Rajdy  »  Dakar 2017: Ciężarówki - zmiana warty?
Dakar 2017: Ciężarówki - zmiana warty?

Dakar 2017: Ciężarówki - zmiana warty?

2016-12-25 - G. Filiks     Tagi: Rajd Dakar, Iveco, De Rooy, Kamaz
Kamaz wygrał 12 spośród 16 edycji Rajdu Dakar w kategorii ciężarówek w XXI wieku. Ale ostatni zwycięzca Gerard De Rooy, który ma za mechanika Polaka Dariusza Rodewalda, doprowadził swoje pojazdy Iveco do niebywale konkurencyjnego poziomu. Czy rosyjski zespół będzie w stanie odwrócić trend?

Czy tegoroczne zwycięstwo Gerarda De Rooy’a w Rosario było tylko epizodem czy zapowiedzią nowej ery? Jest za wcześnie na odpowiedź, chociaż był to już drugi Dakar wygrany przez Holendra, który wcześniej triumfował w 2012 roku. Wygrał trzy odcinki specjalne, zwiększając swój łączny dorobek wygranych prób w historii swoich startów do 30 i kontrolował przebieg rywalizacji przez cały czas trwania rajdu. Zespół Iveco zademonstrował wielką klasę - Argentyńczyk Federico Villagra stanął na podium, a Ton van Genugten zajął bardzo dobre piąte miejsce. W 2017 roku de Rooy i jego zespół będą chcieli ponownie pokazać swoją siłę i obronić zwycięstwo w kategorii ciężarówek, wiedząc jednak, że rywale będą wyjątkowo zdeterminowani, by im to utrudnić. Armada Kamaza z pewnością nie sprzeda tanio skóry i będzie należeć do najgroźniejszych rywali tegorocznego zwycięzcy. Drugie miejsce Ajrata Mardiejewa w minionej edycji rajdu było niewielkim pocieszeniem po tym, jak błękitna „kamanda” zajęła całe podium rok wcześniej. Rosjanie powracają żądni rewanżu, mając w składzie dwóch byłych zwycięzców Dakaru - Ajrata Mardiejewa i Eduarda Nikołajewa, a wspomagać ich będzie 31-letni Dmitri Sotnikow, który już dwukrotnie kończył Dakar w pierwszej piątce. Walka o zwycięstwo na odcinkach specjalnych w Paragwaju, Boliwii i Argentyny nie ograniczy się jednak do pojedynku pomiędzy Iveco i Kamazem. W minionych latach o czołowe pozycje walczył także Hans Stacey w zespole Veka-Man. Zwycięzca Dakaru z 2007 roku z pewnością będzie liczył się w walce o miejsca na podium także 10 lat później, podobnie jak Pieter Versluis, który trzykrotnie kończył Dakar w czołowej dziesiątce w swojej kategorii. Groźnym przeciwnikiem dla głównych faworytów w walce o miejsca na podium może być także Ales Loprais w ciężarówce Tatra, trzeci w Dakarze w 2007 roku. Czech, podobnie jak jego rodak Martin Kolomy, piąty w edycji 2013, będzie chciał sięgnąć po zwycięstwo 16 lat po ostatnim, szóstym sukcesie swojego wujka Karela. O niespodziankę może pokusić się także Martin Van den Brink w ciężarówce Renault Sherpa.
Najważniejsze punkty:
- 50 ciężarówek na starcie Rajdu Dakar 2017: wśród faworytów cztery pojazdy Iveco zespołu Team De Rooy, który będzie musiał stawić czoła czterem Kamazom zgłoszonym przez rosyjskiego producenta.
- Ales Loprais, w ciężarówce Tatra oraz Hans Stacey i Pieter Versluis, kierowcy pojazdów Veka-Man, także w gronie kandydatów do najwyższego stopnia podium.



źródło: informacja prasowa

Dodaj komentarz

Nick
Treść
Wpisz kod
z obrazka
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.

Zaloguj się

Login Hasło
0

Komentarze do:

Dakar 2017: Ciężarówki - zmiana warty?