
Zespół BP Ford Abu Dhabi World Rally Team wyjątkowo skrupulatnie przygotowywał się do Rajdu Hiszpanii, a także do kolejnej rundy mistrzostw, Rajdu Francji rozgrywanego na Korsyce. W obydwu krajach kierowcy Forda odbyli testy na asfaltowych trasach.
Aktualny mistrz świata w klasyfikacji zespołów fabrycznych wzmocnił skład zespołu na dwie ostatnie asfaltowe rundy tegorocznych mistrzostw. Obok Mikko Hirvonena i Jarmo Lehtinena, do drugiego fabrycznego Forda Focus RS WRC wsiądzie ekspert od nawierzchni asfaltowych, François Duval. Jego pilotem będzie Patrick Pivato. Zastąpią oni Jari-Matti Latvalę i Miikkę Anttilę, którzy wrócą do zespołu na dwie ostatnie rundy tegorocznych mistrzostw rozgrywane w Japonii i Wielkiej Brytanii. W Rajdzie Hiszpanii w roku 2005 Mikko Hirvonen po raz pierwszy w karierze stanął na podium rundy WRC, doprowadzając do mety prywatnie zgłoszonego Forda Focus RS WRC na trzecim miejscu. Po tym występie jego kariera nabrała rozpędu.
„Rajd wydaje się być z roku na rok coraz szybszy. Trasy odcinków są gładkie, a organizatorzy co roku poprawiają drogi. To trochę jak jazda po torze wyścigowym” - powiedział Mikko Hirvonen oceniając 44. edycję słynnego klasyka.
„Trzeba znaleźć punkty hamowania i optymalny tor jazdy w zakręcie. Zajmujemy drugie miejsce w obydwu klasyfikacjach mistrzostw świata, dlatego muszę spróbować wygrać z Sebastienem Loebem. Będzie to bardzo trudne zadanie. Nie wolno nam popełnić żadnego błędu, wszystko musi pójść perfekcyjnie”.
„Pierwszy raz będziemy startować w Hiszpanii na oponach Pirelli, więc postaram się bardzo dokładnie opisać trasę w czasie rekonesansu. Muszę być pewny, że na cięciu nie ma niczego, co mogłoby uszkodzić oponę. W zeszłym roku organizatorzy ustawiali beczki i bele słomy, aby zapobiec głębokiemu cięciu zakrętów” dodał 28-letni Hirvonen.
Najlepszym wynikiem Duvala w siedmiu dotychczasowych startach w Hiszpanii było drugie miejsce w 2005 roku. „To nie jest mój ulubiony rajd asfaltowy, ponieważ trasy są szerokie i szybkie. Wolę wąskie i kręte OS-y. Nie zmienia to jednak mojego planu, który zakłada walkę o podium. Ford Focus RS WRC w tegorocznej specyfikacji jest znacznie szybszy, niż wersja 2007, którą jeździłem wcześniej w tym sezonie. Jeśli uda mi się nawiązać walkę z Danim Sordo, powinienem znaleźć się w pierwszej trójce” powiedział Duval.
„Chciałbym, aby było sucho, ponieważ nie miałem okazji jeździć po mokrym asfalcie nowym Fordem Focus na oponach Pirelli. Podczas testów w Hiszpanii miałem nadzieję, że spadnie deszcz. Przez kilka godzin pierwszego dnia było wilgotno, ale tak naprawdę nie jechałem tym samochodem w deszczu, na mokrej nawierzchni” dodał.
Reprezentujący Abu Dhabi Khalid Al Qassimi i Michael Orr wystartują trzecim fabrycznym Fordem Focus RS WRC. Rok temu w swoim hiszpańskim debiucie zajęli 14 miejsce. „Chcę opracować zupełnie nowy opis. Już od roku startuję w mistrzostwach świata i czuję, że przyszedł czas, aby nieco przyspieszyć na asfalcie. Moje nowe notatki będą bardziej szczegółowe i pozwolą mi jechać szybszym tempem” powiedział 36-letni Al Qassimi.
„To będzie mój szósty start na asfalcie w ciągu niewiele ponad roku, ale wciąż się uczę. Wcześniej cieszyłem się, że mogę startować i brać udział w rywalizacji, teraz staram się jeździć coraz szybciej. Skupię się na poszukiwaniu właściwych ustawień samochodu. Jeśli zdadzą egzamin, będę się starał pracować nad swoją jazdą” dodał Al Qassimi.
W ostatnich dniach zespół BP Ford Abu Dhabi World Rally Team odbył asfaltowe testy przygotowujące kierowców do startów w Hiszpanii i na Korsyce. Podczas trzydniowych jazd na Korsyce każdy z kierowców spędził za kierownicą po półtora dnia, pracując nad ustawieniami auta i testując opony Pirelli. Duval pokonał ponad 300 km. Następnie zespół odbył trzydniowe testy w Hiszpanii. Przez pierwsze półtora dnia trenował Duval, a później za kierownicą zmienił go Hirvonen.
Aktualny mistrz świata w klasyfikacji zespołów fabrycznych wzmocnił skład zespołu na dwie ostatnie asfaltowe rundy tegorocznych mistrzostw. Obok Mikko Hirvonena i Jarmo Lehtinena, do drugiego fabrycznego Forda Focus RS WRC wsiądzie ekspert od nawierzchni asfaltowych, François Duval. Jego pilotem będzie Patrick Pivato. Zastąpią oni Jari-Matti Latvalę i Miikkę Anttilę, którzy wrócą do zespołu na dwie ostatnie rundy tegorocznych mistrzostw rozgrywane w Japonii i Wielkiej Brytanii. W Rajdzie Hiszpanii w roku 2005 Mikko Hirvonen po raz pierwszy w karierze stanął na podium rundy WRC, doprowadzając do mety prywatnie zgłoszonego Forda Focus RS WRC na trzecim miejscu. Po tym występie jego kariera nabrała rozpędu.
„Rajd wydaje się być z roku na rok coraz szybszy. Trasy odcinków są gładkie, a organizatorzy co roku poprawiają drogi. To trochę jak jazda po torze wyścigowym” - powiedział Mikko Hirvonen oceniając 44. edycję słynnego klasyka.
„Trzeba znaleźć punkty hamowania i optymalny tor jazdy w zakręcie. Zajmujemy drugie miejsce w obydwu klasyfikacjach mistrzostw świata, dlatego muszę spróbować wygrać z Sebastienem Loebem. Będzie to bardzo trudne zadanie. Nie wolno nam popełnić żadnego błędu, wszystko musi pójść perfekcyjnie”.
„Pierwszy raz będziemy startować w Hiszpanii na oponach Pirelli, więc postaram się bardzo dokładnie opisać trasę w czasie rekonesansu. Muszę być pewny, że na cięciu nie ma niczego, co mogłoby uszkodzić oponę. W zeszłym roku organizatorzy ustawiali beczki i bele słomy, aby zapobiec głębokiemu cięciu zakrętów” dodał 28-letni Hirvonen.
„Chciałbym, aby było sucho, ponieważ nie miałem okazji jeździć po mokrym asfalcie nowym Fordem Focus na oponach Pirelli. Podczas testów w Hiszpanii miałem nadzieję, że spadnie deszcz. Przez kilka godzin pierwszego dnia było wilgotno, ale tak naprawdę nie jechałem tym samochodem w deszczu, na mokrej nawierzchni” dodał.
Reprezentujący Abu Dhabi Khalid Al Qassimi i Michael Orr wystartują trzecim fabrycznym Fordem Focus RS WRC. Rok temu w swoim hiszpańskim debiucie zajęli 14 miejsce. „Chcę opracować zupełnie nowy opis. Już od roku startuję w mistrzostwach świata i czuję, że przyszedł czas, aby nieco przyspieszyć na asfalcie. Moje nowe notatki będą bardziej szczegółowe i pozwolą mi jechać szybszym tempem” powiedział 36-letni Al Qassimi.
„To będzie mój szósty start na asfalcie w ciągu niewiele ponad roku, ale wciąż się uczę. Wcześniej cieszyłem się, że mogę startować i brać udział w rywalizacji, teraz staram się jeździć coraz szybciej. Skupię się na poszukiwaniu właściwych ustawień samochodu. Jeśli zdadzą egzamin, będę się starał pracować nad swoją jazdą” dodał Al Qassimi.
W ostatnich dniach zespół BP Ford Abu Dhabi World Rally Team odbył asfaltowe testy przygotowujące kierowców do startów w Hiszpanii i na Korsyce. Podczas trzydniowych jazd na Korsyce każdy z kierowców spędził za kierownicą po półtora dnia, pracując nad ustawieniami auta i testując opony Pirelli. Duval pokonał ponad 300 km. Następnie zespół odbył trzydniowe testy w Hiszpanii. Przez pierwsze półtora dnia trenował Duval, a później za kierownicą zmienił go Hirvonen.
źródło: Ford Polska
Dodaj komentarz
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
Zaloguj się
0
Komentarze do:
Hirvonen: Musimy pojechać perfekcyjnie
Podobne: Hirvonen: Musimy pojechać perfekcyjnie




Podobne galerie: Hirvonen: Musimy pojechać perfekcyjnie
Najczęściej czytane w tym miesiącu
Tapety na pulpit Ford
Newsletter
Galerie zdjęć