Rajdy  »  Mistrzostwa Świata WRC  »  Aktualności  »  Hirvonen i Latvala w nowym Focusie RS WRC 2008
Latvala i Hirvonen testowali na asfalcie przed Rajdem Niemiec

Hirvonen i Latvala w nowym Focusie RS WRC 2008

2008-08-12 - Ł. Lach     Tagi: Latvala, Hirvonen, Rajd Niemiec, Ford Focus
Zespół BP-Ford Abu Dhabi World Rally Team przedstawi w Rajdzie Niemiec nową ewolucję Forda Focusa RS WRC. Samochód, który w 2 ostatnich latach zapewnił Fordowi tytuł mistrzowski w klasyfikacji zespołów fabrycznych i ustanowił rekord, zdobywając punkty w 100 kolejnych rajdach, został zmodyfikowany przed drugim w tym roku rajdem asfaltowym. Ford Focus RS WRC w wersji 2008 otrzymał zmieniony przód nadwozia. Wprowadzono modyfikacje w silniku. Zmiany stylistyczne objęły wlot powietrza do chłodnicy i upodobniły rajdową wersję do obecnego na rynku Forda Focus ST. Nowa turbosprężarka i wał korbowy mają poprawić osiągi silnika. Mikko Hirvonen wystartuje w Rajdzie Niemiec po raz piąty. W 2007 roku Fin stanął na najniższym stopniu podium. Był to jego najlepszy w karierze wynik w tej niezwykle trudnej rundzie WRC. „Warunki drogowe są najważniejszym czynnikiem w tym rajdzie” powiedział 28-letni Mikko. „Jeśli jest sucho, jazda jest całkiem przyjemna - można znaleźć szybkie i płynne sekcje. Jednak kiedy spadnie deszcz, trasy mogą być bardzo zdradliwe. Częste opady znacznie utrudniają dobór odpowiedniej twardości opon".

„To dobrze, że wyjadę na trasę jako pierwszy, ale na asfalcie kolejność startu nie odgrywa tak istotnej roli jak na szutrze. Pierwsze samochody nanoszą na trasę błoto i piach, więc startujący później będą mieli trudniej. Dobrze, że po szybkim i równym szutrowym Rajdzie Finlandii odbyliśmy testy przed kolejnym startem. Na poligonie Baumholder drogi są nierówne, podobnie jak szybkie trasy nad Mozelą. Dobrze więc, że mogliśmy przyzwyczaić się nieco do takich warunków jeszcze przed rajdem” dodał.
Latvala pięciokrotnie uczestniczył w Rajdzie Niemiec. W zeszłym tygodniu odbył testy w ramach przygotowań do tegorocznego startu. „Jeździłem przez dwa dni. Pierwszego dnia pokonałem 230 km, a drugiego - 200. Było 30ºC, a niebo było bezchmurne. Mam nadzieję, że w czasie rajdu będzie podobna pogoda. Poznałem dobrze opony i wierzę, że udało mi się znaleźć ustawienia lepsze niż te, których używałem w Monte Carlo. Pracowite testy są bardzo ważne, kiedy zmienia się nawierzchnia, na której rywalizujemy, a zwłaszcza gdy po wielu szutrowych rajdach wracamy na asfalty.”

„W tym rajdzie bardzo ważna jest pogoda. Kiedy jest mokro, szczególnie trudne są drogi prowadzące przez wiejskie tereny regionu Saarland, ale gdy świeci słońce, najtrudniejsze są OS-y w winnicach. To bardzo techniczne trasy z wieloma wąskimi skrzyżowaniami, a nawierzchnia zawsze jest tam zanieczyszczona. Będziemy musieli rywalizować z wieloma specjalistami od asfaltów, ale ostatniego dnia Rajdu Monte Carlo notowałem całkiem dobre czasy, więc mam nadzieję na walkę o miejsce w pierwszej piątce” dodał Latvala.

Niemieckie testy Latvali


Reprezentujący Abu Dhabi Khalid Al Qassimi i Michael Orr pojadą trzecim fabrycznym Fordem Focus RS WRC. „Nie przepadam za nawierzchniami asfaltowymi, ale trzeba umieć jeździć w każdych warunkach. Dużo się nauczyłem w zeszłorocznym starcie w Rajdzie Niemiec. Zająłem wówczas szesnaste miejsce i chciałbym poprawić ten rezultat. Stawka rywali jest bardzo mocna, dlatego o pierwszej dziesiątce trudno marzyć. Będę zadowolony, jeśli zamelduję się na mecie w pierwszej czternastce, zdobędę nowe umiejętności i zanotuję kilka dobrych czasów” powiedział Al Qassimi.

Na starcie rajdu stanie rekordowa liczba 13 Fordów Focus RS WRC. Gigi Galli i Giovanni Bernacchini oraz François Duval i Patrick Pivato zostali nominowani przez zespół Stobart VK M-Sport Ford, a Henning Solberg i Cato Menkerud oraz Matthew Wilson i Scott Martin pojadą bez możliwości zdobywania punktów dla zespołu. Andreas Mikkelsen i Ola Floene pojadą Fordem wystawionym przez Ramsport. Samochodami Ford Focus RS WRC wystartuje ponadto pięć załóg z Holandii. Rajd Niemiec będzie czwartą rundą Fiesta SportingTrophy International. Zgłoszono jedenaście Fordów Fiesta ST, z których dziesięć bierze udział w pucharze.



źródło: Ford Polska fot. Ford, Klaas Huvenaars

Dodaj komentarz

Nick
Treść
Wpisz kod
z obrazka
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.

Zaloguj się

Login Hasło
0

Komentarze do:

Hirvonen i Latvala w nowym Focusie RS WRC 2008