
22-letnia Corolla GT najszybsza wśród tylnonapędówek
2008-07-28 - Ł. Lach Tagi: Rajd Lotos, Toyota Corolla
Krzysztof Szeszko i Wojciech Jermakow jadący Toyotą Corollą GT byli najszybszą załogą samochodu tylnonapędowego w 4. Rajdzie Lotos zajmując dodatkowo wysokie, 13. miejsce w klasyfikacji generalnej.
Od momentu utworzenia, dedykowanej tylnonapędówkom, klasy RWD, tak silnej stawki w tej grupie nie oglądaliśmy jeszcze nigdy w Polsce. Ostatecznie na starcie pojawiło się aż 10 tego typu samochodów, w tym sześć BMW serii "3". Wiekowa, ponad 150-konna Corolla AE86 okazała się po raz kolejny wyjątkowo solidnym autem i dowiozła załogę Olsztyńskiego Klubu Rajdowego do mety choć nie zabrakło chwil grozy. Na ostatnim odcinku specjalnym i dojeździe do mety w Gdańsku - z tylnego mostu zaczęły dochodzić "dziwne odgłosy".
Szeszko dodatkowo zwyciężył w klasie RWD-2 (poj. silnika do 1.6). W mocniejszej RWD-3 (poj. do 2.0) wygrał Paweł Danilczuk w BMW 318 IS, natomiast na końcu stawki w RWD znalazł się kierowca jedynego Fiata 126p, Jakub Tomaszewski, klasyfikowany w RWD-1 (poj. do 750 cm).
"Bardzo chcieliśmy być na mecie i mimo stresujących chwil pod koniec - udało się! Jazda po kaszubskich odcinkach to czysta przyjemność. Trudne, wymagające, ale dające ogromną radochę" - mówi o oesach były rallycrossowiec, Krzysztof Szeszko.
"Mamy pierwsze w klasie i to również cieszy. Szkoda tylko, że PZM nie utworzył klasyfikacji grupy RWD i „formalnie” nie ścigamy się z BWM, a tylko z jedną załogą. Tymczasem jak widać zainteresowanie klasycznymi rajdówkami rośnie".
"Sukces cieszy nas tym bardziej, że odnieśliśmy go na terenie ważnym „marketingowo” dla naszego sponsora - firmy „Auto-Land”. Teraz czekają mnie kolejne dni w warsztacie aby przygotować Corollkę do Rajdu Rzeszowskiego".
Wojciech Jermakow, służbowo - znany prezenter telewizyjny, a prywatnie - miłośnik motoryzacji, kierowca i pilot rajdowy w jednej osobie, dodaje:
"Fantastyczna impreza - start w miejscu pełnym turystów, widowiskowy prolog i bajeczne odcinki. Jeśli ten rajd w przyszłym roku nie będzie eliminacją mistrzostw Polski to znaczy, że w tym sporcie wszystko stoi na głowie".
"Jazda tylnym napędem u boku Krzyśka na takich odcinkach to czysta przyjemność. Dodatkowo cieszy fakt, że 22-letnia Corolla przetrwała trudne odcinki przy pogromie wielu młodszych rajdówek. Dziękuję serdecznie Molibdenowemu, Panu Farbie i Karolci za pomoc na rajdzie", kończy Jermakow.
Od momentu utworzenia, dedykowanej tylnonapędówkom, klasy RWD, tak silnej stawki w tej grupie nie oglądaliśmy jeszcze nigdy w Polsce. Ostatecznie na starcie pojawiło się aż 10 tego typu samochodów, w tym sześć BMW serii "3". Wiekowa, ponad 150-konna Corolla AE86 okazała się po raz kolejny wyjątkowo solidnym autem i dowiozła załogę Olsztyńskiego Klubu Rajdowego do mety choć nie zabrakło chwil grozy. Na ostatnim odcinku specjalnym i dojeździe do mety w Gdańsku - z tylnego mostu zaczęły dochodzić "dziwne odgłosy".
Szeszko dodatkowo zwyciężył w klasie RWD-2 (poj. silnika do 1.6). W mocniejszej RWD-3 (poj. do 2.0) wygrał Paweł Danilczuk w BMW 318 IS, natomiast na końcu stawki w RWD znalazł się kierowca jedynego Fiata 126p, Jakub Tomaszewski, klasyfikowany w RWD-1 (poj. do 750 cm).
"Bardzo chcieliśmy być na mecie i mimo stresujących chwil pod koniec - udało się! Jazda po kaszubskich odcinkach to czysta przyjemność. Trudne, wymagające, ale dające ogromną radochę" - mówi o oesach były rallycrossowiec, Krzysztof Szeszko.
"Sukces cieszy nas tym bardziej, że odnieśliśmy go na terenie ważnym „marketingowo” dla naszego sponsora - firmy „Auto-Land”. Teraz czekają mnie kolejne dni w warsztacie aby przygotować Corollkę do Rajdu Rzeszowskiego".
Wojciech Jermakow, służbowo - znany prezenter telewizyjny, a prywatnie - miłośnik motoryzacji, kierowca i pilot rajdowy w jednej osobie, dodaje:
"Fantastyczna impreza - start w miejscu pełnym turystów, widowiskowy prolog i bajeczne odcinki. Jeśli ten rajd w przyszłym roku nie będzie eliminacją mistrzostw Polski to znaczy, że w tym sporcie wszystko stoi na głowie".
"Jazda tylnym napędem u boku Krzyśka na takich odcinkach to czysta przyjemność. Dodatkowo cieszy fakt, że 22-letnia Corolla przetrwała trudne odcinki przy pogromie wielu młodszych rajdówek. Dziękuję serdecznie Molibdenowemu, Panu Farbie i Karolci za pomoc na rajdzie", kończy Jermakow.

Dodaj komentarz
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
Zaloguj się
0
Komentarze do:
22-letnia Corolla GT najszybsza wśród tylnonapędówek
Podobne: 22-letnia Corolla GT najszybsza wśród tylnonapędówek




Podobne galerie: 22-letnia Corolla GT najszybsza wśród tylnonapędówek

.jpg)
Najczęściej czytane w tym miesiącu
Tapety na pulpit Toyota
Galerie zdjęć
Newsletter