Rajdy  »  Mistrzostwa Polski  »  Aktualności  »  Emil Horniaček - najbardziej polski z zagranicznych pilotów
			
			
			
			 
									
					
					Emil Horniaček - najbardziej polski z zagranicznych pilotów
						Po ośmiu latach przerwy, u boku Leszka Kuzaja, na prawym fotelu Subaru Imprezy, znowu zasiądzie, doskonale znany w Polsce Słowak Emil Horniaček. Polsko-słowacka załoga widnieje na liście zgłoszeń Rajdu Eger, pierwszej rundy mistrzostw Węgier i Słowacji.
Żaden inny kierowca nie może się pochwalić taką ilością startów z polskimi kierowcami, jak ten 41-latek ze Zlatých Moravci. Co było przyczyną stosunkowo małej popularności Horniačka wśród Słowaków? Jak wyjaśnia sam pilot, po serii startów z polską czołówką w jego ojczyźnie zaczęły krążyć plotki o kosmicznych kosztach wynajęcia go. Tymczasem Horniaček przyznaje, że od zawsze jeździł wyłącznie dla własnej przyjemności, a za starty płacił mu tylko najbogatszy polski rajdowiec, Michał Sołowow. Horniaček rozpoczął przygodę z rajdami 15 lat temu, gdy z kolegą kupił Škodę 130 LR. Pierwotny plan zakładał częste zmienianie się za kierownicą rajdówki, ale tak, jak większość przyszłych pilotów, także Emil uznał, że nie jest w stanie tak szybko prowadzić samochodu jak jego zmiennik i na zawsze przesiadł się na "gorący" fotel.
	
	
	
	
						W 1998 roku, który był początkiem współpracy z Polakami, Horniaček pilotował Janusza Kuliga, z którym odnosił później największe sukcesy w karierze. Jadąc Toyotami - Corollą WRC i Celiką GT4, dwukrotnie zostawali Mistrzami Europy Centralnej (1998, 1999) i Mistrzami Słowacji (2001). Jak przyznaje były pilot Kuliga, język nigdy nie był barierą w komunikacji, choć przestawienie się pomiędzy systemem opisu trasy stosowanym przez różnych kierowców było nie lada wyzwaniem.Gdy załoga Kulig / Horniaček akurat nie jechała w rajdzie, z usług Słowaka natychmiast korzystali, uczestniczący w rajdowych mistrzostwach Polski, Marcin Turski (Mitsubishi Lancer Evo VI) i Jarosław Pineles (Mitsubishi Lancer Evo V). Pod koniec 2001 roku, Horniaček rozpoczął, trwającą cały kolejny sezon, współpracę z Michałem Sołowowem, który ścigał się Mitsubishi Lancerem Evo VI w RSMP.Po sezonie 2002 Horniaček "odpoczywał" od Polaków i jeździł z Czechami, Emilem Trinerem (Seat Cordoba WRC, Skoda Fabia Kit-Car) i Tomášem Vojtěchem (Peugeot 206 WRC). Niestety, Vojtěch i Janusz Kulig, którego Horniaček wspomina jako wielkiego profesjonalistę i wspaniałego człowieka, odeszli już do "rajdowego nieba".W ubiegłym roku Emil Horniaček znowu pilotował Polaka, Zbigniewa Gabrysia, który wystartował Mitsubishi Lancerem Evo IX w słowackim Aquacity Carbon Neutral Rally z bazą w Popradzie. Polsko-słowacka załoga zajęła drugie miejsce, a kierowca potraktował występ jako niesamowitą przygodę i dziękował Emilowi za współpracę.
					
					
Żaden inny kierowca nie może się pochwalić taką ilością startów z polskimi kierowcami, jak ten 41-latek ze Zlatých Moravci. Co było przyczyną stosunkowo małej popularności Horniačka wśród Słowaków? Jak wyjaśnia sam pilot, po serii startów z polską czołówką w jego ojczyźnie zaczęły krążyć plotki o kosmicznych kosztach wynajęcia go. Tymczasem Horniaček przyznaje, że od zawsze jeździł wyłącznie dla własnej przyjemności, a za starty płacił mu tylko najbogatszy polski rajdowiec, Michał Sołowow. Horniaček rozpoczął przygodę z rajdami 15 lat temu, gdy z kolegą kupił Škodę 130 LR. Pierwotny plan zakładał częste zmienianie się za kierownicą rajdówki, ale tak, jak większość przyszłych pilotów, także Emil uznał, że nie jest w stanie tak szybko prowadzić samochodu jak jego zmiennik i na zawsze przesiadł się na "gorący" fotel.
źródło: Tibor Szabosi/autosportfoto.sk
										
					
				Dodaj komentarz
					Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
				logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
Zaloguj się
0
					Komentarze do:
Emil Horniaček - najbardziej polski z zagranicznych pilotów
Podobne: Emil Horniaček - najbardziej polski z zagranicznych pilotów
				 RSMP, Rajd Świdnicki: Bouffier powiększa przewagę, z tyłu coraz ciaśniej »
RSMP, Rajd Świdnicki: Bouffier powiększa przewagę, z tyłu coraz ciaśniej »
					
					 RSMP, Rajd Świdnicki: 1. pętla dla Bouffiera »
RSMP, Rajd Świdnicki: 1. pętla dla Bouffiera »
					
					 Rajd Lotos - komentarze po pierwszym dniu zmagań »
Rajd Lotos - komentarze po pierwszym dniu zmagań »
					
				Podobne galerie: Emil Horniaček - najbardziej polski z zagranicznych pilotów
				.jpg) Barbórka Warszawska 2009 w obiektywie Mateusza Banasia »
Barbórka Warszawska 2009 w obiektywie Mateusza Banasia »
					
					.jpg) Barbórka Warszawska 2009 w obiektywie Krzysztofa Babisza »
Barbórka Warszawska 2009 w obiektywie Krzysztofa Babisza »
					
				Najczęściej czytane w tym miesiącu
				
				
				
				
				
				
				
				
				
				Tapety na pulpit 
				
				
				
				
				
				
				
			Newsletter
			
			
			
			
			
			
			
			
			
			
			
Galerie zdjęć












 
						
						 
						
						 Tapety
						
						Tapety   Prztyczek w nosy Trumpa i Muska. Amerykańscy żołnierze nie mogą zabrać Tesli Cybertruck do Niemiec
Prztyczek w nosy Trumpa i Muska. Amerykańscy żołnierze nie mogą zabrać Tesli Cybertruck do Niemiec Nie możecie się doczekać GTA VI? Dzisiaj ściągniesz nowe samochody do ulepszonej GTA V!
Nie możecie się doczekać GTA VI? Dzisiaj ściągniesz nowe samochody do ulepszonej GTA V! Kwalifikacje do GP Meksyku: bezbłędny Norris, dwa Ferrari za nim!
Kwalifikacje do GP Meksyku: bezbłędny Norris, dwa Ferrari za nim! Jak zwiększyć osiągi motocykla Suzuki bez dużych wydatków?
Jak zwiększyć osiągi motocykla Suzuki bez dużych wydatków? Gdyby Elon Musk i Kanye West mieli dziecko: Tesla Cybertruck po mrocznym tuningu Mansory
Gdyby Elon Musk i Kanye West mieli dziecko: Tesla Cybertruck po mrocznym tuningu Mansory Tapety Chevrolet
Tapety Chevrolet  Dodge Viper CC
Dodge Viper CC  McLaren MP4-12C GT3 - wyścigowy model gotowy do rywalizacji
McLaren MP4-12C GT3 - wyścigowy model gotowy do rywalizacji  
 
			
 
 
			