
Na dzisiejszym posiedzeniu Światowej Rady Sportów Motorowych zatwierdzono rajdowe kalendarze na sezon 2009, na czele z mistrzostwami świata. Po raz kolejny otrzymaliśmy potwierdzenie obecności wśród 12. rund Rajdu Polski, rozgrywanego w dniach 26-28 czerwca jako 9. w kolejności.
Nie zapadły jednak oczekiwane decyzje dotyczące przyszłych regulaminów technicznych, dotyczące w szczególności budowy samochodów WRC. W obawie przed zbyt wysokimi kosztami nowego rozwiązania, dokument otrzyma pieczątkę nie wcześniej niż na następnym posiedzeniu rady w grudniu.
W oficjalnym oświadczeniu wydanym po dzisiejszych obradach czytamy: "Światowa Rada Sportów Motorowych wyraża obawy w związku z istniejącym ryzykiem wzrostu kosztów samochodów WRC. Dlatego Komisja WRC zrewiduje kierunek zmian proponowanych w regulaminach technicznych na 2010 rok, celem upewnienia się, że tak jak wcześniej ustalono - do przebudowany samochodów Super 2000 lub grupy N na WRC wystarczy specjalny "kit".
Sprawą skomentował informator Autosportu: "Przekaz jest dość jasny - samochody muszą być tańsze. I tyle. Istnieją uzasadnione obawy, że pomimo totalnej rewolucji w przepisach, koszty samochodów w 2010 r. pozostaną bez zmian. Nie tego chciała FIA. Miał być kit, który można dowolnie instalować w Super 2000 lub grupie N. Wygląda na to, że nowy regulamin zbyt daleko odbiegł od tych założeń".
Radzie udało się natomiast ustalić, że w związku z redukcją ilości eliminacji z 15 do 12, fabryczne zespoły M2, których wystawienie planuje Ford, Citroen i Subaru, będą musiały zaliczyć tylko osiem rund w sezonie, a nie jak to było dotychczas - dziesięć. Zwycięzcą przetargu na wyłącznego dostawcę paliwa w latach 2009-2011 ogłoszono koncern Petrochem Carless.
Nie zapadły jednak oczekiwane decyzje dotyczące przyszłych regulaminów technicznych, dotyczące w szczególności budowy samochodów WRC. W obawie przed zbyt wysokimi kosztami nowego rozwiązania, dokument otrzyma pieczątkę nie wcześniej niż na następnym posiedzeniu rady w grudniu.
W oficjalnym oświadczeniu wydanym po dzisiejszych obradach czytamy: "Światowa Rada Sportów Motorowych wyraża obawy w związku z istniejącym ryzykiem wzrostu kosztów samochodów WRC. Dlatego Komisja WRC zrewiduje kierunek zmian proponowanych w regulaminach technicznych na 2010 rok, celem upewnienia się, że tak jak wcześniej ustalono - do przebudowany samochodów Super 2000 lub grupy N na WRC wystarczy specjalny "kit".
Sprawą skomentował informator Autosportu: "Przekaz jest dość jasny - samochody muszą być tańsze. I tyle. Istnieją uzasadnione obawy, że pomimo totalnej rewolucji w przepisach, koszty samochodów w 2010 r. pozostaną bez zmian. Nie tego chciała FIA. Miał być kit, który można dowolnie instalować w Super 2000 lub grupie N. Wygląda na to, że nowy regulamin zbyt daleko odbiegł od tych założeń".
Radzie udało się natomiast ustalić, że w związku z redukcją ilości eliminacji z 15 do 12, fabryczne zespoły M2, których wystawienie planuje Ford, Citroen i Subaru, będą musiały zaliczyć tylko osiem rund w sezonie, a nie jak to było dotychczas - dziesięć. Zwycięzcą przetargu na wyłącznego dostawcę paliwa w latach 2009-2011 ogłoszono koncern Petrochem Carless.

Dodaj komentarz
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
Zaloguj się
0
Komentarze do:
FIA zatwierdziła kalendarz WRC, regulamin poczeka...
Podobne: FIA zatwierdziła kalendarz WRC, regulamin poczeka...
.jpg)



Podobne galerie: FIA zatwierdziła kalendarz WRC, regulamin poczeka...
Najczęściej czytane w tym miesiącu
Tapety na pulpit
Newsletter
Galerie zdjęć