Rajdy  »  Rajdowy Puchar Polski  »  Aktualności  »  Citroen poleca C2-R2 do PPZM
Citroen C2-R2 mistrza Polski w klasie R2B

Citroen poleca C2-R2 do PPZM

2008-10-20 - Ł. Lach     Tagi: Citroen, PPZM, Citroen C2
Citroën C2-R2 już od dwóch sezonów obecny jest na rajdowych trasach. Szereg sukcesów na oesach Rajdowych Samochodowych Mistrzostw Polski oraz Pucharu Polskiego Związku Motorowego potwierdził wyjątkową szybkość rajdówki spod znaku „szewrona” na specyficznych, polskich odcinkach specjalnych. W Rajdowych Samochodowych Mistrzostwach Polski szczególnie udany dla kierowców Citroënów C2-R2 jest z pewnością sezon 2008, w którym to niewielkie rajdówki zdominowały rywalizację w licznie obsadzonej klasie A6, zajmując w klasyfikacji sezonu trzy pierwsze miejsca, wyprzedzając przy tym konkurencję w znacznie mocniejszych samochodach kategorii Super 1600.

Doskonałym wynikiem zakończył się również start Citroëna C2-R2 w ubiegłorocznej edycji Pucharu Polskiego Związku Motorowego. W swoim debiutanckim sezonie na start za kierownicą zupełnie nowej wtedy rajdówki zdecydował się Mariusz Małyszczycki, który odniósł spektakularne zwycięstwo już w pierwszym starcie! Ostatecznie zawodnik z Trójmiasta, po czterech wygranych, triumfował w rozgrywkach Pucharu PZM.
W bieżącym sezonie na krajowej arenie „cedwójki” walczyły jedynie w Rajdowych Samochodowych Mistrzostwach Polski. Przyczyny takiego stanu rzeczy należy prawdopodobnie szukać w błędnej interpretacji nieco zmienionego regulaminu PPZM na rok 2008, zabraniającego startu w „drugoligowych” rajdach kosztownych samochodów klas R2C oraz R3C. Obostrzenia te nie dotyczą Citroënów C2-R2, które homologowane są w klasie R2B, spełniając wszystkie regulaminy i bez przeszkód mogą brać udział w zmaganiach Pucharu Polskiego Związku Motorowego.

Obecnie dominujące w PPZM samochody klasy A7 w Mistrzostwach Polski zwykle przegrywają z rajdówkami klasy R2B, więc nie ulega wątpliwościom, że dysponując Citroënem C2-R2 można odnosić sukcesy także w rajdach niższej rangi. Frajda z jazdy prawdziwą A-grupową rajdówką, wyposażoną m.in. w sekwencyjną skrzynię biegów oraz doskonałe hamulce niech będzie dodatkową zachętą, by spróbować walki na odcinkach specjalnych Pucharu PZM właśnie za kierownicą Citroëna C2-R2.

Citroën C2-R2 - dane techniczne (w nawiasie wersja MAX):
Silnik:
Opracowany na podstawie seryjnego silnika TU5JP4S.
Pojemność skokowa: 1592,64 (1599) cm3
Średnica/skok tłoka: 78,5 (78,7) x 82 mm
Moc maksymalna: 185/7200 (190/7750) KM-obr./min.
Moment obrotowy maksymalny: 175/5000 (175/5500) Nm-obr./min.
Prędkość obrotowa maksymalna: 7600 (8400) obr./min.
Moc z litra: 115,6 (118,75) KM/l
Układ rozrządu:
2 wałki rozrządu w głowicy napędzane przez pasek zębaty. Popychacze
mechaniczne z krzywkami o dostosowanym profilu, specjalne tłoki, koło zamachowe silnika o zmniejszonej masie.
Układ zasilania:
Wtrysk wielopunktowy Magneti-Marelli. Pojedyncza przepustnica o średnicy 52 mm.
Przeniesienie napędu:
Przedni napęd. Wzmocnione półosie.
Sprzęgło:
Mechanizm pchany. Pojedyncza tarcza ceramiczno-metalowa (średnica: 184 mm). Tarcza sprzęgła nieamortyzowana.
Skrzynia biegów:
5-biegowa sekwencyjna, mechanizm różnicowy samoblokujący typu ZF.
Układ hamulcowy:
Przód: tarcze wentylowane
- Asfalt: 302 x 26 mm, zaciski 4-tłoczkowe
- Szuter: 283 x 26 mm, zaciski 4-tłoczkowe
Tył: tarcze 247 x 9 (280 x 8) mm, zaciski 1-tłoczkowe (2-tłoczkowe).
Regulowany reduktor. Hamulec ręczny hydrauliczny.
Zawieszenia:
Przód: typu McPherson, specjalne przeguby, specjalna zwrotnica.
Tył: oś w kształcie litery H, specjalne przeguby. Specjalne amortyzatory z przodu i z tyłu.
(Przednie i tylne amortyzatory regulowane w 3 zakresach (regulowane ściskanie przy niskiej prędkości, ściskanie przy wysokiej prędkości, rozprężanie i hydrauliczny ogranicznik).
Układ kierowniczy:
Specjalny sterownik układu kierowniczego ze wspomaganiem elektrycznym (hydraulicznym).
Koła:
Asfalt: Obręcze: 6,5 x 16, opony Michelin lub BFGoodrich: 17/60 x 16
Szuter: Obręcze: 6 x 15, opony Michelin lub BFGoodrich: 15/64 x 15
Masa:
1030 kg
Rozkład przód/tył: 63/37%
Konstrukcja:
Nadwozie wzmocnione z wbudowaną klatką. Osłona spodu silnika.
Wymiary:
Długość: 3666 mm
Szerokość: 1659 mm
Rozstaw osi: 2315 mm
Rozstaw kół przednich: 1466 (1495) mm
Rozstaw kół tylnych: 1444 (1466) mm



źródło: Citroen Polska, fot. Grzegorz Kozera

Dodaj komentarz

Nick
Treść
Wpisz kod
z obrazka
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.

Zaloguj się

Login Hasło
0

Komentarze do:

Citroen poleca C2-R2 do PPZM