Rajdy » Mistrzostwa Polski » Aktualności » Jan Chmielewski triumfatorem Citroen Racing Trophy Polska

Jan Chmielewski triumfatorem Citroen Racing Trophy Polska
2013-09-17 - P. Krupka Tagi: RSMP, ERC, Citroen Racing Trophy Polska
Tak trudnych warunków, jakie obserwowaliśmy na Lotos 70. Rajdzie Polski w historii polskich rajdów jeszcze chyba nie było! Padający przez kilka dni przed rozpoczęciem rywalizacji deszcz, zmienił piaszczyste drogi w okolicach Mikołajek w błotniste grzęzawisko i organizator musiał włożyć dużo wysiłku w przeprowadzenie imprezy. Na szczęście po odwołaniu fragmentów pierwszego i drugiego oesu, pozostałe trasy nadawały się do walki, choć jazda nimi wymagała wspięcia się na wyżyny swoich umiejętności. W tych warunkach, kierowcy Citroënów, pokazali wyjątkową skuteczność i zdobyli „trzy korony” - obsadzając całe podium w klasach 2WD i 5. oraz wygrywając nagrody w Citroën Racing Trophy Polska!
Rajd był jedyną rundą tegorocznego pucharu Citroëna rozgrywaną na luźnych nawierzchniach, więc nie było łatwo przewidzieć kto najlepiej poradzi sobie w tych warunkach. Na starcie stanęło sześć ekip, w tym jedna mieszana, australijsko-brytyjska Molly Taylor / Sebastian Marshall. Pozostali zawodnicy, to debiutujący w cyklu Filip Nivette i Grzegorz Gołda oraz doskonale znani z poprzednich rajdów Jan Chmielewski z Robertem Hundlą, Szymon Kornicki z Przemysławem Boskiem, Radosław Raczkowski z Łukaszem Gwiazdą i Radosław Typa z Szymonem Gospodarczykiem.
Od początku szybkie tempo narzucił Radek Raczkowski, co oznaczało że jest dobrze przygotowany i lubi jazdę bokami po błotnistym szutrze. Jego tempo poprawiało się przez cały dzień i na koniec pierwszego etapu, wraz ze swoim pilotem, Łukaszem Gwiazdą byli najszybszą ośką w rajdzie. Drugiego dnia, znacznie powiększyli uzyskaną przewagę, wygrywając cztery z sześciu odcinków specjalnych i wjechali na metę usytuowaną na rynku w Mikołajkach, jako bezapelacyjni zwycięzcy klasyfikacji 2WD i klasy 5. oraz triumfatorzy piątej rundy Citroën Racing Trophy Polska, a to wszystko w rajdzie zaliczanym do Mistrzostw Europy! To wspaniały sukces tej młodej - startującej drugi sezon w programie i w Mistrzostwach Polski - załogi, której po wielu niepowodzeniach w tym roku, potrzebny był dobry rezultat. Na podium otrzymali zasłużone gratulacje, oraz czek na 4.000 Euro: „Cieszę się, że wreszcie udało się bez problemów dojechać do mety i wygrać w ośce i pucharze citroëna. Od początku miałem frajdę z jazdy, głównie dzięki dobremu przygotowaniu samochodu. Mimo, że czasy pozwalały wygrywać kolejne oesy, to nasze tempo było raczej spokojne i cały czas starałem się zachowywać pewien margines bezpieczeństwa. Teraz kolej na poprawę wyników na asfalcie !” - powiedział po mecie Radek.
Bardzo ważne, ze względu na wyniki tegorocznej rywalizacji, było drugie miejsce Janka Chmielewskiego i Roberta Hundli. Dzięki 18 punktom zdobytym tutaj, zawodnicy z Małopolski zagwarantowali sobie zwycięstwo w klasyfikacji Citroën Racing Trophy Polska 2013, a dobre miejsce pozwoliło zgromadzić wystarczającą ilość punktów do zapewnienia sobie tytułów Mistrzów Polski, również w klasyfikacjach 2WD i klasy 5. Janek i Robert na mecie nie kryli radości i podkreślali, że ten sezon jest dla nich wyjątkowo szczęśliwy. Nawet podczas tego rajdu, dwukrotnie poważnie uszkodzili koło na wystających w koleinie kamieniach, ale nie spowodowało to żadnych konsekwencji.
Radek Typa, pilotowany przez Szymona Gospodarczyka, liczył na dobry występ w tej ważnej, domowej dla kierowcy imprezie. Plany zakładały walkę o pierwszą pozycję wśród aut napędzanych na jedną oś, ale efektem poróżowania po trasie, było trzecie miejsce w CRTP oraz klasach 2WD i 5. Zarówno wynik, jak i czasy oesów, mimo że zapewniły najniższe miejsce na podium, nie były satysfakcjonujące dla tej załogi: „Od początku ciężko mi było dogadać się z samochodem - powiedział Radek - do tego doszły jakieś problemy z elektroniką, których chyba do końca nie udało się usunąć, ale bardzo się cieszymy, że jesteśmy na mecie i do tego na najniższym stopniu podium w kilku klasyfikacjach, wielu kierowców chciało by być na moim miejscu, więc weekend uważam za udany.”
Nie do końca szczęśliwie rajd ułożył się debiutantom - Filipowi Nivette i Łukaszowi Gołdzie. W ich samochodzie przestało działać zasilanie elektryczne i po mecie pierwszego odcinka załoga musiała wycofać się z rywalizacji pierwszego etapu. Drugiego dnia, po skorzystaniu z systemu SuperRally zawodnicy notowali czasy w okolicach trzeciego miejsca w ośce, jednak w efekcie kolejnej awarii, musieli definitywnie zakończyć jazdę i na pocieszenie pozostało im cenne doświadczenie zdobyte w DS3 R3.
Po raz pierwszy goszcząca w Polsce - zawodniczka z Antypodów - Molly Taylor, nie spodziewała się, że poziom rywalizacji w Polsce jest aż tak wysoki, a trasy tak trudne: „Preferujemy suchą nawierzchnię, a trasa tutaj była bardzo mokra i wymagająca. Wasi kierowcy są bardzo szybcy i lepiej znają te szybkie odcinki, które są zupełnie inne niż w pozostałych rajdach klasyfikowanych do Mistrzostw Europy. Mogliśmy się tutaj wiele nauczyć.” Molly Taylor i Sebastian Marshall wjechali na metę, jako czwarta załoga Citroëna.
Po rewelacyjnym początku, kiedy Szymon Kornicki i Przemysław Bosek wygrali odcinek kwalifikacyjny i odnotowali drugie miejsce w ośce na pierwszym odcinku specjalnym, zostawiając w tyle pozostałe Citroëny, przyszedł słabszy moment, czego efektem było przewrócenie się na bok na trzeciej próbie. Zanim kibice postawili auto powrotem na koła, strata wynosiła ok. 2,5 minuty i marzenia o dobrym rezultacie nieco się oddaliły, aby ostatecznie zniknąć po uderzeniu w drzewo podczas pierwszego oesu drugiego dnia rajdu. Na szczęście załoga nie odniosła żadnych obrażeń.
Z rajdu musieli wycofać się także wymieniani przez prasę jako faworyci do zwycięstwa Robert Kubica i Maciej Baran. Podczas ostatniego, sobotniego odcinka specjalnego uderzyli w kamień leżący na skraju drogi i urwali przednie koło. Próbując dojechać do mety nabrali do wnętrza komory silnikowej sporą ilość piachu i błota, przez co układ chłodzenia stał się kompletnie nieskuteczny. Następstwem tego było przegrzanie silnika. Ponieważ przepisy zabraniają jego wymiany, załoga nie mogła kontynuować jazdy w niedzielę. Rajd wygrali Kajetan Kajetanowicz i Jarosław Baran a dzięki zdobytym punktom, zapewnili sobie czwarty tytuł Mistrzów Polski w Klasyfikacji Generalnej.
Kolejna, ostatnia runda Citroën Racing Trophy Polska, odbędzie się w dniach 17-19 października, podczas 23. Rajdu Dolnośląskiego kiedy to rozegra się walka o drugie miejsce w klasyfikacji końcowej Citroën Racing Trophy Polska.
Radek Typa, pilotowany przez Szymona Gospodarczyka, liczył na dobry występ w tej ważnej, domowej dla kierowcy imprezie. Plany zakładały walkę o pierwszą pozycję wśród aut napędzanych na jedną oś, ale efektem poróżowania po trasie, było trzecie miejsce w CRTP oraz klasach 2WD i 5. Zarówno wynik, jak i czasy oesów, mimo że zapewniły najniższe miejsce na podium, nie były satysfakcjonujące dla tej załogi: „Od początku ciężko mi było dogadać się z samochodem - powiedział Radek - do tego doszły jakieś problemy z elektroniką, których chyba do końca nie udało się usunąć, ale bardzo się cieszymy, że jesteśmy na mecie i do tego na najniższym stopniu podium w kilku klasyfikacjach, wielu kierowców chciało by być na moim miejscu, więc weekend uważam za udany.”
Nie do końca szczęśliwie rajd ułożył się debiutantom - Filipowi Nivette i Łukaszowi Gołdzie. W ich samochodzie przestało działać zasilanie elektryczne i po mecie pierwszego odcinka załoga musiała wycofać się z rywalizacji pierwszego etapu. Drugiego dnia, po skorzystaniu z systemu SuperRally zawodnicy notowali czasy w okolicach trzeciego miejsca w ośce, jednak w efekcie kolejnej awarii, musieli definitywnie zakończyć jazdę i na pocieszenie pozostało im cenne doświadczenie zdobyte w DS3 R3.
Po raz pierwszy goszcząca w Polsce - zawodniczka z Antypodów - Molly Taylor, nie spodziewała się, że poziom rywalizacji w Polsce jest aż tak wysoki, a trasy tak trudne: „Preferujemy suchą nawierzchnię, a trasa tutaj była bardzo mokra i wymagająca. Wasi kierowcy są bardzo szybcy i lepiej znają te szybkie odcinki, które są zupełnie inne niż w pozostałych rajdach klasyfikowanych do Mistrzostw Europy. Mogliśmy się tutaj wiele nauczyć.” Molly Taylor i Sebastian Marshall wjechali na metę, jako czwarta załoga Citroëna.
Po rewelacyjnym początku, kiedy Szymon Kornicki i Przemysław Bosek wygrali odcinek kwalifikacyjny i odnotowali drugie miejsce w ośce na pierwszym odcinku specjalnym, zostawiając w tyle pozostałe Citroëny, przyszedł słabszy moment, czego efektem było przewrócenie się na bok na trzeciej próbie. Zanim kibice postawili auto powrotem na koła, strata wynosiła ok. 2,5 minuty i marzenia o dobrym rezultacie nieco się oddaliły, aby ostatecznie zniknąć po uderzeniu w drzewo podczas pierwszego oesu drugiego dnia rajdu. Na szczęście załoga nie odniosła żadnych obrażeń.
Z rajdu musieli wycofać się także wymieniani przez prasę jako faworyci do zwycięstwa Robert Kubica i Maciej Baran. Podczas ostatniego, sobotniego odcinka specjalnego uderzyli w kamień leżący na skraju drogi i urwali przednie koło. Próbując dojechać do mety nabrali do wnętrza komory silnikowej sporą ilość piachu i błota, przez co układ chłodzenia stał się kompletnie nieskuteczny. Następstwem tego było przegrzanie silnika. Ponieważ przepisy zabraniają jego wymiany, załoga nie mogła kontynuować jazdy w niedzielę. Rajd wygrali Kajetan Kajetanowicz i Jarosław Baran a dzięki zdobytym punktom, zapewnili sobie czwarty tytuł Mistrzów Polski w Klasyfikacji Generalnej.
Kolejna, ostatnia runda Citroën Racing Trophy Polska, odbędzie się w dniach 17-19 października, podczas 23. Rajdu Dolnośląskiego kiedy to rozegra się walka o drugie miejsce w klasyfikacji końcowej Citroën Racing Trophy Polska.
źródło: inf. prasowa
Dodaj komentarz
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
Zaloguj się
0
Komentarze do:
Jan Chmielewski triumfatorem Citroen Racing Trophy Polska
Podobne: Jan Chmielewski triumfatorem Citroen Racing Trophy Polska



Podobne galerie: Jan Chmielewski triumfatorem Citroen Racing Trophy Polska
Najczęściej czytane w tym miesiącu
Tapety na pulpit