Rajdy » Mistrzostwa Świata WRC » Aktualności » Dlaczego warto śledzić zmagania na trasach Rajdu Argentyny?
.jpg)
Dlaczego warto śledzić zmagania na trasach Rajdu Argentyny?
2012-04-25 - Ł. Łuniewski Tagi: Rajd Argentyny, WRC, Zapowiedzi
Zawodnicy rywalizujący na arenach WRC, po wyczerpującym i pełnym emocji Rajdzie Portugalii, gdzie warunki pogodowe okazały się niezwykle wymagające, tym razem zmierzą się z pierwszą długodystansową rundą sezonu - Rajdem Argentyny, który zapowiada się niezwykle ekscytująco. Poniżej prezentujemy pięć powodów dla których warto poświęcić swój czas i śledzić rywalizację na trasach piątej rundy WRC.
1. Powrót rajdów długodystansowych
Już Rajdy Meksyku i Portugalii pokazały, że wystarczy wydłużyć format imprezy i pojawia się urozmaicenie w nowoczesnym świecie WRC. W Argentynie zaplanowano 503 kilometry oesowe po kamienistych i technicznych trasach. Już przed laty południowoamerykańskie odcinki były bardzo wymagające. W tym roku dodatkowo będą zdecydowanie dłuższe. Początkowo organizatorzy chcieli zorganizować typową rundę długodystansową z odcinkami w Chile i Urugwaju. Nie udało się zrealizować tego planu, ale kierowcy i tak będą mieli do pokonania m.in. 53-kilometroiwy oes Ascochinga-Agua de Oro i 66-kilometrowy El Durazno-Ambul.
2. Dani Sordo w Fordzie
Po wielu aferach związanych z Mini, tym razem Dani Sordo pojawi się za kierownicą fabrycznej Fiesty WRC. Hiszpan, który zastąpi Jari-Matti Latvalę ma możliwość zaprezentowania się w nowym samochodzie, dzięki czemu jego pozycja na rynku kierowców może być silniejsza. Nikt nie spodziewa się cudów po Hiszpanie, ale sam Latvala przyznaje, że liczy na podium w jego wykonaniu. Jedynym pytaniem, które pozostaje przed startem dotyczy taktyki Sordo. Czy wykorzysta swoją jednorazową szansę i będzie atakował, czy spokojnie i rozważnie dotrze do mety?
3. Eliseo Salazar w Mini
Były kierowca F1 zadebiutuje w Argentynie za kierownicą Mini John Cooper Works WRC, dzięki czemu będzie jedynym kierowcą, który rywalizował w F1, WRC, Le Mans, Indianapolis 500 i Rajdzie Dakar. Podczas przedrajdowych testów z tempa Salazara zadowolony był Kris Meeke, który wróży mu miejsce w czołowej dziesiątce.
4. Petter Solberg rozpoczyna właściwą walkę o tytuł
Nikt jeszcze otwarcie nie mówi, ze Petter Solberg został numerem 1 w Fordzie, ale jeśli marka chce wywalczyć mistrzowski tytuł to jest to jedyna szansa. Norweg po czterech rundach traci do Sebastiena Loeba cztery punkty. Numer 2 Forda ma realne szanse, aby po pięciu rundach sezonu być liderem klasyfikacji kierowców.
5. Mikkelsen vs. Ogier
To będzie pierwszy "sprawiedliwy" pojedynek kierowców Volkswagena. Po zrezygnowaniu z priorytetu przez Sebastiena Ogiera, obaj kierowcy będą mieli podobne pozycje startowe, co ułatwi porównanie obu kierowców. Norweg przed startem zapowiadał chęć zaprezentowania swoich rajdowych umiejętności.
Już Rajdy Meksyku i Portugalii pokazały, że wystarczy wydłużyć format imprezy i pojawia się urozmaicenie w nowoczesnym świecie WRC. W Argentynie zaplanowano 503 kilometry oesowe po kamienistych i technicznych trasach. Już przed laty południowoamerykańskie odcinki były bardzo wymagające. W tym roku dodatkowo będą zdecydowanie dłuższe. Początkowo organizatorzy chcieli zorganizować typową rundę długodystansową z odcinkami w Chile i Urugwaju. Nie udało się zrealizować tego planu, ale kierowcy i tak będą mieli do pokonania m.in. 53-kilometroiwy oes Ascochinga-Agua de Oro i 66-kilometrowy El Durazno-Ambul.
2. Dani Sordo w Fordzie
Po wielu aferach związanych z Mini, tym razem Dani Sordo pojawi się za kierownicą fabrycznej Fiesty WRC. Hiszpan, który zastąpi Jari-Matti Latvalę ma możliwość zaprezentowania się w nowym samochodzie, dzięki czemu jego pozycja na rynku kierowców może być silniejsza. Nikt nie spodziewa się cudów po Hiszpanie, ale sam Latvala przyznaje, że liczy na podium w jego wykonaniu. Jedynym pytaniem, które pozostaje przed startem dotyczy taktyki Sordo. Czy wykorzysta swoją jednorazową szansę i będzie atakował, czy spokojnie i rozważnie dotrze do mety?
Były kierowca F1 zadebiutuje w Argentynie za kierownicą Mini John Cooper Works WRC, dzięki czemu będzie jedynym kierowcą, który rywalizował w F1, WRC, Le Mans, Indianapolis 500 i Rajdzie Dakar. Podczas przedrajdowych testów z tempa Salazara zadowolony był Kris Meeke, który wróży mu miejsce w czołowej dziesiątce.
4. Petter Solberg rozpoczyna właściwą walkę o tytuł
Nikt jeszcze otwarcie nie mówi, ze Petter Solberg został numerem 1 w Fordzie, ale jeśli marka chce wywalczyć mistrzowski tytuł to jest to jedyna szansa. Norweg po czterech rundach traci do Sebastiena Loeba cztery punkty. Numer 2 Forda ma realne szanse, aby po pięciu rundach sezonu być liderem klasyfikacji kierowców.
5. Mikkelsen vs. Ogier
To będzie pierwszy "sprawiedliwy" pojedynek kierowców Volkswagena. Po zrezygnowaniu z priorytetu przez Sebastiena Ogiera, obaj kierowcy będą mieli podobne pozycje startowe, co ułatwi porównanie obu kierowców. Norweg przed startem zapowiadał chęć zaprezentowania swoich rajdowych umiejętności.
źródło: maxrally.com
Dodaj komentarz
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
Zaloguj się
0
Komentarze do:
Dlaczego warto śledzić zmagania na trasach Rajdu Argentyny?
Podobne: Dlaczego warto śledzić zmagania na trasach Rajdu Argentyny?
.jpg)

.jpg)
Podobne galerie: Dlaczego warto śledzić zmagania na trasach Rajdu Argentyny?
Najczęściej czytane w tym miesiącu
Tapety na pulpit
Galerie zdjęć


Newsletter