Czołówka IRC nie jedzie na Rajd Chin, rundę... IRC
2007-11-07 - Ł. Lach Tagi:
Pełna nazwa cyklu - Intercontinental Rally Challenge, zobowiązuje aby poszczególne eliminacje odbywały się na różnych kontynentach. Jednak umieszczenie Rajdu Safari na początku i Rajdu Chin na końcu liczącego 9 rund kalendarza, sprawiło, że rajdy te spotkały się z praktycznie zerowym zainteresowaniem ze strony regularnych uczestników cyklu.
Finałowe rozstrzygnięcia zapadły w ostatni weekend października podczas szwajcarskiego Rajdu du Valais w związku z czym potwierdziły się przypuszczenia o rezygnacji czołowych ekip Abartha i Peugeota z przyjazdu do Azji. Możemy być już pewni, że nie zmieni się kolejność na podium. W czołowej dziesiątce może jeszcze namieszać startujący w Chinach Hideaki Miyoshi, który ciągle ma szanse na 5. miejsce.
Mistrzem IRC w pierwszej edycji cyklu został Hiszpan Enrique Garcia Ojeda, przed swoim zespołowym kolegą z Peugeot Sport Espada, Francuzem Nicolasem Vouillozem (zwycięstwa w rajdach Turcji, Barum oraz du Valais). Trzecie miejsce powędruje do pierwszego z kierowców Abartha - Włocha Giandomenico Basso. Dzięki świetnej postawie Vouilloza i Ojedy, mistrzem w klasyfikacji zespołowej został Peugeot, przed Abarthem.
Absencja czołówki IRC nie wpłynie jednak na przebieg Rajdu Chin, który jest również finałową rundą mistrzostw Azji i Pacyfiku oraz mistrzostw Chin. O zwycięstwo będą walczyć kierowcy samochodów N-grupowych, głównie Mitsubishi.
Cody Cocker musi tylko dopełnić formalności zjeżdżając z rampy startowej, aby świętować drugi z rzędu tytuł Mistrza Azji i Pacyfiku. Australijczyk odniósł 4 zwycięstwa w sezonie, ale jego zespół Subaru ma tylko 2 punkty przewagi nad Mitsubishi, które reprezentują m.in. Fin Jussi Valimaki (mistrz AiP z 2005 r.), Japończyk Katsu Taguchi (8. miejsce w Rajdzie Japonii). Dodatkowo Valimaki i Taguchi będą między sobą walczyć o tytuł wicemistrzowski.
W ramach mistrzostw Chin seryjnie wygrywa Brytyjczyk Divid Higgins, ale regulamin nie zezwala mu na zbieranie punktów w kl. kierowców. Higgins będzie walczył tylko o tytuł dla swojego zespołu Mitsubishi WY Rally Team z innym Brytyjczkiem Martinem Rower z ekipy KST.
Baza rajdu znajduje się w Longyou, 400 kilometrów na południe od Szanghaju. Ściganie rozpocznie piątkowy superoes. W niedzielę dowiemy się, kto najszybciej pokonał 223 kilometry szutrowych odcinków specjalnych.
Cody Cocker musi tylko dopełnić formalności zjeżdżając z rampy startowej, aby świętować drugi z rzędu tytuł Mistrza Azji i Pacyfiku. Australijczyk odniósł 4 zwycięstwa w sezonie, ale jego zespół Subaru ma tylko 2 punkty przewagi nad Mitsubishi, które reprezentują m.in. Fin Jussi Valimaki (mistrz AiP z 2005 r.), Japończyk Katsu Taguchi (8. miejsce w Rajdzie Japonii). Dodatkowo Valimaki i Taguchi będą między sobą walczyć o tytuł wicemistrzowski.
W ramach mistrzostw Chin seryjnie wygrywa Brytyjczyk Divid Higgins, ale regulamin nie zezwala mu na zbieranie punktów w kl. kierowców. Higgins będzie walczył tylko o tytuł dla swojego zespołu Mitsubishi WY Rally Team z innym Brytyjczkiem Martinem Rower z ekipy KST.
Baza rajdu znajduje się w Longyou, 400 kilometrów na południe od Szanghaju. Ściganie rozpocznie piątkowy superoes. W niedzielę dowiemy się, kto najszybciej pokonał 223 kilometry szutrowych odcinków specjalnych.

Dodaj komentarz
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
Zaloguj się
0
Komentarze do:
Czołówka IRC nie jedzie na Rajd Chin, rundę... IRC
Galerie zdjęć
Newsletter