
Chris Atkinson już od najmłodszych lat miał kontakt z rajdami, ponieważ jego ojciec był mocno zaangażowany w ten sport, także jako zawodnik. Jednak tak jak u wielu rajdowców z początku jego uwaga nie była zwrócona w tym kierunku, ale w stronę piłki nożnej, rugby, tenisa i motocrossu.
Dopiero po studiach związanych z finansami i zarządzaniem Christopher zainteresował się rajdami. Z początku startował jako pilot swojego brata, a ich wspólnym debiutem były mistrzostwa Queensland 29-letnią Corollą.
Następnie Chris przesiadł się za kółko i już od pierwszy kilometrów prezentował szybką jazdę niczym stary wyjadacz.W swoim prawdziwym debiucie w poważnym rajdzie zajął 1 miejsce w klasie i 3 w generalce. W pierwszym roku startów Chris wielokrotnie zachwycał miejscami w pierwszej 10 generalki. W 2002 roku w prestiżowym Rajdzie Canberra w Mistrzostwach Azjii i Pacyfiku do momentu awari zajmował 4 miejsce. W przeciągu sezonu znowu wiele razy pukali do najlepszej 10, walcząc równo z najlepszymi kierowcami regionu. Prywatnie zgłoszeni bracia Atkinson skończyli sezon na 9 miejscu ogólnie, ale byli najlepsi wśród prywaciarzy.
Dzięki temu wynikowi Chrisem zainteresował się szef Suzuki- Monster Tajima i w efekcie współpracy Chris dostał do dyspozycji Ignisa S1600 na Mistrzostwa Azji i Pacyfiku 2003. Wygrał 3 rajdy w klasie 1600, a 2 razy był drugi, co dało na koniec sezonu 5 miejsce generalki przed wieloma mocniejszymi cztero-napędowymi samochodami.W 2004r już jako Australijska gwiazda rajdów wygrał 3 z 6 rund wygrywając przy okazji 2 razy więcej oesów niż najbliższy rywal i został v-ce mistrzem Australii oraz mistrzem Azji i Pacyfiku w klasie 1600. Zaliczył także 4 rundy MŚ, a po tym gdy w Rajdzie Finlandii jak równy z równym walczył z czołówką grupy N zebrał wiele pochlebnych opinii m.in od Tommiego Makinena.W sezonie 2005 Chris planował wziąć udział w cyklach PCWRC i JWRC organizowanych w ramach mistrzostw świata, ale wtedy pojawiła się oferta aby jako kolega Pettera Solberga dołączyć do zespołu Subaru i ścigać się Imprezą WRC. Nowym pilotem Chrisa został Glenn MacNeall, który jeździ na prawym fotelu dziś.W Monte Carlo nie wystartowali, ale już w następnym rajdzie Szwecji mieli okazje pierwszy raz w życiu ścigać się na śniegu, więc wynik był średni.
Lepiej zaprezentował się w rajdach które wcześniej znał, czyli w Japonii (3 - pierwsze podium), Nowej Zelandii (7) oraz Australii (4). W ciągu sezonu zgromadził 13 punktów, wygrał 15 oesów czym pokazał że jest szybki.Ale szybkość to nie wszystko. W minionym sezonie Australijczyk nie zapunktował nawet w połowie eliminacji i szefostwo Subaru nie było zbyt zadowolone. Nawet w domowym rajdzie Australii Chris prowadził ale tylko do momentu gdy wypadł z trasy.
W tej chwili Atkinson ma kontrakt z Subaru do końca 2008 i do tego roku ma czas aby znaleść w swojej technice kompromis między szybkością i systematycznością, ponieważ w przeciwnym wypadku zostanie zastąpiony przez innego kierowce.
Następnie Chris przesiadł się za kółko i już od pierwszy kilometrów prezentował szybką jazdę niczym stary wyjadacz.W swoim prawdziwym debiucie w poważnym rajdzie zajął 1 miejsce w klasie i 3 w generalce. W pierwszym roku startów Chris wielokrotnie zachwycał miejscami w pierwszej 10 generalki. W 2002 roku w prestiżowym Rajdzie Canberra w Mistrzostwach Azjii i Pacyfiku do momentu awari zajmował 4 miejsce. W przeciągu sezonu znowu wiele razy pukali do najlepszej 10, walcząc równo z najlepszymi kierowcami regionu. Prywatnie zgłoszeni bracia Atkinson skończyli sezon na 9 miejscu ogólnie, ale byli najlepsi wśród prywaciarzy.
Lepiej zaprezentował się w rajdach które wcześniej znał, czyli w Japonii (3 - pierwsze podium), Nowej Zelandii (7) oraz Australii (4). W ciągu sezonu zgromadził 13 punktów, wygrał 15 oesów czym pokazał że jest szybki.Ale szybkość to nie wszystko. W minionym sezonie Australijczyk nie zapunktował nawet w połowie eliminacji i szefostwo Subaru nie było zbyt zadowolone. Nawet w domowym rajdzie Australii Chris prowadził ale tylko do momentu gdy wypadł z trasy.
W tej chwili Atkinson ma kontrakt z Subaru do końca 2008 i do tego roku ma czas aby znaleść w swojej technice kompromis między szybkością i systematycznością, ponieważ w przeciwnym wypadku zostanie zastąpiony przez innego kierowce.
Chris Atkinson | |
---|---|
Data i miejsce urodzenia | 30.11.1979, Bega, Australia |
Zespół |
Subaru World Rally Team |
Pilot | Stephane Prevot |
Chris Atkinson Statystyki WRC | |
Startów |
35 |
Zwycięstw | 0 |
Podium | 1 |
Punktów | 37 |
Debiut | Nowa Zelandia 2004 |
Pierwsze zwycięstwo |
- |
Osiągnięcia | prowadzenie w Australii 2006 |
źródło: chrisatkinson.com.au, swrt.com
Dodaj komentarz
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
Zaloguj się
0
Komentarze do:
Chris Atkinson
Podobne: Chris Atkinson




Podobne galerie: Chris Atkinson
Najczęściej czytane w tym miesiącu
Tapety na pulpit
Newsletter
Galerie zdjęć