Stosownymi zmianami w regulaminach, FIA chce w nadchodzącym sezonie wyrównać szanse samochodów S2000 i grupy N, które rywalizują głównie w krajowych rozgrywkach oraz w mistrzostwach Europy.
Dominacja S2000 jest już na tyle posunięta, że w większości rajdów, przy porównywalnych warunkach, enki nie mają już najmniejszych szans w starciu z konkurencyjną klasą. Nieliczne wyjątki tylko potwierdzają regułę. Podobnie jak w ub. roku FIA zamierza podnieść limit minimalnej wagi dla S2000 o dodatkowe kilogramy, jednak dotychczas takie zabiegi nie przynosiły efektów. Nie wnikając w szczegóły, nowe, bardziej liberalne przepisy pozwolą także na lepsze chłodzenie hamulców, intercooler'a oraz inną turbosprężarkę.
Jasper van den Heuvel (Mitsubishi Evo IX), który był pierwszy w grupie N, ale dopiero 7. w generalce na Rajdzie Ypres (łączona runda ME i IRC w 2008 r.) ocenia, że dysponując nowym Mitsubishi Evo X nawet bez dodatkowych modyfikacji znacznie zbliży się do S2000.
"Na naszym torze testowym, który przejeżdżam w około 55 sekund, dziesiątka jest pół sekundy szybsza od Evo IX. Evo X ma gigantyczny moment rzędu 610 Nm. Mając taki samochód mógłbym walczyć w mistrzostwach Belgii o zwycięstwo”.
„Myślę, że dysponując Evo X można myśleć o walce z S2000 na niektórych rajdach" - powiedział szef Van den Heuvel Motorsport, który atuty swojego samochodu będzie prezentował w wybranych rundach IRC.
jednak producenci samochodów S2000 też nie próżnują. Nowe wersje swoich rajdówek przygotował m.in. Abarth i Peugeot. Na Rajdzie Monte Carlo zadebiutuje także Skoda Fabia S2000, a coraz częściej będzie startować Proton Satria Neo S2000 i Opel Corsa S2000. Panujący układ sił jak zwykle najlepiej będą odwzorowywać końcowe wyniki rajdów.
Dominacja S2000 jest już na tyle posunięta, że w większości rajdów, przy porównywalnych warunkach, enki nie mają już najmniejszych szans w starciu z konkurencyjną klasą. Nieliczne wyjątki tylko potwierdzają regułę. Podobnie jak w ub. roku FIA zamierza podnieść limit minimalnej wagi dla S2000 o dodatkowe kilogramy, jednak dotychczas takie zabiegi nie przynosiły efektów. Nie wnikając w szczegóły, nowe, bardziej liberalne przepisy pozwolą także na lepsze chłodzenie hamulców, intercooler'a oraz inną turbosprężarkę.
Jasper van den Heuvel (Mitsubishi Evo IX), który był pierwszy w grupie N, ale dopiero 7. w generalce na Rajdzie Ypres (łączona runda ME i IRC w 2008 r.) ocenia, że dysponując nowym Mitsubishi Evo X nawet bez dodatkowych modyfikacji znacznie zbliży się do S2000.
"Na naszym torze testowym, który przejeżdżam w około 55 sekund, dziesiątka jest pół sekundy szybsza od Evo IX. Evo X ma gigantyczny moment rzędu 610 Nm. Mając taki samochód mógłbym walczyć w mistrzostwach Belgii o zwycięstwo”.
„Myślę, że dysponując Evo X można myśleć o walce z S2000 na niektórych rajdach" - powiedział szef Van den Heuvel Motorsport, który atuty swojego samochodu będzie prezentował w wybranych rundach IRC.
Fiat Abarth Grande Punto S2000 - testy spec. 2009
Dodaj komentarz
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
Zaloguj się
4
Komentarze do:
Grupa N bliżej S2000?
Grupa N bliżej S2000?
Skoczek120 2008-12-27 14:23
No i dobrze. Aż staje się to nudne, że Peugeoty i Abarthy walczą o tytuły, a Mitshubishi ledwo zdobywa punkty.
Grupa N bliżej S2000?
Miko 2008-12-27 14:56
Enki trzeba odchudzać ;-)
Grupa N bliżej S2000?
Sparrow 2008-12-27 15:42
Wlasnie. Lepiej odchudzic enke niz obciazac S2000 :-D
Podobne: Grupa N bliżej S2000?
Wirtuoz enki wsiada do S2000 »
Reklama sieci 4G z rajdowym Mitsubishi Lancerem Evo hitem Internetu! »
4. impreza & Evo Rally Sprint: Nyga zgarnął wszystko »
30000 KM na 4. impreza & evo Rally Sprint »
Podobne galerie: Grupa N bliżej S2000?
Dytko Rent - CoDrive »
Impreza & Evo Rallysprint Tychy - zdjęcia II »
Impreza & Evo Rallysprint Tychy »
Najczęściej czytane w tym miesiącu
Tapety na pulpit Mitsubishi
Galerie zdjęć
Newsletter