapewnionym wcześniej tytułem Mistrzów Polski w sezonie 2012. Na Mazurach dwukrotni zwycięzcy polskiej rundy mistrzostw Europy dawali z siebie absolutnie wszystko i wspinali się w górę tabeli. Zawodnicy LOTOS Dynamic Rally Team po pechowych kwalifikacjach zawzięcie walczyli na odcinkach specjalnych w niezwykle trudnych warunkach i mimo przeciwności losu dojechali na metę jedynej szutrowej rundy w tegorocznym kalendarzu i to na czwartym miejscu, będąc najszybszymi spośród wszystkich załóg jadących autami budowanymi na bazie seryjnych. Znany ze swojej niezwykłej efektywności Kajetan Kajetanowicz od ponad 20 rajdów tylko 4 razy nie wywalczył miejsca na podium. Kajetan Kajetanowicz: W obliczu tego, co się wydarzyło, podejmując trud walki, gdy po urwaniu koła startowaliśmy z 21 pozycji, ukończyliśmy rajd tuż za podium. Tyle ile przeżyliśmy podczas tej rundy, nie doświadczyliśmy w całym sezonie. Ważne jest to, aby nie poddawać się, w trudnych chwilach ułożyć sobie w głowie, że mimo wszystko trzeba cisnąć, trzeba walczyć do samego końca. Myślę, że w tej sytuacji i po tym co przeżyliśmy z całym zespołem możemy czuć się podobnie jak w ubiegłym roku, czyli jak zwycięzcy. Moim marzeniem jest choć raz móc powalczyć jednym z takich samochodów, które obstawiły podium Rajdu Polski.

Jarek Baran: To naprawdę nie był łatwy rajd, od wielu miesięcy nie mieliśmy takich emocji. Przez dwa dni jechaliśmy bardzo wysokim tempem i wyciskaliśmy z auta absolutnie wszystko. Warunki na trasie były nieporównanie trudniejsze niż w roku ubiegłym i na mecie w Mikołajkach jestem więcej niż bardzo zadowolony. Cały zespół wykonał dobrą robotę i im też należą się słowa uznania. I bardzo dziękuję za gorący doping.
Partnerami zespołu w sezonie 2012 są: producent paliw LOTOS Dynamic oraz producent olejów LOTOS, a także STP - producent dodatków i CUBE. Corporate Release.



źródło: informacja prasowa

Dodaj komentarz

Nick
Treść
Wpisz kod
z obrazka
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.

Zaloguj się

Login Hasło
6

Komentarze do:

Kajetan Kajetanowicz marzy o S2000

Kajetan Kajetanowicz marzy o S2000
Miko 2012-10-01 14:59
Dziwię się że Kajto nie naciska na sponsorów, przecież to jest Mistrz Polski który jest pewniakiem do kolejnych tytułów i jak Kościuszko jest rozpieszczany tak Kajto który ma nieporównywalnie większy talent musi jeździć ciężką imprezą zamiast bawić się taką Fiestą 1.6T...
Kajetan Kajetanowicz marzy o S2000
fiacik22 2012-10-04 12:37
Kwestia talentu jest dyskusyjna między Panami Kościuszko i Kajetanowicz.. Subaryna Kajtka z pakietem R4 to konstrukcja znacząco odległa o serii. W dodatku szuter czyli nawierzchnia luźna, która z zasady zrównuje różnice mocowe między autami. Kiedyś jak był prosty podział na grupe A i N to wystarczy że spadł deszcze i N-ką można było objechać A-grupowego potwora. Jeśli S2000 możan wygrać z ultra nowoczesną konstrukcją RRC to to sądzę że można jednak na własnym terenie R4-czwórka zrównać się z S2000. Jednak wszystko zależy kto siedzi w jakim samochodzie. Przy okazji tu widać gdzie się znajdujemy jeśli chodzi o rajdy szutrowe. 21 Fin leje nas na naszym podwórku autem S2000. Czapki z głów Esapekka Lappi.
Kajetan Kajetanowicz marzy o S2000
Witcher1990 2012-10-05 00:36
Po prostu macie złe porównanie- rok temu czołówka startowała w Nkach (Kajto, Hołek, Kościuch) a w tym roku dwóch szybkich zawodników miało lepszy sprzęt bo takim należy nazwać s2000 i RRC- świadczą o tym wyniki bo nigdzie na świecie przy podobnych umiejętnościach zawodników impreza nie będzie szybsza od fabii czy puga. Dlatego jeśli ktoś nie posiadając auta wrc wbija do top 10 w MŚ to prowadzi właśnie s2000. Pokazuje nam to Ogier czy Hanninen a w tym roku takie auto zdobyło punkty na power stage. I generalizując s2000 jest szybsze niż RRC chociaż słabszy silnik 1.6T lepiej spisze się na wolnych zakrętach
Kajetan Kajetanowicz marzy o S2000
fiacik22 2012-10-05 18:25
S2000 szybsze od RRC ?? nie to chyba lekka przesada. Z tego co sie orjentuje to RRC nieznacznie sie rozni od WRC. Mam gdzies nawet takie porównie trzech fiest S2000, RRC, i WRC. Z tego co wiem zeby przebrobic RRC na WRC potrzeba kilka godzin. A sokoro róznica miedzy obecnymi WRCami a S-kami jest biegunowa wręcz to napewno RRC musi być szybsze od S2000. Ciezko objektywnie stwierdzić. Przydał by sie jakis dorby test porównawczy.
Kajetan Kajetanowicz marzy o S2000
Witcher1990 2012-10-05 22:51
Porównanie jest w jednym z magazynów WRC z tym, że na pewno była tam fiesta s2000 i rrc Sołka a nie wiem czy wurc też. Samochody RRC nie osiągają świetnych wyników na świecie, owszem czasem wygrywają jednak s2000 ma znacznie więcej sukcesów. RRC ma wszystko to co wurc z tym, że nie ma lekkich szyb i jego pakietu aerodynamicznego. Poza tym ma założoną mniejszą zwężkę w turbinie przez co do silnika dochodzi mniej powietrza co przekłada się na moc. Samochody te mogą mieć większą prędkość maksymalną i być łatwiejsze dla nowych zawodników ze względu na turbo, które pomaga w zakrętach, ponieważ nie trzeba trzymać silnika na maksymalnych obrotach jak w s2000. A więc w przypadku błędu samochód RRC straci mniej. Zawieszeniowo te samochody są podobne ale silnik tworzony pod wurca mimo wszystko z taką zwężką i skrzynią nie będzie w stanie wypracować 100% możliwości co innego s2000 które od początku do końca jest zaprojektowane w swojej klasie. Sołek właśnie na to narzekał, że skrzynia nie nadaje się do takiego silnika i po początkowym zachwycie wrócił do starej fiesty s2000 chociaż przecież wiemy, że lubi nowe zabawki i stać go na topowy sprzęt.
Kajetan Kajetanowicz marzy o S2000
fiacik22 2012-10-06 19:04
Ten test o ktorym mowisz tez widzialem Ale mi chodiz o inny. Ty mowisz o tym jak msport dal do przetestowania RRC Sołkowi. Tylko był jescze jeden ktory opisuje j wszytskie trzy konstrukcje i to tez bylo w WRC. Może masz racje że ta zwezka nie daje takiej mocy. Zgadzam sie z tym ze RRC jest bezpieczniejsze dzieki turbince o tym Robert Kubica tez mowił podczas wywiadu. Zdrugies strony taki maly krotki pozdbawiony aktywnych dyfrów i z turbina moze byc zaskakujacy na kretej slizgiej nawierzchni. Pod katem bezpieczentswa napewno dominuja N-kowe miśki i subaryny. A tak wracaj do Kajtka fajnie bylo jak wystartował w IRC jakism s2000. Fajna konforntacja bybyla.