
Citroen "uskrzydlony" przed Rajdem Argentyny
2008-03-26 - Ł. Lach Tagi: Citroen, Loeb, Sordo, Rajd Argentyny
W Rajdzie Argentyny, czwartej rundzie WRC 2008, Citroen tradycyjnie wystawi swoje dwie załogi w składzie Sebastien Loeb / Daniel Elena i Dani Sordo / Marc Marti. Ich Citroeny C4 WRC wystąpią w nowych barwach z logo Red Bulla. Trzecim C4 WRC, przygotowanym i obsługiwanym przez zespół PH Sport przy wsparciu technicznym Citroen Sport Technologies, pojadą Conrad Rautenbach i David Senior.
„W Argentynie panuje niesamowita rajdowa atmosfera” - mówi pilot Daniego Sordo, Marc Marti, najbardziej doświadczony zawodnik zespołu Citroen Sport (ma na swoim koncie 6 startów w tym kraju). „Czuję się tam trochę jak na własnym terenie i mam wiele dobrych wspomnień, jak choćby nasze zwycięstwo z Carlosem Sainzem w 2004 r."
"Każdy z trzech etapów jest trochę inny: pierwszego dnia trasy bardzo kręte, drugiego znacznie szybsze, pełne niespodzianek, a w niedzielę dwa legendarne odcinki - Giulio Cesare i El Cóndor. Charakterystyczne dla tego rajdu są przejazdy przez głęboką wodę, przy których sposób najazdu ma decydujące znaczenie. Każdy błąd to groźba uszkodzenia samochodu.”
Citroen wygrywa w Argentynie nieprzerwanie od 2004 r. i oczywiście pragnie przedłużyć tę passę. Sébastien Loeb i Dani Sordo są pełni motywacji, by i tym razem odeprzeć ataki konkurentów i zwyciężyć.
„Lubię ten rajd i uważam go za jeden z najpiękniejszych w sezonie” - mówi aktualny Mistrz Świata.- „Podoba mi się jego szczególna atmosfera, a dodatkową radość sprawia jazda na oczach kibiców pełnych prawdziwej pasji. Wygraliśmy tu razem z Danielem trzy ostatnie edycje. Czwarte zwycięstwo byłoby kolejnym w serii, a ponadto dałoby nam prowadzenie w tabeli. Ale klasyfikacja sezonu nie jest na tym etapie najważniejszym celem".
"Przede wszystkim chciałbym, abyśmy byli konkurencyjni. Dużą niewiadomą będzie zachowanie opon na tych trasach. Dostajemy Pirelli o twardej mieszance. Według mnie nie są one najlepsze na trasy argentyńskie, piaszczyste i dość szorstkie. Trzeba będzie popracować nad regulacjami, by uzyskać jak najwięcej przyczepności.”
„Przed nami kolejny rajd hiszpańskojęzyczny!”, cieszy się drugi z kierowców, Dani Sordo. „Mam nadzieję, że pójdzie nam lepiej niż w Meksyku. W León czułem, że stale poprawiam swoje możliwości na trasach szutrowych. Liczę na to, że w Villa Carlos Paz będę się czuł równie dobrze na tego typu nawierzchniach.
"Postaram się zająć miejsce w czołówce. Lubię ten rajd; podoba mi się jego różnorodność, osiągane prędkości, widowiskowe lądowania po hopach. W ubiegłym roku uzyskaliśmy C4 dobre wyniki. Postaramy się powtórzyć to osiągnięcie, by poprawić pozycję zespołu w klasyfikacji konstruktorów” .
„Rajd Argentyny to jedna z najwszechstronniejszych rund sezonu” - potwierdza Xavier Mestelan-Pinon, dyrektor techniczny zespołu Citroen Sport. „Na trasie są różne typy nawierzchni, od twardych po piaszczyste i nierówne. Trzeba uważać na garby najeżdżane z dużą prędkością i na liczne przejazdy przez wodę - specjalność tego rajdu. Nie można w nie wjechać za szybko, a to wymaga dobrych notatek".
"Każdy z trzech etapów jest trochę inny: pierwszego dnia trasy bardzo kręte, drugiego znacznie szybsze, pełne niespodzianek, a w niedzielę dwa legendarne odcinki - Giulio Cesare i El Cóndor. Charakterystyczne dla tego rajdu są przejazdy przez głęboką wodę, przy których sposób najazdu ma decydujące znaczenie. Każdy błąd to groźba uszkodzenia samochodu.”
Citroen wygrywa w Argentynie nieprzerwanie od 2004 r. i oczywiście pragnie przedłużyć tę passę. Sébastien Loeb i Dani Sordo są pełni motywacji, by i tym razem odeprzeć ataki konkurentów i zwyciężyć.
"Przede wszystkim chciałbym, abyśmy byli konkurencyjni. Dużą niewiadomą będzie zachowanie opon na tych trasach. Dostajemy Pirelli o twardej mieszance. Według mnie nie są one najlepsze na trasy argentyńskie, piaszczyste i dość szorstkie. Trzeba będzie popracować nad regulacjami, by uzyskać jak najwięcej przyczepności.”
„Przed nami kolejny rajd hiszpańskojęzyczny!”, cieszy się drugi z kierowców, Dani Sordo. „Mam nadzieję, że pójdzie nam lepiej niż w Meksyku. W León czułem, że stale poprawiam swoje możliwości na trasach szutrowych. Liczę na to, że w Villa Carlos Paz będę się czuł równie dobrze na tego typu nawierzchniach.
"Postaram się zająć miejsce w czołówce. Lubię ten rajd; podoba mi się jego różnorodność, osiągane prędkości, widowiskowe lądowania po hopach. W ubiegłym roku uzyskaliśmy C4 dobre wyniki. Postaramy się powtórzyć to osiągnięcie, by poprawić pozycję zespołu w klasyfikacji konstruktorów” .
„Rajd Argentyny to jedna z najwszechstronniejszych rund sezonu” - potwierdza Xavier Mestelan-Pinon, dyrektor techniczny zespołu Citroen Sport. „Na trasie są różne typy nawierzchni, od twardych po piaszczyste i nierówne. Trzeba uważać na garby najeżdżane z dużą prędkością i na liczne przejazdy przez wodę - specjalność tego rajdu. Nie można w nie wjechać za szybko, a to wymaga dobrych notatek".
źródło: Citroen Polska
Dodaj komentarz
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
Zaloguj się
0
Komentarze do:
Citroen "uskrzydlony" przed Rajdem Argentyny
Podobne: Citroen "uskrzydlony" przed Rajdem Argentyny




Podobne galerie: Citroen "uskrzydlony" przed Rajdem Argentyny
Najczęściej czytane w tym miesiącu
Tapety na pulpit Citroen
Galerie zdjęć
Newsletter