.jpg)
Ayrton Senna, mistrz F1, wielokrotny zwycięzca wyścigów Grand Prix F1, miał także możliwość zostania kierowcą rajdowym.
W 1986 roku, gdy jeździł w barwach Lotus, Senna otrzymał zaproszenie na rajdowe testy do Wielkiej Brytanii, gdzie mógł jeździć samochodami od przednionapędowego Vauxhalla Nova po B-grupowego Austina Rovera Metro 6R4. Na testach podstawiono także Forda Sierrę RS Cosworth oraz wyposażonego w silnik 3,4 litra Forda Escorta.
Nic nie wiem o rajdach. Widziałem zdjęcia w gazecie i kilka migawek w TV. Nie słuchałem opinii innych, abym mógł dowiedzieć się, czym są dla mnie - tłumaczył Senna.
Niewiele brakowało, a testy zakończyłyby się już na pierwszym zakręcie, gdzie Senna z trudem opanował Sierrę. To jest... zaskakujące. Chciałem pokonać pierwszy zakręt jak zwykłym samochodem. To było głupie. Teraz rozumiem, dlaczego trzeba wprowadzić auto w poślizg. Auto wgryza się wtedy w ziemię. Jeżeli próbujesz tylko skręcać, to nie skręcisz i jedziesz prosto.
Senna nie przesadzał w swoich słowach. Jego wiedza o rajdach była wręcz zerowa. Na testach pojawił się bez rękawic licząc na cywilną jazdę rajdówkami. Po całym dniu jazdy i pęcherzach na dłoniach, Senna nie mógł zrozumieć jak można szybko jeździć po szutrze. Podobnie jak kilkadziesiąt lat później Kimi Raikkonen, nie był on w stanie znaleźć porównania z F1.
To trudne, ponieważ mamy tu więcej emocji. To o wiele bardziej ekscytujące niż bolidy F1. Może nie ma ogromnych prędkości, ale jest niewiarygodne przyspieszenie. W bolidzie możesz trzymać gaz do oporu i zwolnić przed zakrętem. Tutaj musisz kręcić obrotami w górę i w dół, w górę i w dół. To całkiem inna jazda.
Nieważne ile wyścigów przejechałem i ile testów zrobiłem, to był mój najlepszy dzień w życiu.
Niestety Senna nie dostał już więcej możliwości jazd samochodem rajdowym. Obserwatorzy, którzy mogli na żywo podziwiać jazdę Brazylijczyka, mówili, że po kilku miesiącach treningu mógłby on walczyć o czołowe lokaty w WRC.
W 1986 roku, gdy jeździł w barwach Lotus, Senna otrzymał zaproszenie na rajdowe testy do Wielkiej Brytanii, gdzie mógł jeździć samochodami od przednionapędowego Vauxhalla Nova po B-grupowego Austina Rovera Metro 6R4. Na testach podstawiono także Forda Sierrę RS Cosworth oraz wyposażonego w silnik 3,4 litra Forda Escorta.
Niewiele brakowało, a testy zakończyłyby się już na pierwszym zakręcie, gdzie Senna z trudem opanował Sierrę. To jest... zaskakujące. Chciałem pokonać pierwszy zakręt jak zwykłym samochodem. To było głupie. Teraz rozumiem, dlaczego trzeba wprowadzić auto w poślizg. Auto wgryza się wtedy w ziemię. Jeżeli próbujesz tylko skręcać, to nie skręcisz i jedziesz prosto.
Senna nie przesadzał w swoich słowach. Jego wiedza o rajdach była wręcz zerowa. Na testach pojawił się bez rękawic licząc na cywilną jazdę rajdówkami. Po całym dniu jazdy i pęcherzach na dłoniach, Senna nie mógł zrozumieć jak można szybko jeździć po szutrze. Podobnie jak kilkadziesiąt lat później Kimi Raikkonen, nie był on w stanie znaleźć porównania z F1.
Niestety Senna nie dostał już więcej możliwości jazd samochodem rajdowym. Obserwatorzy, którzy mogli na żywo podziwiać jazdę Brazylijczyka, mówili, że po kilku miesiącach treningu mógłby on walczyć o czołowe lokaty w WRC.
źródło: wrc.com
Dodaj komentarz
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
Zaloguj się
0
Komentarze do:
Ayrton Senna był kierowcą rajdowym
Podobne: Ayrton Senna był kierowcą rajdowym




Podobne galerie: Ayrton Senna był kierowcą rajdowym
Najczęściej czytane w tym miesiącu
Tapety na pulpit
Newsletter
Galerie zdjęć