
Frycz rozczarowany Subaru Imprezą N14
2008-05-11 - Ł. Lach Tagi: Rajd Elmot, Frycz, Subaru Impreza, Subaru
36. Platinum Rajd Elmot-Remy zakończył się dla załogi PSO-BFGoodrich Rally Team pierwszym w tym sezonie sukcesem. Sebastian Frycz z Jackiem Rathe w końcu znaleźli się na mecie, po szczęśliwym finiszu zakończyli zawody na trzecim miejscu w grupie N i siódmym w klasyfikacji generalnej, ale liczyli na znacznie więcej. Po drugim starcie nowym Subaru ambitny kierowca z żalem stwierdza - Impreza w specyfikacji N14 to nie jest samochód do wygrywania.
„Jak na to wszystko tak patrzeć optymistycznie to zajęliśmy drugie i trzecie miejsce, a więc sukces” - powiedział na mecie rajdu Sebastian Frycz. „Tak jednak do końca nie jest. Wydaje mi się, że wydobyliśmy, wszystko to co można z tego auta wyciągnąć. I co? Siódme miejsce. Ten wynik i strata do zwycięzcy zupełnie mnie nie satysfakcjonują. Marzenia i plany były nieco inne, ale realia okazały się brutalne. Subaru N14 to nie jest samochód do wygrywania. Żeby osiągnąć przyzwoity wynik trzeba ryzykować, jechać na granicy bezpieczeństwa a i tak wynik nie przychodzi”.
„W latach minionych Leszek Kuzaj jechał kilka sekund ode mnie szybciej, ale on był pierwszy a ja drugi czy trzeci. Teraz jedziemy wszystko a Leszek kończy piąty a ja siódmy. Dlaczego jednak nie jest to miejsce pierwsze i drugie? Przyczyn takiego stanu rzeczy jest kilka. Po pierwsze Peugeoty S2000 to samochody poza konkurencją. Wystarczy popatrzeć na wyniki innych europejskich rajdów i wszystko widać. N-ki są klasą dla siebie i mają ze sobą rywalizować, a nie z samochodami S2000, bo to inna klasa". "Pomijając fakt znakomitej jazdy Kajtka (Kajetan Kajetanowicz Lancerem zdobył drugie miejsce w klasyfikacji generalnej), poważny problem leży w samochodzie Subaru N14. Auto ma zdecydowanie za mało mocy, słabo przyspiesza i po prostu przegrywa z konkurencją. Ja wcale nie chcę się tłumaczyć, ale proszę spojrzeć na wicemistrza Polski, Tomka Kuchara, który zakończył rajd dwunasty, a na pewno nie zapomniał jak się jeździ. Jeśli ciągle najszybszy polski kierowca Leszek Kuzaj ryzykując życiem walcząc o piąte miejsce, to można wyciągać wnioski”.
„W moim kontrakcie jest napisane: samochód Subaru N14 i tego zapisu pewnie nie da się zmienić. Nie jest jednak w interesie moich sponsorów PSO-BF Goodrich, abym w ten sposób reprezentował ich barwy. Taka jazda nie sprawia mi przyjemności. Co więc począć? Sądzę, że Leszek Kuzaj, którego samochodem startuję, ma dokładnie ten sam problem i pewnie jemu łatwiej będzie go rozwiązać. Za nie całe cztery tygodnie najważniejsza impreza w naszym kraju, Rajd Polski i nie mam zamiaru być tłem dla walki innych kierowców”.
Partnerami Sebastiana Frycza i Jacka Rathe na 36 Platinum Rajdzie Elmot-Remy byli PSO, BF Goodrich, BRE Leasing i Novol.
„W latach minionych Leszek Kuzaj jechał kilka sekund ode mnie szybciej, ale on był pierwszy a ja drugi czy trzeci. Teraz jedziemy wszystko a Leszek kończy piąty a ja siódmy. Dlaczego jednak nie jest to miejsce pierwsze i drugie? Przyczyn takiego stanu rzeczy jest kilka. Po pierwsze Peugeoty S2000 to samochody poza konkurencją. Wystarczy popatrzeć na wyniki innych europejskich rajdów i wszystko widać. N-ki są klasą dla siebie i mają ze sobą rywalizować, a nie z samochodami S2000, bo to inna klasa". "Pomijając fakt znakomitej jazdy Kajtka (Kajetan Kajetanowicz Lancerem zdobył drugie miejsce w klasyfikacji generalnej), poważny problem leży w samochodzie Subaru N14. Auto ma zdecydowanie za mało mocy, słabo przyspiesza i po prostu przegrywa z konkurencją. Ja wcale nie chcę się tłumaczyć, ale proszę spojrzeć na wicemistrza Polski, Tomka Kuchara, który zakończył rajd dwunasty, a na pewno nie zapomniał jak się jeździ. Jeśli ciągle najszybszy polski kierowca Leszek Kuzaj ryzykując życiem walcząc o piąte miejsce, to można wyciągać wnioski”.
Partnerami Sebastiana Frycza i Jacka Rathe na 36 Platinum Rajdzie Elmot-Remy byli PSO, BF Goodrich, BRE Leasing i Novol.
źródło: frycz.net fot. Maciej Niechwiadowicz
Dodaj komentarz
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
Zaloguj się
1
Komentarze do:
Frycz rozczarowany Subaru Imprezą N14
Podobne: Frycz rozczarowany Subaru Imprezą N14




Podobne galerie: Frycz rozczarowany Subaru Imprezą N14
.jpg)


Najczęściej czytane w tym miesiącu
Tapety na pulpit Subaru
Newsletter
Galerie zdjęć