
Kontynuując 30-letnią obecność w rajdach i tradycję takich modeli jak 106, 205 czy 206, Peugeot zaprezentował nowy model przeznaczony do markowego pucharu - 207 RC Rallye, który w przyszłym roku zastąpi we Francji wysłużoną 206-kę XS.
Po wyścigowych Spider THP i 207 LW oraz rajdowym 207 Super 2000 to już czwarta wersja tego miejskiego samochodu segmentu B profesjonalnie przygotowana do sportu, tym razem według homologacji grupy R3, w której rywalami będą Honda Civic i Renault Clio.Pod maską 207 RC Rallye znalazła się jednostka napędowa o poj. 1,6, powstała we współpracy koncernu PSA Peugeot Citroen z Grupą BMW. Na potrzeby sportu moc silnika urosła ze 150 KM do 180 KM, a napęd na przednią oś przekazuje sześciobiegowa skrzynia ze szperą.
Peugeot Sport przyświecała idea zbudowania rajdówki tańszej od 206 XS. Koszt samochodu w pełnej specyfikacji asfaltowej wynosi 20,5 tyś. euro (netto). Szutrowy kit zawierający kompletne zawieszenie, hamulce, felgi i dodatkowe osłony podwozia to kolejne 5 tyś. euro.
Z pucharu Peugeota wywodzą się tacy mistrzowie jak Richard Burns, Francois Delecour, Gilles Panizzi, Bryan Bouffier, Nicolas Vouilloz czy Sebastien Ogier. Kierowcami testowymi 207 RC Rallye byli Francuzi, Stephane Sarrazin, który wkrótce wystartuje "zerówką" 207 RC Rallye w mistrzostwach Francji oraz mistrz Polski Bryan Bouffier.
"Jeszcze zanim wsiadłem do 207 RC Rallye to na podstawie silnika i nadwozia seryjnego 207 RC wiedziałem, że będzie to konkurencyjny samochód" - powiedział Bouffier. "Już pierwszy egzemplarz zachowywał się dobrze. Myślę, że każdy kierowca - doświadczony i początkujący - szybko odnajdzie się w tym aucie. Wysoka niezawodność będzie dodatkowym atutem dla amatorów".
Prowizoryczny kalendarz francuskiego pucharu na sezon 2009 liczy 8 rund na szutrze i asfalcie. Łączna pula nagród sięga 226 tyś. euro. Zwycięzca rundy otrzyma 7 tyś. euro, a całego pucharu - 28,3, tyś. euro.
Po wyścigowych Spider THP i 207 LW oraz rajdowym 207 Super 2000 to już czwarta wersja tego miejskiego samochodu segmentu B profesjonalnie przygotowana do sportu, tym razem według homologacji grupy R3, w której rywalami będą Honda Civic i Renault Clio.Pod maską 207 RC Rallye znalazła się jednostka napędowa o poj. 1,6, powstała we współpracy koncernu PSA Peugeot Citroen z Grupą BMW. Na potrzeby sportu moc silnika urosła ze 150 KM do 180 KM, a napęd na przednią oś przekazuje sześciobiegowa skrzynia ze szperą.
Peugeot Sport przyświecała idea zbudowania rajdówki tańszej od 206 XS. Koszt samochodu w pełnej specyfikacji asfaltowej wynosi 20,5 tyś. euro (netto). Szutrowy kit zawierający kompletne zawieszenie, hamulce, felgi i dodatkowe osłony podwozia to kolejne 5 tyś. euro.
Z pucharu Peugeota wywodzą się tacy mistrzowie jak Richard Burns, Francois Delecour, Gilles Panizzi, Bryan Bouffier, Nicolas Vouilloz czy Sebastien Ogier. Kierowcami testowymi 207 RC Rallye byli Francuzi, Stephane Sarrazin, który wkrótce wystartuje "zerówką" 207 RC Rallye w mistrzostwach Francji oraz mistrz Polski Bryan Bouffier.
Prowizoryczny kalendarz francuskiego pucharu na sezon 2009 liczy 8 rund na szutrze i asfalcie. Łączna pula nagród sięga 226 tyś. euro. Zwycięzca rundy otrzyma 7 tyś. euro, a całego pucharu - 28,3, tyś. euro.
V10.pl fot. Peugeot
Dodaj komentarz
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
Zaloguj się
0
Komentarze do:
207 RC Rallye - nowy puchar Peugeota
Podobne: 207 RC Rallye - nowy puchar Peugeota




Podobne galerie: 207 RC Rallye - nowy puchar Peugeota
Najczęściej czytane w tym miesiącu
Tapety na pulpit Peugeot
Galerie zdjęć
Newsletter