Rajdy » Ayrton Senna jako kierowca rajdowy (wideo)
1 maja minęło 20 lat od tragicznej śmierci Ayrtona Senny, który w wieku 34 lat zginął w wypadku na torze Imola podczas GP San Marino. I choć 3-krotnego mistrza świata znamy praktycznie wyłącznie ze startów w Formule 1, to na początku swojej bogatej w sukcesy kariery miał również mały rajdowy epizod
W 1986 roku, gdy dopiero rozpoczynał przygodę z Formułą 1, Senna został zaproszony przez redaktora naczelnego brytyjskiego magazynu Cars and Car Conversions - Russella Bulgina - do przetestowania kilku samochodów rajdowych w Walii. Brazylijczykowi pomysł bardzo się spodował.
Senna dostał w swoje ręce zupełnie różne konstrukcje - od niewielkiego Vauxhalla Nova Sport, przez auto Volkswagen Junior Rally Team Golf GTi, a kończąc na czteronapędówkach: Fordzie Sierra i Escort Cosworth special z silnikiem 3.4l oraz MG Metro 6R4. Oto kilka wypowiedzi mistrza z dnia testów. "Nie wiem nic o rajdach. Widziałem zdjęcia w prasie, czasem oglądałem je w telewizji. I celowo nie chciałem słuchać opinii o nich. Chcę je poznać samemu." - przyznał Senna jeszcze przed rozpoczęciem jazd.
"Nie mam wystarczających umiejętności by ocenić, co właściwie robię, a co powinienem robić. Czasem mam wrażenie, że tracę kontrolę - a potem mam jeszcze duży margines błędu. A następnie w kolejnym miejscu okazuje się, że przesadziłeś, bo nie przyłożyłeś odpowiedniej uwagi."
"To inne, bardziej "natychmiastowe" emocje w porównaniu do samochodu Formuły 1. W aucie F1 najpierw jedziesz i jedziesz na całego na całego, a potem zwalniasz. Tutaj - co chwilę wspinasz się "góra - dół - góra - dół". To zupełnie inne podejście. Bardzo trudne." - zakończył 3-krotny mistrz globu.
Senna dostał w swoje ręce zupełnie różne konstrukcje - od niewielkiego Vauxhalla Nova Sport, przez auto Volkswagen Junior Rally Team Golf GTi, a kończąc na czteronapędówkach: Fordzie Sierra i Escort Cosworth special z silnikiem 3.4l oraz MG Metro 6R4. Oto kilka wypowiedzi mistrza z dnia testów. "Nie wiem nic o rajdach. Widziałem zdjęcia w prasie, czasem oglądałem je w telewizji. I celowo nie chciałem słuchać opinii o nich. Chcę je poznać samemu." - przyznał Senna jeszcze przed rozpoczęciem jazd.
Ayrton Senna - testy samochodów rajdowych
"Prawie wyleciałem już na pierwszym zakręcie. Było to zaskakujące. Ponieważ tak naprawdę chciałem wjechać w pierwszy zakręt jak w normalnym samochodzie. To było głupie. Ponieważ musisz naciskać. Przed zakrętem musisz się mocno zaangażować. Teraz rozumiem, czemu trzeba skręcać w przeciwną stronę." - mówił kierowca już później.
"To inne, bardziej "natychmiastowe" emocje w porównaniu do samochodu Formuły 1. W aucie F1 najpierw jedziesz i jedziesz na całego na całego, a potem zwalniasz. Tutaj - co chwilę wspinasz się "góra - dół - góra - dół". To zupełnie inne podejście. Bardzo trudne." - zakończył 3-krotny mistrz globu.
źródło: irallylive.com
Dodaj komentarz
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
Zaloguj się
0
Komentarze do:
Ayrton Senna jako kierowca rajdowy (wideo)
Podobne: Ayrton Senna jako kierowca rajdowy (wideo)
Podobne galerie: Ayrton Senna jako kierowca rajdowy (wideo)
Najczęściej czytane w tym miesiącu
Tapety na pulpit
Galerie zdjęć
Newsletter