Rajdy » Dakar 2010 - śmierć na trasie pierwszego etapu

Portal lavoz.com.ar poinformował, że jedna z osób, która była w stanie krytycznym po wypadku do jakiego doszło na trasie pierwszego etapu Rajdu Dakar, zmarła w szpitalu w Kordobie.
Zobacz także: Poważny wypadek na trasie Dakaru »28-letniej kobiecie podczas transportu śmigłowcem z miejsca wypadku do Kordoby dwukrotnie zatrzmała się akcja serca i po długotrwałej reanimacji udało się ją przywrócić. Niestety w szpitalu doszło do kolejnego zatrzymania i pomimo kolejnej reanimacji akcja serca nie powróciła.
Dakar od zawsze stanowił jedną z najbardziej niebezpiecznych imprez na świecie i bardzo często zapisywał się w historii czarnymi zgłoskami.
W 1979 r. francuski motocyklista Patrick Dodin zginął w okolicach Agadeszu.
W 1986 r. organizator rajdu Thierry Sabine ginie w wypadku helikoptera.
W 1988 r. Holender Kees Van Loevezijn, nawigator załogi ciężarówki DAF zginął na miejscu, gdy wypadł z kabiny.
W 1988 r. Francuz Patrick Canado, pilot załogi samochodu terenowego, poniósł śmierć w kolizji z innym autem biorącym udział w rajdzie.
W 1991 r. Francuz Charles Cabannes, kierowca ciężarówki serwisowej, został śmiertelnie postrzelony na terenie Mali.
W 1992 r. koło Sabhy w Libii Francuzi Jean-Marie Sounillac i Laurent Le Bourgeois zginęli w kraksie samochodu serwisowego.
W 1992 r. znany francuski motocyklista Gilles Lalay odniósł śmiertelne obrażenia w kolizji z autem ekipy medycznej rajdu, na trasie dojazdowej.
W 1994 r. motocyklista belgijski Michel Sansen zginął w wypadku na trasie dojazdowej.
W 1996 r. na trasie z Foum El Hassan do Smara Francuz Laurent Gueguen zginął w wyniku eksplozji swej ciężarówki.
W 1997 r. motocyklista-amator Francuz Jean-Pierre Leduc zabił się na trasie na terenie Mali.
W 2002 r. Francuz Daniel Vergnes, główny mechanik zespołu Toyoty, poniósł śmierć w wypadku drogowym na trasie dojazdowej w Mauretanii.
W 2003 r. pilot załogi Toyoty, 48-letni Francuz Bruno Cauvy zginął w kraksie na trasie dziesiątego etapu rajdu.
W 2005 r. hiszpański motocyklista Jose Manuel Perez zmarł po czterech dniach od upadku na trasie siódmego etapu.
W 2005 r. dwukrotny zwycięzca rajdu, włoski motocyklista Fabrizio Meoni zmarł w wieku 47 lat w wyniku zatrzymania akcji serca, podczas 11 etapu.
W 2006 r. na trasie zginął motocyklista Andy Caldecott z Australii. Zajmował wysokie miejsce w klasyfikacji generalnej. Zginął w wyniku upadku na 250. kilometrze dziewiątego etapu, prowadzącego z Nawakszut do Kiffy w Mauretanii.
W 2007 r. w wypadku na trasie 4 etapu zginął 29-letni motocyklista z RPA Emer Symons, zawodnik debiutował w tej imprezie.
W 2007 r. podczas 14. etapu zmarł tuż przed metą na atak serca francuski motocyklista Eric Aubijoux.
W 2009 r. francuski motocyklista Pascal Terry zaginął podczas drugiego etapu i nie można było z nim uzyskać kontaktu. Ciało sportowca odnaleziono na trasie jednego z etapów z Santa Rosa do Puerto Madryn w Argentynie w nocy z wtorku na środę (6/7 stycznia 2009) w odległości 15 metrów od swojego motocykla. Przyczyną śmierci motocyklisty był obrzęk płuc, który doprowadził do zatrzymania pracy serca.
W 2009 r. ciężarówka wioząca ogumienie dla uczestników rajdu zderzyła się czołowo z innym pojazdem, którego dwóch pasażerów zginęło na miejscu. Do wypadku doszło pod miejscowością Peyerreyes, około 400 km na północ od stolicy Chile - Santiago, na trasie dziewiątego etapu.
Według obliczeń agencji AFP, w organizowanym od 1979 roku rajdzie zginęły do tej pory 54 osoby, w tym 19 uczestników. Po dzisiejszych wydarzeniach liczba ta wzrosła do 55.
Zobacz także: Poważny wypadek na trasie Dakaru »
W 1979 r. francuski motocyklista Patrick Dodin zginął w okolicach Agadeszu.
W 1982 r. Holender Bert Oosterhuis, jadący Yamahą, zmarł w wyniku obrażeń doznanych podczas upadku.
W 1983 r. motocyklista Francuz Jean-Noel Pineau, zabił się na bardzo szybkim, utwardzonym odcinku trasy w pobliżu Wagadugu.
W 1986 r. na terenie Francji, w pobliżu Sete zginął, potrącony przez samochód na trasie dojazdowej, japoński motocyklista Yasuo Kaneko.
W 1988 r. Holender Kees Van Loevezijn, nawigator załogi ciężarówki DAF zginął na miejscu, gdy wypadł z kabiny.
W 1988 r. Francuz Patrick Canado, pilot załogi samochodu terenowego, poniósł śmierć w kolizji z innym autem biorącym udział w rajdzie.
W 1991 r. Francuz Charles Cabannes, kierowca ciężarówki serwisowej, został śmiertelnie postrzelony na terenie Mali.
W 1992 r. koło Sabhy w Libii Francuzi Jean-Marie Sounillac i Laurent Le Bourgeois zginęli w kraksie samochodu serwisowego.
W 1992 r. znany francuski motocyklista Gilles Lalay odniósł śmiertelne obrażenia w kolizji z autem ekipy medycznej rajdu, na trasie dojazdowej.
W 1994 r. motocyklista belgijski Michel Sansen zginął w wypadku na trasie dojazdowej.
W 1996 r. na trasie z Foum El Hassan do Smara Francuz Laurent Gueguen zginął w wyniku eksplozji swej ciężarówki.
W 1997 r. motocyklista-amator Francuz Jean-Pierre Leduc zabił się na trasie na terenie Mali.
W 2002 r. Francuz Daniel Vergnes, główny mechanik zespołu Toyoty, poniósł śmierć w wypadku drogowym na trasie dojazdowej w Mauretanii.
W 2003 r. pilot załogi Toyoty, 48-letni Francuz Bruno Cauvy zginął w kraksie na trasie dziesiątego etapu rajdu.
W 2005 r. hiszpański motocyklista Jose Manuel Perez zmarł po czterech dniach od upadku na trasie siódmego etapu.
W 2005 r. dwukrotny zwycięzca rajdu, włoski motocyklista Fabrizio Meoni zmarł w wieku 47 lat w wyniku zatrzymania akcji serca, podczas 11 etapu.
W 2006 r. na trasie zginął motocyklista Andy Caldecott z Australii. Zajmował wysokie miejsce w klasyfikacji generalnej. Zginął w wyniku upadku na 250. kilometrze dziewiątego etapu, prowadzącego z Nawakszut do Kiffy w Mauretanii.
W 2007 r. w wypadku na trasie 4 etapu zginął 29-letni motocyklista z RPA Emer Symons, zawodnik debiutował w tej imprezie.
W 2007 r. podczas 14. etapu zmarł tuż przed metą na atak serca francuski motocyklista Eric Aubijoux.
W 2009 r. francuski motocyklista Pascal Terry zaginął podczas drugiego etapu i nie można było z nim uzyskać kontaktu. Ciało sportowca odnaleziono na trasie jednego z etapów z Santa Rosa do Puerto Madryn w Argentynie w nocy z wtorku na środę (6/7 stycznia 2009) w odległości 15 metrów od swojego motocykla. Przyczyną śmierci motocyklisty był obrzęk płuc, który doprowadził do zatrzymania pracy serca.
W 2009 r. ciężarówka wioząca ogumienie dla uczestników rajdu zderzyła się czołowo z innym pojazdem, którego dwóch pasażerów zginęło na miejscu. Do wypadku doszło pod miejscowością Peyerreyes, około 400 km na północ od stolicy Chile - Santiago, na trasie dziewiątego etapu.
Według obliczeń agencji AFP, w organizowanym od 1979 roku rajdzie zginęły do tej pory 54 osoby, w tym 19 uczestników. Po dzisiejszych wydarzeniach liczba ta wzrosła do 55.
źródło: mundod.lavoz.com.ar, wikipedia.pl
Dodaj komentarz
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
Zaloguj się
0
Komentarze do:
Dakar 2010 - śmierć na trasie pierwszego etapu
Podobne: Dakar 2010 - śmierć na trasie pierwszego etapu



Podobne galerie: Dakar 2010 - śmierć na trasie pierwszego etapu


.jpg)
Najczęściej czytane w tym miesiącu
Tapety na pulpit
Galerie zdjęć
Newsletter